Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Har lest hele serien - og eier alle, og litt fler enn det, av bøkene. Synes bøkene er herlige, men har mye annet og lese også. Den siste boka likte jeg ikke i det hele tatt - hun kunne egentlig bare droppet den for min del.

Innlegget er endret iht. Kvinnguidens regler. Skya (mod)

Endret av Skya
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_AlmaCity_*
Skrevet

Jeg har lest serien to ganger nå, men har ikke lest ferdig de siste bøkene på runde to, for jeg syntes det ble litt kjedelig mot slutten faktisk.

Det var gøy å lese at noen andre også ble kjempeglad i bok 5, for det er favorittboken min! Har lest den utallige ganger. Jeg vet ikke helt hva det er med den boken, men jeg er småbetatt av han alexander paladin selv...Hehe, litt Isfolket nerd :ler:

Skrevet

HAr lest serien flere ganger, den er (var?) bra.

Men, hopp fpr all del over delen hvor hun blander seg selv inn i historien. Det ble for dumt synes jeg, da

Skrevet

Leste hele serien som tenåring, samt et par ganger i ettertid. Var veldig fascinert første runde, men interessen har dabbet totalt av etter jeg ble voksen.

Skrevet
Men, hopp fpr all del over delen hvor hun blander seg selv inn i historien. Det ble for dumt synes jeg, da

Helt enig! Leste serien for mange år siden og likte det meste utenom det du nevner om innblandingen. Tenkte på å lese den igjen og da kjøpe hele serien i pocket utgave vel å merke...mer penger enn det bruker jeg ikke på den :fnise:

Skrevet

Enig med en del andre her.. Serien syntes jeg er fantastisk, men at hun blander seg selv inn i historien og på en veldig dårlig måte syntes jeg blir for teit. Valgte faktisk å ikke lese siste bok, så kan ikke si jeg har lest hele serien..

Skrevet

Jeg har kjempe lyst til å lese dem, men får ikke tak i alle bøkene :(

• 2 uker senere...
Gjest mariaja
Skrevet
vet noen om det er mulig å bestille hele serien innbundet?

Haugenbok.no

Volda sin bokhandel. De har det aaaaller meste!:)

Gjest mariaja
Skrevet

Har lest Isfolket to ganger. Og den var like spennende, rørende og morsom hver gang syntes nå jeg. Og jeg er 19. Leste den første gang når jeg var 17. Kjempebra serie. Flink forfatter! :bukke:

Har lyst og lese de igjen kjenner jeg! Men som flere andre sier, er de første bøkene de beste! Med Silje, Tengel, Sol, Are og de.. :)

Skrevet

Leste serien da jeg gikk på barneskolen - alltid vært en lesehest..

Syntes serien var sykt bra, men siste boka var skuffende og veldig dårlig..

Å lese samme bok(serie) to ganger er ikke noe for meg, men har flere venninner som leser serien om og om og om igjen :)

Tror nesten jeg var aldri så lite vorliebt i Dominic og noen av de andre, hehe.. Og navnet mitt, s0l, kommer selvfølgelig fra denne serien ;)

Sol Angelica er fremdeles et alternativ når mine barn skal få navn, faktisk :) Men Villemo har gått i søpla ja..

• 4 uker senere...
Skrevet

Er noen av oss etterkommere av isfolket ?

Undertegnede er ingen ekspert på isfolket kun lest to bøker.Blant annet den siste som omhandler stedet der isfolket bodde.

Sandemo oppsøker et sted i Bærum for å finne dette.

Åsen hun besøker må være Kolsåstoppen.Hun skriver at gården

Gråstensholm har samme navn som kirkesognet hadde tidligere,tidliger het kirkesognet Haslum.Isåfall må Gråstensholm være det samme som Haslum gård.I nærhheten ligger en vei som

heter Lindeveien eller noe i den dur.Regner med at det må være Lindealleen.Er det noen som har sjekket dette ?

Kanskje vi som har forfedre i distriktet er etterkommere av isfolket ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...