Gjest Selfie Skrevet 12. november 2014 #1 Skrevet 12. november 2014 Har en svæææært liten hage utenfor rekkehuset vårt. Hage er egentlig feil ord, det er vel heller en uteplass. Jeg ønsker meg veldig et (frukt)tre, men det må være i potte fordi det er steingrunn ti cm ned i jorda. Treet kan heller ikke være altfor stort, for ikke å vokse over til naboen. Er det noen hagekyndige som har noen tips til hva jeg bør se etter/ tenke på?
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #2 Skrevet 12. november 2014 Feil tid på året å begynne med dette. Vent til våren og oppsøk et hagesenter. Ta gjerne med deg et bilde av "hagen".Anonymous poster hash: 2ca30...53d
Gjest Selfie Skrevet 13. november 2014 #3 Skrevet 13. november 2014 Jeg skal ikke gjøre det nå, men jeg skal få det som "julegave" som blir realisert til våren.
Gjest Selfie Skrevet 13. november 2014 #4 Skrevet 13. november 2014 (endret) *dobbel* Endret 13. november 2014 av Selfie
hjertesukka Skrevet 13. november 2014 #5 Skrevet 13. november 2014 Foreslår en liten dverglønn, feks japansk viftelønn med røde fine blader. Eller en vintergrønn busk som du kan ha juletrelys på. Spør på et hagesenter ang størrelse.
Amarone Skrevet 14. november 2014 #6 Skrevet 14. november 2014 Veldig usikker på om et frukttre (eple, plomme, kirsebær) får frukt når det er så lite at det kan stå i potte. Regner med at du skal ta treet med inn om vinteren? De færreste trær vil overleve i potte utendørs på vinterstid. Om frukten er et poeng er det kanskje lettere med bærbusk? Eller et oliventre? Bambus trives også godt i potte (og noen steder også som utplantet), og du kan selvfølgelig ha appelsin-, sitron- og avocadotrær etc ute i potte om sommeren.
Aricia Skrevet 14. november 2014 #7 Skrevet 14. november 2014 Søyleepletre kan stå i potte. http://www.bogront.no/temasider/spiselige-vekster/item/400-epletraer-i-balkongstorrelse
Gjest Lille-pus Skrevet 15. november 2014 #8 Skrevet 15. november 2014 Søyleepletre kan stå i potte. http://www.bogront.no/temasider/spiselige-vekster/item/400-epletraer-i-balkongstorrelse Store, dype, frostsikre krukker. Har 2. Når våren kommer har de vært her i 5 år.
Gjest Ive Lina Skrevet 15. november 2014 #9 Skrevet 15. november 2014 Oliventre er flotte trær som trives i store potter.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #10 Skrevet 15. november 2014 Oliventre er flotte trær som trives i store potter. Men de må overvintres innendørs, så ikke så praktisk. Anonymous poster hash: 0c775...0e5
Gjest Ive Lina Skrevet 15. november 2014 #11 Skrevet 15. november 2014 Men de må overvintres innendørs, så ikke så praktisk. Anonymous poster hash: 0c775...0e5 Ja, det tenkte jeg ikke på. Har mitt i hagestuen året rundt - men det tåler nok ikke stå utendørs på kalde vinterdager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå