AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #1 Skrevet 13. november 2014 Hei! Jeg har i det siste bare spist en banan når jeg står opp, og ingenting etter det før jeg kommer hjem og spiser middag rundt 17. Er dette skadelig? Eller er det greit? Maten jeg spiser hjemme er god og sunn. spiser som regel en ordentlig kveldsmat også. Anonymous poster hash: 58356...97e
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 13. november 2014 #2 Skrevet 13. november 2014 Ikke greit! Det er en grunn til at man har fått ordet lunsj inn i det norske språket!
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #3 Skrevet 13. november 2014 En banan til frokost og så ingenting før middag høres ikke videre sunt ut. Av og til kan sikkert alle ha en slik dag, men du trenger energi til å komme deg gjennom dagen, og vil prestere bedre på mat. Dessuten kan det ikke være videre enkelt å få i seg dagsbehovet ditt for kalorier i kun en sunn middag og kanskje litt kvelds? Nei, tving deg selv til å spise litt. Velg noe lett til frokost, kanskje en skyr kan være enkelt å få i seg? Og til lunsj kan du enten ta med deg mat hjemmefra/gå i kantinen/kjøpe deg noe du faktisk har lyst på i butikken. Når jeg mangler matlyst en periode har jeg for eksempel likevel lyst på ferske fiskekaker fra fiskedisken. Du har sikkert noe slikt du også. Bare en kaffelatte er det jo næring i. Det dud river med nå går nok greit en periode, men er ikke videre sunt i lengden! Anonymous poster hash: 325c5...698
Gjest Runforit Skrevet 13. november 2014 #4 Skrevet 13. november 2014 Man kan fint overleve på 1 måltid om dagen, men det skal litt til å klare å pressen inne heledagsbehovet på det ene måltidet. Så lenge en får i seg nok kalorier gjennom et døgn så kan du spise så sjeldent/ofte du vil. Når det er sagt så ser det ikke ut som om du får i deg nok kcal med en banan og en normal middag og dermed blir det skadelig da du underernærer kroppen noe som vil bryte ned muskler og indre organer over tid. 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #5 Skrevet 13. november 2014 Kan ende opp med diabetes. Anonymous poster hash: 53c0c...60d
Gjest Oonagh Skrevet 13. november 2014 #6 Skrevet 13. november 2014 Skadelig eller ei, hvordan i huleste går du frem til klokka fem uten å ha spist annet enn en banan uten å myrde femten menn i kaldt blod?! 4
Popc0rn Skrevet 14. november 2014 #7 Skrevet 14. november 2014 Null problem så lenge du får i deg nok mat senere. Man må finne den måltidsfrekvensen som passer for hver og en. Jeg skjønner ikke at noen folk gidder å spise hver 2-3t. Jeg spiser 1-2 ganger om dagen og det er det jeg trives med. 1
Gjest Citronella Skrevet 14. november 2014 #8 Skrevet 14. november 2014 Kan ende opp med diabetes.Anonymous poster hash: 53c0c...60d Det vil jeg gjerne at du utdyper og gir meg kilder. TS: Det er ikke farlig å droppe måltider. Du spiser middag og kveldsmat. Mitt tips er å legge inn noen små never med mandler/nøtter, eller litt frukt og rå grønnsaker i løpet av dagen på jobb. 4
Jade Skrevet 14. november 2014 #9 Skrevet 14. november 2014 Det hadde ikke fungert for meg. Jeg må ha mat jevnt og trutt for ikke å bli ukonsentrert og gretten 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #10 Skrevet 14. november 2014 Hvis det føles bra for deg og du totalt sett får i deg nok kalorier og variert, sunn kost, så er det helt ok. Føler du deg våken, opplagt, konsentrert og fysisk i form på jobb? Så har du åpenbart nok energi innabords. Anonymous poster hash: 6ec7b...26d 2
Athene Skrevet 14. november 2014 #11 Skrevet 14. november 2014 Hvis det fungerer for deg, du ikke kjenner det på kropp/konsentrasjon/humør og får i deg nok kalorier på et døgn, har det lite å si. Jeg kan selv gå lange perioder uten mat uten å kjenne det. Folk er forskjellige, og kroppen venner seg til det meste. 1
Elanore Skrevet 14. november 2014 #12 Skrevet 14. november 2014 Les deg opp på periodisk faste om du prøver dette, så kan du finne en del strategier for å likevel få i deg hva du trenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå