AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #1 Skrevet 13. november 2014 Her er greia: lille har begynt å ta flaske, og mine foreldre skal passe hn så samboer og jeg skal få en rolig kveld/natt bare oss to.. Dette har da svigermor fått høre, og er nå i gang med å mase om å passe.. Noe jeg kjenner jeg ikke er klar for!! Flere grunner til dette, blandt annet: -Ho er ekstremt voldsom og høylytt! Skriker når ho snakker og er veldig "mye" -baby griner 4 av 5 ganger ho tar hn opp (kan ha sammenheng med punktet over?), å da blir ho stressa og leverer hn fra seg til nærmeste person. Syns bare babyen min er så liten og sårbar til å skal bli utsatt for sånne ting.. Skjønner jo at jeg ikke kan nekte for alltid, men hn er bare 11 uker:/ Er jeg urimelig eller er det flere som tenker samme som meg? Anonymous poster hash: 8e598...82e
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #2 Skrevet 13. november 2014 nei, du har all rett til å nekte, og la ungen bli passet på av de ungen syns å like mest. Anonymous poster hash: eb9ac...ca7 7
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #3 Skrevet 13. november 2014 Tenker det samme som deg. Min svigermor er psykisk syk da så blir litt annerledes, men lar ikke min unge være der før den er stor nok til å takle ting selv, dvs 15 år eller noe. Bare si dere ikke ønsker/trenger barnevakt.Anonymous poster hash: 419dd...4db 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #4 Skrevet 13. november 2014 Hva sier gubben? Om han er for at hans mor skal passe syntes jeg hun skal få lov. Jeg stoler ikke på svigermor selv, men gubben gjør, hun var jo lik med han og han er jo blitt den han er. SÅ da innser jeg at det er jeg som er litt overbeskyttnde. Anonymous poster hash: 319df...61f 10
Gjest Margit Spat Skrevet 13. november 2014 #5 Skrevet 13. november 2014 Selv om du er engstelig, husk at svigermoren din fint har klart å oppfostre mannen din Med mindre hun er blitt syk de senere årene, eller har mistet omsorgsevnen, kan jeg forstå det om hun synes det er sårt at dine foreldre blir sett på som verdige til å passe babyen, men ikke hans.
Gjest Haaploes Skrevet 13. november 2014 #6 Skrevet 13. november 2014 Hvis det er mulig bør dere kanskje tilbringe litt mer tid sammen med svigermor, og la hun og babyen bli kjent. Rettled gjerne svigermor litt i skjul, av typen "babyen pleier å roe seg hvis jeg gjør sånn", "babyen pleier å reagere hvis jeg hever stemmen", etc. Hun har fått et barnebarn hvis liv hun vil være engasjert i - det er en bra ting! :-)
Myrthel Skrevet 13. november 2014 #7 Skrevet 13. november 2014 Jeg syntes det er altfor tidlig å dra fra en liten baby så lenge uansett jeg da (kveld og natt). Problemet ditt er løst hvis du ikke velger å sette bort babyen til dine foreldre (ennå)- da kan du enkelt og greit si at det er altfor tidlig. Når du velger å sette den bort til dine foreldre, lager du selv et problem. Jeg har ikke vanskelig med å forstå at svigemors oppførsel ikke er god, men da må du enten være ærlig å si grunnen til at du kun overlater babyen til dine foreldre - eller skape et dårlig forhold. 18 1
GammelKaktus Skrevet 13. november 2014 #8 Skrevet 13. november 2014 Hvis du ikke er komfortabel med at hun skal passe babyen din, så lar du henne ikke passe babyen. Når babyen ikke er trygg på henne heller så burde hun jo strengt talt forstå det selv. Jeg hadde vært ærlig og sagt det som det var, så får det stå til. 1
Maneo Skrevet 13. november 2014 #9 Skrevet 13. november 2014 Jeg syntes det er altfor tidlig å dra fra en liten baby så lenge uansett jeg da (kveld og natt). Problemet ditt er løst hvis du ikke velger å sette bort babyen til dine foreldre (ennå)- da kan du enkelt og greit si at det er altfor tidlig. Når du velger å sette den bort til dine foreldre, lager du selv et problem. Jeg har ikke vanskelig med å forstå at svigemors oppførsel ikke er god, men da må du enten være ærlig å si grunnen til at du kun overlater babyen til dine foreldre - eller skape et dårlig forhold. Dette. 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #10 Skrevet 13. november 2014 Typisk svigerdatterfenomen "mine foreldre er best" Anonymous poster hash: fe7b4...f36 8
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #11 Skrevet 13. november 2014 Typisk svigerdatterfenomen "mine foreldre er best"Anonymous poster hash: fe7b4...f36 Så enig så enig... Er så mange farmødre rundt omkring som opplever seg selv som annenrangs bestemødre fordi mormor får 90% av tiden med barnebarnet. Har selv barn, og kunne aldri falle meg inn å la min egen mor få passe barnet 9 ganger mens svigermor fikk passe en gang. Hårreisende. Du "stoler" ikke på henne er ikke god nok grunn for meg. At hun blir stresset sammen med deg kan ha sin enkle årsak at holdningen din til henne IRL er den samme som på kg. Skjerp deg! Dama er et voksent menneske som har oppdratt din mann og kanskje flere barn, hun er ikke evneveik. Det er barnet og henne det går utover når du favoriserer din egen mor. Farmor er like mye bestemor som mormor.Anonymous poster hash: bea5e...0bf 9
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #12 Skrevet 13. november 2014 Så enig så enig... Er så mange farmødre rundt omkring som opplever seg selv som annenrangs bestemødre fordi mormor får 90% av tiden med barnebarnet. Har selv barn, og kunne aldri falle meg inn å la min egen mor få passe barnet 9 ganger mens svigermor fikk passe en gang. Hårreisende. Du "stoler" ikke på henne er ikke god nok grunn for meg. At hun blir stresset sammen med deg kan ha sin enkle årsak at holdningen din til henne IRL er den samme som på kg. Skjerp deg! Dama er et voksent menneske som har oppdratt din mann og kanskje flere barn, hun er ikke evneveik. Det er barnet og henne det går utover når du favoriserer din egen mor. Farmor er like mye bestemor som mormor.Anonymous poster hash: bea5e...0bf Er faen meg så lei av slike kommentarer som dette. Å ikke stole på er virkelig en god nok grunn. Om det er svigermor/mor/tante/veninne. Og selv om hun har oppdratt han så kan hun ha endret seg i etterkant. Det er nok noen år siden mannen til TS var baby.. Anonymous poster hash: 7b6bf...837 9
Gjest Dorey Skrevet 13. november 2014 #13 Skrevet 13. november 2014 Dere skal ha barnevakt over natta til en baby på 11 uker? Kjære vene...
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #14 Skrevet 13. november 2014 Ja det skal vi... Det er ikke alle som surfer igjennom barseltiden så lett som bare det, men faktisk trenger litt hjelp og avlastning. Takker for innspill til de som svarte på det jeg spurte om.. Anonymous poster hash: 8e598...82e 12 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #15 Skrevet 13. november 2014 Ja det skal vi... Det er ikke alle som surfer igjennom barseltiden så lett som bare det, men faktisk trenger litt hjelp og avlastning. Takker for innspill til de som svarte på det jeg spurte om.. Anonymous poster hash: 8e598...82e Kos dere og ha en god natts søvn!Anonymous poster hash: 7b6bf...837 6
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #16 Skrevet 13. november 2014 Jeg er misunnelig at dere får en fri natt. Selv klarte jeg ikke å gi fra meg ansvaret og da jeg kunne ville ikke barnet ta flaske *sukk*. Jaja. Uansett.. Du bestemmer hvem passer barnet ditt. For oss er det mormor som ikke får være alene med barnet men det bestemmer jeg fordi jeg ikke stoler på henne. Punktum. Kos dere .Anonymous poster hash: 0c218...d9e 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #17 Skrevet 13. november 2014 Svigers får ikke passe her, jeg stoler på svigerfar men ikke på svigermor. F.eks når babyen begynte med fast føde som 5 mnd gammel så kom hun med sjokolade til babyen! Og ble sur fordi jeg ikke ville at babyen skulle få. Og hun er voldsom, hardhent og "hiver" seg over babyen så babyen har alltid vært redd henne, hyler bare hun ser svigermor. Og mye mer, lang historie. Så hun får ikke passe før jenta kan prate og fortelle om det gikk bra, og selvfølgelig ikke så lenge hun er redd bestemora. Mine foreldre er rolige og kunne aldri gitt sjokolade til en baby, så de får passe men de bor 5 timer unna så de har kun passet henne et par timer en gang vi var på besøk og tok oss en tur ut. Jeg kunne latt henne overnatte hos dem uten problemer, hun er ikke redd de selv om de har møtt henne sjeldnere.Anonymous poster hash: 29597...807
AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #18 Skrevet 14. november 2014 Er faen meg så lei av slike kommentarer som dette. Å ikke stole på er virkelig en god nok grunn. Om det er svigermor/mor/tante/veninne. Og selv om hun har oppdratt han så kan hun ha endret seg i etterkant. Det er nok noen år siden mannen til TS var baby..Anonymous poster hash: 7b6bf...837 Jeg tror at ofte så er grunnen at farmor ikke slipper til fordi at svigerdatter stort sett har en forestilling om hvordan hun vil ha det. Å når svigerforeldrene ikke gir etter når svigerdatter irettesetter de/ gir de streng beskjed osv, så stoler hun ikke på svigerforeldrene. Anonymous poster hash: fe7b4...f36 3
Gjest Keikolina Skrevet 14. november 2014 #19 Skrevet 14. november 2014 (endret) Ja det skal vi... Det er ikke alle som surfer igjennom barseltiden så lett som bare det, men faktisk trenger litt hjelp og avlastning. Takker for innspill til de som svarte på det jeg spurte om.. Anonymous poster hash: 8e598...82e Det fortjener dere nok, en natt er ikke mye. Kos dere og hvil så mye dere kan, ikke hørt på kjerringene. Hos oss er det motsatt, er foreldrene mine som ikke får passe. Endret 14. november 2014 av Keikolina
AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #20 Skrevet 14. november 2014 Ja det skal vi... Det er ikke alle som surfer igjennom barseltiden så lett som bare det, men faktisk trenger litt hjelp og avlastning. Takker for innspill til de som svarte på det jeg spurte om.. Anonymous poster hash: 8e598...82e Bra du tar det på den måten. Alltid noen bedrevitere der ute som skal gi dårlig samvittighet til foreldre (og det ikke alltid med grunn). Her vet vi ikke hva som ligger bak, hvorfor dere drar ut en liten tur osv, så vi har ingen rett til å dømme dere hardt. Anonymous poster hash: bf9c5...416 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå