Gjest constance90 Skrevet 13. november 2014 #1 Skrevet 13. november 2014 Er det noen som har laget det selv? Tenkte ikke på å kjøpe hos en forhandler som printer dine bilder, men vil skrive de ut selv og påføre de selv på bilde. Men jeg trenger tips om en god lim. Videoer fra usa snakker om en magisk gel-lim men har vi noe tilsvarende her
Guybrush Skrevet 13. november 2014 #2 Skrevet 13. november 2014 Canvasbilder lages som print på canvasstoff. Altså det er ikke slik at et motiv først fremkalles og deretter limes eller overføres på en canvasoverflate.
Gjest constance90 Skrevet 13. november 2014 #3 Skrevet 13. november 2014 Canvasbilder lages som print på canvasstoff. Altså det er ikke slik at et motiv først fremkalles og deretter limes eller overføres på en canvasoverflate. Har sett et par videoer om at de limer et bilde med blekket ned, lar det tørke for å så fukte vekk papiret. Da er blekket limt til canvas overflaten. Kan godt være det egentlig ikke blir kalt canvas, men alle skrev nå det
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #4 Skrevet 13. november 2014 Jeg har bare sett det gjort på en treplate og da er det brukt trelim. Vet ikke om trelim funker med canvas. Men her var en annen metode til tre, som kanskje kan brukes på canvas: http://www.tek.no/artikler/slik-kan-du-enkelt-overfore-bilder-til-tre/159511 Anonymous poster hash: 95a59...37c
Guybrush Skrevet 13. november 2014 #5 Skrevet 13. november 2014 Har sett et par videoer om at de limer et bilde med blekket ned, lar det tørke for å så fukte vekk papiret. Da er blekket limt til canvas overflaten. Kan godt være det egentlig ikke blir kalt canvas, men alle skrev nå det Jeg sier ikke at en ikke kan gjøre det slik - jeg poengterte at dette ikke er måten canvasbilder bruker å produseres
lurine Skrevet 13. november 2014 #6 Skrevet 13. november 2014 Du kan bruke decoupage-lim. Smør inn lerretet godt med lim. Legg på bildet (som bør være skrevet ut med laserskriver, blekk er vanskeligere å få til, la utskriften tørke minst over natten) og stryk ut bobler etc. La tørke et døgn. Så kan du fukte papiret med en svamp, og begynne å gni av papiret. Vær varsom, du kan fort lage sår på uheldige steder. Finnes en drøss instrukser der ute, søk f.eks. på canvas photo transfer: https://www.google.no/search?q=canvas+photo+transfer+with+mod+podge&oq=canvas+photo+tra&aqs=chrome.2.69i57j0l5.7054j0j7&sourceid=chrome&es_sm=122&ie=UTF-8
den Skrevet 13. november 2014 #7 Skrevet 13. november 2014 Er det noen som har laget det selv? Tenkte ikke på å kjøpe hos en forhandler som printer dine bilder, men vil skrive de ut selv og påføre de selv på bilde. Men jeg trenger tips om en god lim. Videoer fra usa snakker om en magisk gel-lim men har vi noe tilsvarende her Det selges gel-medium i Norge også, men jeg pleier å bestille fra USA for jeg har ikke funnet det merket jeg foretrekker her hjemme enda. Men du kan jo feks se på denne: Gel medium
Helene Sofie Skrevet 16. november 2014 #9 Skrevet 16. november 2014 Jeg har laget det selv mange ganger.. Det funker alltid supert for meg!! Jeg bruker bare vanlige lerret kjøpt på søstrene grenes etc. decoupagelim fra panduro, og en vanlig blekkskriver og vanlig kopipapir. Det viktigste tipset jeg kan komme med, er å bruke et tynt lag med lim! For mye er ikke bra. Pass også på at du ikke får lim på toppen av arket; da får du det ikke av igjen.. Et annet tips er å finne et eller annet "skarpt" å stryke papiret ned i canvaset med! Jeg pleier å bruke en spatel, men kan tenke meg at en stekespade også funker veldig fint Når jeg skal ta av papiret igjen, da pleier jeg bare å fukte området, og rulle fingrene mine over Lykke til!!
Gjest constance90 Skrevet 16. november 2014 #10 Skrevet 16. november 2014 Jeg har laget det selv mange ganger.. Det funker alltid supert for meg!! Jeg bruker bare vanlige lerret kjøpt på søstrene grenes etc. decoupagelim fra panduro, og en vanlig blekkskriver og vanlig kopipapir. Det viktigste tipset jeg kan komme med, er å bruke et tynt lag med lim! For mye er ikke bra. Pass også på at du ikke får lim på toppen av arket; da får du det ikke av igjen.. Et annet tips er å finne et eller annet "skarpt" å stryke papiret ned i canvaset med! Jeg pleier å bruke en spatel, men kan tenke meg at en stekespade også funker veldig fint Når jeg skal ta av papiret igjen, da pleier jeg bare å fukte området, og rulle fingrene mine over Lykke til!! Tusen takk!! Tar en tur til panduro i morgen )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå