Gjest gjest1 Skrevet 21. juli 2004 #1 Skrevet 21. juli 2004 De hadde svinbillig squash på RIMI i dag, 5 kr stykket. kjøpte likegodt 4 stykker. Men hva skal jeg lage? Tenkte å ha squashen som hovedingrediens, noen forslag? Arkana?
Gjest gjest1 Skrevet 21. juli 2004 #4 Skrevet 21. juli 2004 Ratatoille er jo bare nydelig tror jeg går for det. Har dessuten alt jeg trenger for å lage det. Takk for tips. PS; bare kom med flere tips, jeg har tross alt fire squash og må spise squash hver dag denne uka
Arkana Skrevet 21. juli 2004 #6 Skrevet 21. juli 2004 * Skjær i skiver på langs og grill * I skiver på pizza * I alle slags gryteretter * Strimlet i omelett * Del i to på langs, skrap ut innholdet og hakk opp. Stek med f.eks. bacon og løk og bland inn revet ost og crème fraîche og fyll tilbake i squashen. Dryss på ost og gratiner i ovnen. Du kan også fylle med f.eks. kjøttsaus. * Løk og squash i tynne skiver legges i ildfast form. Hell over fløte blandet med salt, pepper og muskat og stek som fløtegratinerte poteter. * Rå i salater. * Revet squash blandes med revet løk, mel, egg, oregano, basilikum, salt og pepper. Friter små kaker av blandingen som spises med yoghurtdip. * Revet squash i pannekakerøre. * Lag agurksalat med squash i stedet, nydelig til laks.
Amic@ Skrevet 22. juli 2004 #9 Skrevet 22. juli 2004 ... hurtig pastasaus som jeg simpelten elsker! Skjær squashen i små terninger, ha de i en liten kasserolle og ha i bittelitt vann og en buljongterning (bruker mest hønsebuljong), hell i matfløte til passe mengde og la det koke til pastaen er ferdigkokt, bruker å variere med å tilsette for eksmpel paprika pulver eller chili! Sausen blir da passe tykk, bland sammen med pasta og voila: supergodt måltid på 10 min!!!!
Gjest Poirot Skrevet 22. juli 2004 #10 Skrevet 22. juli 2004 Oppskrift takk Eh.... Tomat, hvitløk, squash, kuttes og kokes..... Også litt til som jeg ikke husker.... Min oppskrift pleier som regel å være: kjøp på restaurant.
Amic@ Skrevet 22. juli 2004 #11 Skrevet 22. juli 2004 Ratatouille: 1 el. 2 paprika 1 squash 1 aubergine 1 stor løk 1-5 fedd hvitløk, alt etter hvor glad du er i det 1-2 bokser hakket tomat 1 hønsebuljongterning chilisaus Skjær alt i ganske store biter og stek alle grønnsakene litt sammen med litt olivenolje. Hell i tomatene, buljong og chili og la alt koke en stund (20 min?). Må smakes til med chilisausen, men jeg syns den er best bittelitt sterk... Denne er det iallfall jeg alltid bruker, med supert resultat hver gang!
Arkana Skrevet 22. juli 2004 #12 Skrevet 22. juli 2004 Jeg synes ratatouille trenger krydder (bruker ikke chilisaus), timian og laurbærblad er godt.
Gjest gjest1 Skrevet 23. juli 2004 #13 Skrevet 23. juli 2004 Takk for svar jenter. Har til nå lagd ratatouille, dampet squash til fiskepinner og i dag på pizza, i morgen grillet. Min ratatouille Til to personer. 1 liten løk hakket 1 boks hakket tomat 3 sjampinjonger i biter 1/2 squash i passe biter 1/2 paprika 1/2 stjerneanis 1 laubærblad 3 ss epleeddik 3-4 ss østerssaus eller soyasaus hakket hvitløk og hakket chili eller tabascosaus etter smak Surr løk, hvitløk og paprika i litt olje, ha i eddiken stjrneanisen,laubærbladet, tomat og østerssaus. kok opp, ha i squash og sjampinjong. La koke på svak varme i 20 -30 min
Gjest pace Skrevet 26. juli 2004 #14 Skrevet 26. juli 2004 * Del i to på langs, skrap ut innholdet ... Ligger mesteparten av smaken i Squash i innholdet?
Arkana Skrevet 26. juli 2004 #15 Skrevet 26. juli 2004 Ligger mesteparten av smaken i Squash i innholdet? Nei, det er litt som agurk, mest vann. Det er den ytterste delen, og skallet, som smaker mest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå