Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren feirer julaften med våre respektive familier, da vi aldri har kommet inn i rutinen med annethvert år. Vi har egentlig planlagt å fortsette slik inntil vi evt. får barn. Vi har nå vært sammen i 7 år. Begge familiene er fornøyd med denne løsningen, og egentlig vi også.

Samboeren er vant med å være 4 stk på julaften, mens min familie er 10 stk til sammen. Vi har derfor litt forskjellig syn på feiringen, og slik det er nå får begge det slik man liker. Vi har ingen problemer med å være fra hverandre en kveld, da vi vet vi ser hverandre alle andre dager:)

Hvordan gjør dere dette?

Anonymous poster hash: 16205...936
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feirer med min far og min datter. Noen synes kanskje det høres stusselig ut, men det kan jeg være helt ærlig å si at det er det ikke. Vi har det kjempekoselig på julaften.

Ikke noe stress, ikke noe mas, veldig laidback og hyggelig. :)

Anonymous poster hash: 71f9f...3dc
  • Liker 3
Skrevet

Jeg og samboeren min har vært sammen i 10 år. Har alltid feiret hver for oss, men samboeren min har de siste årene pleid å komme hjem til min familie på kvelden, fordi vi holder på med gaveoppakking mye lengre (vi tar oss så god tid sjø :P).

Nå er jeg gravid! Og dette blir siste julen vi KAN feire hver for oss. Men svigermor har veldig lyst at jeg skal komme dit, så vi har planlagt å ta middag, kaker og litt oppakking hos svigers, og så drar vi begge til min familie og pakker opp resten av gavene der =)

Skrevet

Jeg og samboeren feirer også hver for oss selv om vi har vært sammen i 8 år, og jeg tenker at det er noe som fortsetter til vi får barn. Hos meg er vi som regel syv stykker, mens kjæresten min sin familie er gjerne rundt 15. Han har stor familie på begge sider, så de har alltid store julefeiringer. Jeg er veldig fornøyd med en rolig jul med nærmeste familie, selv om det sikkert er hyggelig med store feiringer og :)

Gjest Ive Lina
Skrevet

Mannen og jeg feirer uten barn hver annen jul, så har vi barn, svigerbarn og barnebarn her hver annen jul.

Det er en kjempefin ordning for da vi samlet alle når vi samles. De årene vi er alene har vi invitert mennesker vi kjenner som er alene i julen.

Skrevet

Har det enkelt, jeg har ingen familie som vil vite av meg så her er det svigers hvert år! Vi har avtale om at hver av oss bestemmer annenhvert år,men vi har alltid vært hjemme hos hans familie, det er så koselig :)

Anonymous poster hash: 3911b...635
Skrevet

På selve julaften så blir det nok bare meg og lillegutt. :)

Skrevet

Vi skal være hos svigers i år. :glare:

(Men så blir det hos min familie til neste jul!!) :hoppendeglad:

Anonymous poster hash: cdc4a...a2c
  • Liker 1
Skrevet

Familien min pleier ikke å feire ordentlig jul, i stedet reiser vi sammen :) Pga dårlig råd har det blitt til at jeg har vært med annenhvert år (uten samboeren), og annenvert år feirer vi begge med hans familie, som feier skikkelig jul.

Skrevet

Vi feirer hver for oss. Gruer meg til vi skal feire sammen, jeg kommer virkelig ikke overens med svigermor og det blir isåfall bare oss 3 + fremtidige barn

Anonymous poster hash: c0288...e0c
  • Liker 1
Skrevet

Bytter mellom min familie, hans far + samboer og hans mor + samboer. Hender også jeg er alene.

Anonymous poster hash: 3d3ca...362

Skrevet

Vi har åpent hus hos oss. De i familien som vil komme kommer. I år blir det mine foreldre og søsken som kommer. Vi gleder oss masse!!

Vi har vært sammen på julaften de siste årene (i år blir nr 4) 3 av de med min familie og 1 med hans.

Skrevet

Liten familie, så feirer kun med mamma og bror.

Annenhvert år så er det kun meg og mamma, da broren min feirer jul til pappa.

Før feiret vi bestandig med besteforeldrene mine i tillegg, men morfar døde og mormor er dement og kan ikke "flyttes" på. Savner veldig å feire med dem, men har mange gode minner som varer evig :)

Skrevet

Ingen, bare meg selv. Heller det enn ignorert av folk på julaften.

Skrevet

I år skal vi feire julaften hjemme hos søstra mi, samboeren hennes og deres to barn. I tillegg skal også mamma, pappa og bestemor også dit :) Skal bli koselig å feire med hele den nærmeste familien igjen :-)

Skrevet

Vi skal være hos svigers i år. :glare:

(Men så blir det hos min familie til neste jul!!) :hoppendeglad:

Anonymous poster hash: cdc4a...a2c

Hehe, elsker de smilefjesene dine. Er akkurat sånn jeg føler det også. For meg er dette den eneste ulempen med å få barn, å ikke kunne feire med mamma, pappa og søster hvert år. Barnet i meg vil jo bare "hjem".

• Liker 3
Skrevet

har pleid å feire med min familie, men fra nå av vil jeg feire med samboeren, vi gifter oss neste år og synes ikke vi skal måtte dele oss forde vi ikke har barn, bare for at familien skal bli fornøyd. Vil og feire hjemme hos oss og lage egne tradisjoner. Så får folk heller komme til oss hvis de vil.

• Liker 1
Skrevet

Vi tenker som dere og feirer hver for oss. Når vi får felles barn kommer vi til å feire sammen...

Skrevet

Jeg og min datter har pleid å feire hos litt forskjellige folk. (har ikke familie). Kommer an på om vi blir invitert noe sted. De to siste årene har vi feiret med kjæresten min og hans familie, og det har vært så koselig.

Anonymous poster hash: 0e4ad...3e8
Skrevet

Mannen og jeg skal være bare oss hele julen i år. Beste feiringen. :hjerte:

Anonymous poster hash: b34d6...dc4
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...