Gå til innhold

Stort tre i potte - hva slags?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en svæææært liten hage utenfor rekkehuset vårt. Hage er egentlig feil ord, det er vel heller en uteplass. Jeg ønsker meg veldig et (frukt)tre, men det må være i potte fordi det er steingrunn ti cm ned i jorda. Treet kan heller ikke være altfor stort, for ikke å vokse over til naboen. Er det noen hagekyndige som har noen tips til hva jeg bør se etter/ tenke på?

Skrevet

Feil tid på året å begynne med dette. Vent til våren og oppsøk et hagesenter. Ta gjerne med deg et bilde av "hagen".

Anonymous poster hash: 2ca30...53d

Skrevet

Jeg skal ikke gjøre det nå, men jeg skal få det som "julegave" som blir realisert til våren.

Skrevet (endret)

*dobbel*

Endret av Selfie
Skrevet

Foreslår en liten dverglønn, feks japansk viftelønn med røde fine blader.

Eller en vintergrønn busk som du kan ha juletrelys på. Spør på et hagesenter ang størrelse.

Skrevet

Veldig usikker på om et frukttre (eple, plomme, kirsebær) får frukt når det er så lite at det kan stå i potte. Regner med at du skal ta treet med inn om vinteren? De færreste trær vil overleve i potte utendørs på vinterstid.

Om frukten er et poeng er det kanskje lettere med bærbusk? Eller et oliventre? Bambus trives også godt i potte (og noen steder også som utplantet), og du kan selvfølgelig ha appelsin-, sitron- og avocadotrær etc ute i potte om sommeren.

Gjest Ive Lina
Skrevet

Oliventre er flotte trær som trives i store potter.

Skrevet

Oliventre er flotte trær som trives i store potter.

Men de må overvintres innendørs, så ikke så praktisk.

Anonymous poster hash: 0c775...0e5

Gjest Ive Lina
Skrevet

Men de må overvintres innendørs, så ikke så praktisk.

Anonymous poster hash: 0c775...0e5

Ja, det tenkte jeg ikke på. Har mitt i hagestuen året rundt - men det tåler nok ikke stå utendørs på kalde vinterdager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...