Gjest Emera Skrevet 22. juli 2004 #21 Skrevet 22. juli 2004 Jeg leste også serien som tenåring, og var fascinert. Men hadde nok ikke giddet å lese den igjen nå.
Jinx Skrevet 22. juli 2004 #22 Skrevet 22. juli 2004 Jeg er snart ferdig med bok 26. Alle mine barn har navn fra Isfolket (uten at jeg viste det) å jeg får alltid kommentaren " Åh du må ha lest Isfolket" Men det har jeg jo ikke... Så da fant jeg ut at jeg burde gjøre det
Gjest Anonymous Skrevet 22. juli 2004 #23 Skrevet 22. juli 2004 Leste serien 2 ganger da jeg var 17-18 år. Ble veldig betatt. Har akkurat fått hele bokverket innbundet nå. og har begynnt på verket igjen. Har bestillt på Haugen bok (nettbokhandel), betaler 170,- i mnd. på det (så det var noen som lurte på om det gikk ann å bestille det innbundet).
Gjest lilletroll Skrevet 23. juli 2004 #24 Skrevet 23. juli 2004 Leste den da jeg gikk gravid, for da var jeg hjemme i alle de 9 mnd. Ble HELT hektet!! Som flere andre sier, var de første bøkene best. De siste syntes jeg ble FOR fantasifulle, men jeg kunne godt tenke meg å lese hele serien en gang til snart! Svigermor har de, så jeg kan jo låne når som helst :-)
Gjest ¤Chanela¤ Skrevet 25. juli 2004 #25 Skrevet 25. juli 2004 Leser serien nå Kan ikke forvente all verden av billig kiosk litteratur, men dette er faktisk det beste jeg har lest i sjangeren. God underholdning!
bippbipp Skrevet 25. juli 2004 #26 Skrevet 25. juli 2004 Har lest hele serien på 47 bøker sikkert hundre ganger.... Kan godt lese noen av dem fremdeles, fex boken om Sol, om Saga, om Vanja og om Villemo, Ingrid og Christel..... Du gjør ikke noe annet enn å lese du da. Har selv lest hele serien 3 ganger, og brukte ca. et halvt år hver gang(iallfall 1. gang), og jeg leste sånn ca. 2-3 bøker i uka.
Lythande Skrevet 25. juli 2004 #27 Skrevet 25. juli 2004 Jeg har lest serien 2 ganger, 1.gang var da jeg var 13 ca og 2.gang i fjor sommer. Siste gangen brukte jeg kun et par måneder - ble nesten 1 bok om dagen. Sier som de fleste andre at det er de første bøkene som er best. Liker faktisk Heksemesteren, Lysets rike og De sorte ridderne bedre.
Mona Skrevet 29. juli 2004 #28 Skrevet 29. juli 2004 Har lest serien to ganger, første gang var jeg 12 år og leste nesten en bok om dagen. Og ja, de første bøkene om Silje, Tengel og Sol er best! Nå blir det lite lesing, men kunne sikkert lest dem igjen om jeg hadde tid! Skulle gjerne fått med meg Heksemesteren og Lysets rike en gang... Som sagt tidligere, knallbra til å være kiosklitteratur.
bippbipp Skrevet 31. juli 2004 #29 Skrevet 31. juli 2004 Jeg har hele serien innbundet. Den er en gammel utgave en bok per nummer. Du får kjøpt de på bladkompaniet , men da er det 2 bøker i 1 bok. bladkompaniet Jeg er nå på bok 9 og den har jeg inntrykk av handler mest om Mikael og Dominic. PS: bok nummer 1 hos meg er signert. :-) Bok nr. 1 hos meg er også signert
vixen Skrevet 31. juli 2004 #30 Skrevet 31. juli 2004 Jeg har også lest hele serien og husker at jeg var skikkelig hekta. Leste en bok om dagen en periode. Flaks jeg begynte i sommerferien, ellers hadde det gått ut over lekselesinga. De fleste av dere som har svart ramser opp de spennende jenteskjebnene i bøkene. Hva med feks Heike og Ulvhedin? Må innrømme jeg var ganske fascinert av dem også. Et spørsmål til slutt; Har noen av dere som har lest Isfolket lest flere av Margit Sandemos serier? Noen dere anbefaler? -viXen-
Gjest Tiger_pus Skrevet 31. juli 2007 #31 Skrevet 31. juli 2007 Jeg leste hele serien nå i vinter. Jeg syntes å at de første bøkene er de beste men hele serien er bra. Har lest heksemesteren (den er veldig bra!) og blålys også. Har begynt å lese de svarte ridderne nå, og holder på å samle inn trollruner og har en del "fritt stående romaner" av Margit Sandemo. Er veldig glad i sånne fantasy bøker, hehe. Og ho er en av de beste forfatterene innen den kategorien, syntes jeg! Skal lese sagnet om lyset rike og men tenkte og ta noen kortere serier først.
Abraxas Skrevet 11. august 2007 #32 Skrevet 11. august 2007 (endret) ..... Endret 22. juni 2009 av Abraxas
Gjest marihan Skrevet 11. august 2007 #33 Skrevet 11. august 2007 Leste alle bøkene for noen år siden, og jeg ELSKET dem har tenkt å lese alle på nytt!
Ce'Nedra Skrevet 11. august 2007 #34 Skrevet 11. august 2007 Leste hele Isfolket 2 ganger pluss Heksemesteren og Lysets rike, men sistnevnte ble litt vel drøy. Isfolket er ufattelig fascinerende, men jeg synes de første bøkene var best. Husker jeg var så forelsket i Tengel, Marco, Nataniel osv.. Hehe.. Jinx: Å, da må du vel ha fine navn på ungene dine, har tenkt på mange av navnene fra Isfolket selv
moni Skrevet 13. august 2007 #35 Skrevet 13. august 2007 har lest hele serien 2 ganger. De første bøkene var best men likte hele serien
Gjest -eline- Skrevet 13. august 2007 #36 Skrevet 13. august 2007 Jeg har vel lest hele Isfolket 4-5 ganger (+ enkeltbøker enda flere ganger) i tillegg til Heksemesteren og Lysets rike... Greit tidsfordriv Er evigheter siden sist, men tror ikke jeg skal lese de på nytt med det første
Gjest Frk Åberg Skrevet 13. august 2007 #37 Skrevet 13. august 2007 Leste alle bøkene da jeg gikk på ungdomsskolen. Syns egentlig det ble kjedelig rundt bok 20 ca, men ville lese resten siden jeg var så godt i gang. Husker at bok nr 10, med Eldar og Villemo var min favoritt, og den leste jeg hele to ganger.
Mini_me Skrevet 13. august 2007 #38 Skrevet 13. august 2007 Leste hele serien etterhvert som den kom ut. , var veldig fasinert husker jeg... ...leste i friminuttene på skolen.... Har serien liggende i en eske i kjelleren,burde kanskje børste støv av den?
Gjest Jenna88 Skrevet 14. august 2007 #39 Skrevet 14. august 2007 Jeg leste den første boka i serien, men fant ut at den ikke var "min type" bok. Det ble litt for fantastisk og overfladisk. :-)
Connie80 Skrevet 14. august 2007 #40 Skrevet 14. august 2007 Leste hele serien når jeg gikk på ungdomsskolen og elsket den !! Ikke alle bøkene som er like bra, og det gikk trått rundt bok 13, 14, 15 mener jeg å huske (når de er i øst). Men flere av bøkene har jeg lest mange ganger. Bok 1 til 12 har jeg ikke tall på hvor mange ganger jeg har lest. Favorittene er bok 5 (Cecilie & Alexander), 8 (Hilde) + den om Anne-Maria + Ravnens vinger. Leser enkeltbøker når jeg skal kose meg med noe lett å lese. Flott serie synes jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå