solfaktor1 Skrevet 13. november 2014 #1 Skrevet 13. november 2014 Samboeren min ønsker seg gavekort på tattovering til jul i år, og det verste jeg vet er å kjøpe gavekort, jeg hater gavekort og syntes det er veldig upersonlig. Jeg har heller mye mer lyst til å kjøpe en fin klokke som jeg vet at han har snakket om tidligere! (Eller, han sa jo egentlig bare: "Lurer på om jeg skal kjøpe meg en kul klokke snart jeg..") Jeg syntes jo at julegaver skal være en overraskelse og en koselig ting. Nå om dagen er det så mange som bare gir penger osv... Ordentlig kjedelig... Også føler jeg jo at jeg vet såååååå mye bedre enn han hva som er en bra gave! Eller er jeg kjempe slem hvis jeg kjøper noe annet enn det han sa han ønsket seg, eller kan jeg gå for klokka med god samvittighet?
Chizue Skrevet 13. november 2014 #2 Skrevet 13. november 2014 Ikke alle som er glade i å få gaver på en haug med krims krams heller x) Jeg ønsker meg penger hvert år jeg -fra familie iallefall- Men gaver fra venninner er enten øredobber,smykker,sminke, telys,dekor,ting og stæsj... Jeg bruker det jo ikke...Så det blir ofte liggende til jeg kaster det Jeg ønsker meg jo diverse andre ting også, men de tingene er jo ting jeg har lyst å kjøpe til meg selv. Som f.eks om jeg hadde hatt lyst på en vegg klokke og kjæresten min kjøper den klokka til meg, hva om det blir slutt mellom meg og kjæresten? Da blir det litt sånn, den klokka som jeg har siklet på i lang tid, blir den klokka som exen kjøpte...
alabaster Skrevet 21. november 2014 #3 Skrevet 21. november 2014 Samboeren min ønsker seg gavekort på tattovering til jul i år, og det verste jeg vet er å kjøpe gavekort, jeg hater gavekort og syntes det er veldig upersonlig. Jeg har heller mye mer lyst til å kjøpe en fin klokke som jeg vet at han har snakket om tidligere! (Eller, han sa jo egentlig bare: "Lurer på om jeg skal kjøpe meg en kul klokke snart jeg..") Jeg syntes jo at julegaver skal være en overraskelse og en koselig ting. Nå om dagen er det så mange som bare gir penger osv... Ordentlig kjedelig... Også føler jeg jo at jeg vet såååååå mye bedre enn han hva som er en bra gave! Eller er jeg kjempe slem hvis jeg kjøper noe annet enn det han sa han ønsket seg, eller kan jeg gå for klokka med god samvittighet? Synes det skal mye til å gi en "slem" gave. En gave er jo en berikelse uansett, og jeg synes absolutt ikke klokke høres ut som en dårlig ide! Hvis du vil helgardere deg kan du jo passe på at det er en klokke som kan byttes, om den ikke er akkurat slik han ønsker seg. Et ønske er ikke det samme som en bestilling, så synes ikke du skal føle deg forpliktet på noen måte. 1
Hecubaa Skrevet 21. november 2014 #4 Skrevet 21. november 2014 Hvis han bare har slengt ut ønsket om gavekort til tatovering som et alternativ (og noe som han kan fikse selv hvis han ikke får det til jul) så syns jeg det er helt greit å gå vekk fra det, men hvis dette er noe som han virkelig ønsker seg og som han mye lettere kan få realisert hvis han får bidrag til det i julegave så ville jeg gitt etter for ønsket.
Poserose Skrevet 22. november 2014 #5 Skrevet 22. november 2014 En løsning er jo å gi bidrag til tattovering og en liten personlig tilleggsgave Jeg syns det er greit med gavekort når det er til noe så spesifikt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå