AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #1 Skrevet 12. november 2014 Satt hårmodell for et firma. mesteparten av håret ble farget en farge litt mørkere brunt enn mitt eget, men noe bleket de til skala 10 av 11 (forstått at dette er ihjelbleket utifra det jeg har pratet med min egen frisør), og de farget dette håret med noe som het "Lacquers" farge (eller noe i den duren..), så klart i knall rosa... Alt jeg fikk beskjed om var at denne fargen "gikk ut i vask med en gang", og ingen sa noen gang at de ihjelbleket håret under. Det fant jeg ut etterpå.... Fargen gikk så klart ikke ut, og jeg satt med svære tjafser sjokkrosa hår i fronten. Måtte til frisøren dagen etterpå, og hverken med avfarging eller bleking klarte hun å få ut denne fargen. Som resultat måtte hun farge over mørk mørk brun i fronten, og det ble et slags rødskjær. Men bedre enn det var. Da jeg var hos frisøren ca 1 mnd senere for å forsøke å lysne på tok hun og bleket tynne tynne striper, og det rosa begynte å komme ut igjen. Hun skylte det fort ut, og på en eller annen måte er det nå lysere brunt (fortsatt mørkebrunt), med en del rødskjær.. Frisøren min sier jeg rett og slett må bare vokse ut dette håret... Hun sier også hun ikke vil farge på etterveksten (som ser omtrent grå ut i forhold til det fargede håret), så har en grå renne på ca 4 cm i bredde i skillen... Hun er skeptisk til om det går ann å lysne mer på det.. Går med mørkere hår i fronten enn bak.... Er det noen frisører her som vet om det går ann å få gjort noe med dette? Få lysnet det til ca samme farge som resten? Ikke at jeg ikke stoler på frisøren min, men hun er veldig forsiktig av seg og vil ikke gjøre noe "feil".. Forstår henne godt, men dog.. Gikk fra mørk blondt hår langt nedpå korsryggen, til at de klipte en kjafsete klipp med masse rosa som ikke gitt ut, og 30 cm oppover.... Kan sende bilde på PM om det hjelper.. Trenger virkelig råd. Anonymous poster hash: 86a85...289
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #2 Skrevet 12. november 2014 dytt Anonymous poster hash: 86a85...289
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #3 Skrevet 12. november 2014 dytt Anonymous poster hash: 86a85...289
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #5 Skrevet 12. november 2014 .. Jeg er seriøst helt rådvill. Anonymous poster hash: 86a85...289
Tigerstaden Skrevet 13. november 2014 #6 Skrevet 13. november 2014 Er ikke frisør eller har peiling på hår, så ingen råd herifra...Håper noen svarer!
Destruit Skrevet 13. november 2014 #7 Skrevet 13. november 2014 Hei ! Det er vanskelig å gi konkrete råd og tips før jeg eventuelt både ser og kan ta på håret , men noen selvsagte råd kan jeg selvfølgelig dele 😊 Først og fremst i og med at håret ditt har fått gjennomgå med mange kjemiske behandlinger på kort tid, så trenger det nå hvile fra alt av kjemiske behandlinger ei stund. Noe som kan hjelpe til med å fade fargen er å bruke en god proteinkur, som for eks. Morrocan Oil intense repair. Noen knalle farger er ment for å vare evig , og selv om vi som frisører går på det med bleking /avfarging , så har håret sin grense for hvor mye pigmenter man får trukket ut av håret, da det rett og slett stagnerer på ett tidspunkt. Hadde jeg vært deg, hadde jeg bedt firmaet du satt modell for , skrive opp den nøyaktige kjemiske resepten som ble brukt i håret ditt , det vil si produkttype, fargekoder , blandings forhold , vannstoffprosent og virketid. (Dette vil de vite hva betyr ) Så hadde jeg oppsøkt en color Expert eller color master (dette er en egen videreutdanning i frisørbransjen ) for videre behandling. Hva er grunnen til at frisøren ikke vil farge etterveksten din ? Er håret veldig ødelagt ? Uansett så kan redningen her være foliestriper tett i tett slik at man får minst mulig "overlapping" av farge/lysningsmiddel på det allerede fargede håret (dersom det er så slitt som jeg synes det høres ut til, kan det faktisk knekke av dersom man får mer kjemikalier i kontakt med det mest skadede håret). Og for all del... IKKE finn på å prøve noen som helst form for hjemmefarge/lysning . Det kan jeg garantere at vil gjøre problemet 100 ganger verre . 😁 Dersom du trenger råd/tips om veldig dyktige frisører og bor i Oslo området, kan jeg anbefale noen til deg . Mvh Frisøren 😘✌️ 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #8 Skrevet 13. november 2014 Håret ditt var antagelig så porøst etter bleking at rosafargen rett og slett har satt seg fast. Det er veldig vanskelig å fjerne slike motefarger med bleking eller avfarging fordi de funker ikke på samme måte som "vanlige" farger mikset med vannstoff, ofte kan bleking faktisk dytte fargen lenger inn i hårstrået og gjøre ting verre. Det beste vil nok være å la håret være og vente på at fargen vokser ut. Hilsen frisør. Anonymous poster hash: 34409...e04
Nuttery Skrevet 13. november 2014 #9 Skrevet 13. november 2014 Hei ! Det er vanskelig å gi konkrete råd og tips før jeg eventuelt både ser og kan ta på håret , men noen selvsagte råd kan jeg selvfølgelig dele Først og fremst i og med at håret ditt har fått gjennomgå med mange kjemiske behandlinger på kort tid, så trenger det nå hvile fra alt av kjemiske behandlinger ei stund. Noe som kan hjelpe til med å fade fargen er å bruke en god proteinkur, som for eks. Morrocan Oil intense repair. Noen knalle farger er ment for å vare evig , og selv om vi som frisører går på det med bleking /avfarging , så har håret sin grense for hvor mye pigmenter man får trukket ut av håret, da det rett og slett stagnerer på ett tidspunkt. Hadde jeg vært deg, hadde jeg bedt firmaet du satt modell for , skrive opp den nøyaktige kjemiske resepten som ble brukt i håret ditt , det vil si produkttype, fargekoder , blandings forhold , vannstoffprosent og virketid. (Dette vil de vite hva betyr ) Så hadde jeg oppsøkt en color Expert eller color master (dette er en egen videreutdanning i frisørbransjen ) for videre behandling. Hva er grunnen til at frisøren ikke vil farge etterveksten din ? Er håret veldig ødelagt ? Uansett så kan redningen her være foliestriper tett i tett slik at man får minst mulig "overlapping" av farge/lysningsmiddel på det allerede fargede håret (dersom det er så slitt som jeg synes det høres ut til, kan det faktisk knekke av dersom man får mer kjemikalier i kontakt med det mest skadede håret). Og for all del... IKKE finn på å prøve noen som helst form for hjemmefarge/lysning . Det kan jeg garantere at vil gjøre problemet 100 ganger verre . Dersom du trenger råd/tips om veldig dyktige frisører og bor i Oslo området, kan jeg anbefale noen til deg . Mvh Frisøren ✌️ Sender deg pm
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #10 Skrevet 13. november 2014 Og for all del... IKKE finn på å prøve noen som helst form for hjemmefarge/lysning . Det kan jeg garantere at vil gjøre problemet 100 ganger verre . Dersom du trenger råd/tips om veldig dyktige frisører og bor i Oslo området, kan jeg anbefale noen til deg . Mvh Frisøren ✌️ Off-topic, men frisører har ødelagt håret mitt med farge/bleking hver gang jeg har vært der. De får det aldri fra mørk blondt til lys blondt, bare grått eller oransje. Det ser kanskje gult og ille ut med hjemmebleking, men jeg foretrekker gult fremfor grått og sølv... :/ Var hos frisør for siste gang i mitt liv idag, og etterveksten på toppen av hodet mitt er sølvfarget, fra nå av blir det gul hjemmebleking... Anonymous poster hash: 60f47...600
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå