Gå til innhold

Strammere rumpe til sommeren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg lurer på en ting. Hvis jeg trener styrkeøvelser for rumpa (altså starter nå og helt fram til sommeren) er det mulig og få litt strammere rumpe med hjemmetrening? Jeg tenkte og gjøre øvelser som

-Squats

-Glute bridge

-Hip thrust

-Bulgarske utfall

-Donkey kicks

-Beinhev liggende på siden

Har ikke tilgang på treningssenter her jeg bor og heller ikke vekter, så dette gjøres uten vekter hver dag. Tenker også og spise masse proteinrik mat osv. Har trent mye rumpe før men føler den har blitt flatere nå.

Er 166 cm høy og 59 kg:)

Anonymous poster hash: d6c7e...c37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk google, og les om "progressive overload". Der har du svaret på hva vekst betyr!

Skrevet

Flere?

Skrevet

Du har allerede fått nok svar hvis du orker og lese nøkkel ordet jeg ga deg.

Skrevet

Du har allerede fått nok svar hvis du orker og lese nøkkel ordet jeg ga deg.

Skjønte ingenting

Skrevet

Jeg er langt ifra noen treningsekspert, men prøver å trene rumpa selv. :) Jeg synes du har lagt opp et fint opplegg selv, men så har jeg også lest et sted at det er viktig å gjøre gode strekkeøvelser i tillegg til styrketreningen.
Jeg følger Butt Bible-programmet, og der viser hun i hvertfall 3-4 strekkeøvelser man skal gjøre etter treningen.

Det Myth sikkert mente, er at man kan ikke gjøre det samme øvelsene hver dag og forvente at musklene skal vokse. Du må øke belastningen gradvis. Musklene vil tilpasse seg belastningen, og jo større belastning jo større vil musklene bli. Så, ville absolutt gått til innkjøp av noen vekter, ankelvekter og strikk etterhvert. Det skal iallefall jeg gjøre. :)

Skrevet

Om du ikke har vekter kan du prøve å bruke ting du har i huset som vekter i stedet. F.eks. vannflasker, og gradvis øke med mer vann når det blir for lett. Når en full vannflaske blir for lett kan du gå over til en annen tung ting du har i huset. Man bør øke hele tiden i stedet for å ta nøyaktig de samme øvelsene med samme vekt hver dag, hvis ikke venner jo kroppen din seg til det og det blir ikke mye framgang.

Ellers er sumo squats en bra øvelse synes i hvert fall jeg, en av de få øvelsene jeg virkelig kjenner kontakt med rumpa :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...