Gå til innhold

Hvor mye ull kjøper dere til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter jeg fikk barn har jeg blitt litt hønemor. Vil at sønnen min skal ha det bra til enhver tid.

Jeg som aldri har eid mitt eget ullundertøy har nesten fått et litt overnaturlig forhold til ull. Jeg kjøper ull for tusenvis av kroner hvert år, og ønsker mer ull i julegave.

I løpet av vinterhalvåret kjøper jeg kun ull til pjokken. Blir selvfølgelig veldig glad for det han arver og får av andre i tillegg.

Jeg har nettopp sortert gjennom klærne, og ettersom jeg har en gutt som vokser i rekordfart så ble godt over halvparten borte, så jeg bestilte mer ull.

Nå har han ikke mindre enn 9-10 tynne overdeler i ull, strømpebukser og leggings, + litt tykkere gensere og bukser. I tillegg har han 2 heldresser i ull, luer i ull, og en del hjemmestrikket klær. 3 gensere i ekte mariusstil, med tilhørende bukser og strømper.

Flere enn meg som har ulldilla? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Gudmorungene og nevøen blir også å få ull i julegave.

Jeg tenker at det er såpass dyrt å kjøpe masse ull, så det er en helt super julegave, men så spørs det bare om de andre foreldrene er like enig med meg? Hehe. :)

Endret av seductive
Skrevet

Hun har en god del ull. Minst 10 sett (longs og tynn genser), masse tynne ullsokker, noen tykke ullsokker o.s.v. Blir nesten ikke å bruke den tykke ulla da det ikke blir så kaldt her vi bor.

Har ikke brukt så mye penger på ull egentlig. Mesteparten er fått i gave (bruker å ønske/få ullklær i gave nesten hvert år, + bestemor og tante som strikker), og ellers har jeg kjøpt mye på salg/tilbud.

Anonymous poster hash: a50aa...0d7
Skrevet

Hehe, det der høres ut som meg ;):fnise::fnise: Har 3 sett med kari traa roseull selv. Men frøkna har vel 14 sett med ulundertøy fra pierre robert, janus og cubus. I tillegg har hun to strikka sett, en helstrikka dress fra nameit, en ulldress fra Joha (den er kjempe myk og god(, 6 ullstrømpebukser, en ullkjole eller to, en lien haug ullsokker :) Hun går som regel nesten bare i ullundertøy inne på denne tiden :)

Skrevet

Hun har en god del ull. Minst 10 sett (longs og tynn genser), masse tynne ullsokker, noen tykke ullsokker o.s.v. Blir nesten ikke å bruke den tykke ulla da det ikke blir så kaldt her vi bor.

Har ikke brukt så mye penger på ull egentlig. Mesteparten er fått i gave (bruker å ønske/få ullklær i gave nesten hvert år, + bestemor og tante som strikker), og ellers har jeg kjøpt mye på salg/tilbud.

Anonymous poster hash: a50aa...0d7

Ja, jeg handler også på tilbud, men det blir mye innkjøp når pjokken vokser så fort. Skulle tro jeg foret han med flaggstangfrø. Prøver å handle større størrelser, men han vokser merkelig fort ut av de størrelsene også.

Ikke hver dag man ser 1 meter lange toåringer.

Skrevet

Jeg vet når de pleier å ha tilbud på ull og slike ting. Ulldressene kjøper jeg alltid i mars/april da det er salg. Ullsokker er hjemmestrikka, men kjøper ofte noe på 3 for 2 tilbud. Coop obs har 40% på pierre robert ull to uker på høsten. Da handler jeg mye. I tillegg har de noen uker med tilbud på janus ull, og ullstrømpebukser. Ser alltdi over hva som passer fra året før og hva som ikke er for slitt, regner da på hvor mye jeg skal handle. Har aldri kjørt ull til full pris. Har også fått en del i gave :)

Skrevet

Vi har ikke klesbutikklagre, de små vokser så fort. 5 til 6 stykk av body, jakker og bukser. Men har tvillinger.

I tillegg kommer hjemmestrikkede sett, jakker med luer og sokker. Der har vi endel i ulike størrelser.

Ingen hensikt å sitte med "butikklagre" for privat bruk til små som vokser. Hvor mange ullplagg mamma har, snakker vi ikke høyt om.

Anonymous poster hash: c4734...d36

Skrevet

Hehe, det der høres ut som meg ;):fnise::fnise: Har 3 sett med kari traa roseull selv. Men frøkna har vel 14 sett med ulundertøy fra pierre robert, janus og cubus. I tillegg har hun to strikka sett, en helstrikka dress fra nameit, en ulldress fra Joha (den er kjempe myk og god(, 6 ullstrømpebukser, en ullkjole eller to, en lien haug ullsokker :) Hun går som regel nesten bare i ullundertøy inne på denne tiden :)

Hehe, Roseulll. <3<3

Ja, her får han mye Pierre Robert fra familie, jeg kjøper mest CeLaVi, Hust and Claire, Name-It Joha osv. Er det som har vært å få butikkene her.

Bor et stykke unna storbyen så handler for det meste i nisjebutikkene og på nett.

Hadde en dress fra Joha i forfjor, ååh så deilig den var. Kjøpte selvfølgelig tilhørende votter, lue og lester.

Skrevet

Vi har ikke klesbutikklagre, de små vokser så fort. 5 til 6 stykk av body, jakker og bukser. Men har tvillinger.

I tillegg kommer hjemmestrikkede sett, jakker med luer og sokker. Der har vi endel i ulike størrelser.

Ingen hensikt å sitte med "butikklagre" for privat bruk til små som vokser. Hvor mange ullplagg mamma har, snakker vi ikke høyt om.

Anonymous poster hash: c4734...d36

Det er nok det lureste, Kan vel nevne at jeg ikke kjøper vanlig bomullsklær. Her er det ull fra topp til tå.

Hehe!

Skrevet

Har brstemt at jeg skal klare meg med ca 5 sett i år og en heldress i ull. Bruker en del fleeze som mellomlag ogsånsiden det er billigere og enklere å vaske/få bort flekker

Anonymous poster hash: d878e...e01

Skrevet

Har brstemt at jeg skal klare meg med ca 5 sett i år og en heldress i ull. Bruker en del fleeze som mellomlag ogsånsiden det er billigere og enklere å vaske/få bort flekker

Anonymous poster hash: d878e...e01

Det er sant. Her har det vært veldig typisk at uhell har skjedd når pjokken har hatt på seg hvit ull. :grine: Så nå kjøper jeg kun farget, aller helst mørk ull.

Fikk et fleecesett i gave for litt siden, blir hyppig brukt i barnehagen. =)

Skrevet

Vi bruker ull fra september til april, bare veksler mellom sommer- og vinterull. I perioden babyen byttet størrelse fortere enn jeg fikk klippet av merkelappen kjøpte jeg all ull brukt på FINN. Nå er hun i en størrelse jeg ser at hun kommer til å bruke hvert fall hele vinteren, så da har jeg kjøpt noe nytt. Har også kjøpt ull i nøytrale farger så det kan brukes til nestemann uavhengig av kjønn.

Skrevet

Blir en del ull, men får mye i gave så kjøper ikke så mye selv.

Eldsemann går i utegruppe så han har en del, sikkert 10 sett.

Yngste har vel 6-7 sett + noen strømpebukser utenom.

Selv kjøper jeg mye Janus og Cubus. Rimelig og god ull.

Min mor kjøper en del Devold i gave(bor ikke så langt unna fabrikkutsalget).

Joha og Hust & Claire er også god ull, bare man finner den uten bomull på innsiden, er det de fleste butikkene her tar inn. Og den typen er jeg ikke så begeistret for.

Anonymous poster hash: 22da4...3fc
Skrevet

Nesten alle klærne til plutten er ull! Vi har kjøpt en god del brukt, men også mye nytt! Absolutt verdt pengene! :)

Skrevet

Jeg har også tatt litt vel mye av - spesielt til den minste som enda ikke har begynt i barnehage og da ikke har helt samme behov som den eldste, og naturligvis i tillegg kan gjenbruke mye fra den eldste.. Når da dette barnet i tillegg synes å reagere på ull har jeg blitt noe oppgitt av meg selv til tider.

Skrevet

Blir en del ull, men får mye i gave så kjøper ikke så mye selv.Eldsemann går i utegruppe så han har en del, sikkert 10 sett.Yngste har vel 6-7 sett + noen strømpebukser utenom.Selv kjøper jeg mye Janus og Cubus. Rimelig og god ull.Min mor kjøper en del Devold i gave(bor ikke så langt unna fabrikkutsalget). Joha og Hust & Claire er også god ull, bare man finner den uten bomull på innsiden, er det de fleste butikkene her tar inn. Og den typen er jeg ikke så begeistret for. Anonymous poster hash: 22da4...3fc

Ja, Janus er fint. Foretrekker 90-100% ulla til Hust & Claire ja. Ikke bare god, men så mye fint også.

Nesten alle klærne til plutten er ull! Vi har kjøpt en god del brukt, men også mye nytt! Absolutt verdt pengene! :)

Helt enig!

Jeg har også tatt litt vel mye av - spesielt til den minste som enda ikke har begynt i barnehage og da ikke har helt samme behov som den eldste, og naturligvis i tillegg kan gjenbruke mye fra den eldste.. Når da dette barnet i tillegg synes å reagere på ull har jeg blitt noe oppgitt av meg selv til tider.

Åh, så kjipt. :(

Skrevet

Vi bruker ull fra september til april, bare veksler mellom sommer- og vinterull. I perioden babyen byttet størrelse fortere enn jeg fikk klippet av merkelappen kjøpte jeg all ull brukt på FINN. Nå er hun i en størrelse jeg ser at hun kommer til å bruke hvert fall hele vinteren, så da har jeg kjøpt noe nytt. Har også kjøpt ull i nøytrale farger så det kan brukes til nestemann uavhengig av kjønn.

Bruker ull om sommeren også faktisk. Den tynne ulla riktignok. Lurt å kjøpe nøytralt ja. Det meste jeg har kjøpt i år passer også til jente. Mye brunt

Skrevet

Vesla mi på 17 mnd har 1 heldrakt, 3 hjemmestrikkede heldrakter, 2 hjemmestrikkede yttertøysheldrakter, ullfleecedress, 2 bodyer, 2 tilhørende tights, 4 par ullsokker, 5 ulluer, 2 ullbalaclavaer, 3 ullgensere, 1 tykkere ulltights, 2 hjemmestrikkede ullbukser, 2 ullkjoler, 2 par ullvotter, 1 par barnehagevotter m. ullfôr, OI.. Ser nå at det er endel. Men svigermor strikker mye.

Planlegger egentlig å kjøpe en Kivatbalaclava m. ull og en ullbalaclava fra Stormberg. Og en hals fra Nøstebarn. ++. Kjekt å ha, og ulla strekker seg, så varer lenge :)

Anonymous poster hash: bf314...9b6

Skrevet

Poden har 3-4 sett med ullstilongser + ulltrøye. 6-7 ullsokker og 3 ullpyjamaser. Skal kjøpe inn flere ullpyjamaser snart da de har blitt litt små de som han har nå. Men han har også en del i fleece. Så er vi flinke med å vaske det opp jevnlig. Det har omtrent ikke vært noen dager her enda da det har vært minusgrader, så det er ingen krise foreløpig, selv om han selvsagt får på varme klær hver dag.

Jeg hadde absolutt satt pris på å få ullklær i julepresang til poden. Minuset er at poden selv foretrekker å få leker, så en julegave til ham hadde vært perfekt med en kombinasjon av dette.

Anonymous poster hash: fe7d6...eec
Skrevet

Mitt barn har tre sett med ull. Overdel og underdel. Tre par ullsokker. Tre ullgensere, og en ullbukse.

Anonymous poster hash: 9470f...b6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...