Gå til innhold

Strikke mønster

Anbefalte innlegg

Gjest halfmoonwitch
Skrevet

Hei! Jeg har nylig kjøpt strikkebok (!!! omg) og har blitt mega inspirert til å strikke, men problemet er at jeg ikke greier å strikke mønster. Uansett hvor mye jeg prøver så blir det bare tull og trådene er så synlige. Jeg mistenker at roten til dette problemet er at jeg ikke greier å starte riktig med ny tråd, så hvis noen kunne forklart hvordan man strikker mønstre (eventuelt legge til youtube video eller lignende) så hadde det vært veldig herlig! :blomst: Det hadde også vært fint om du kunne forklart det på en ganske enkel måte, ved tanke på at jeg ikke er så flink i "strikkespråket" og har generelt ikke et veldig godt ordforråd generelt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du strikke mønster med flere farger på trådene?

Du må passe på å ha all tråd på vrangen, er det mer enn 4 masker mellom hver gang du strikker med samme tråden så legger du stadig på baksiden, den tråden som løper mellom tråden på den fargen du strikker med.

Jeg strikker både kunststrikk og mønster med masse hull og vrange og rette masker. Har strikket i utallige år, men strikking med flere farger i mønster, det gjør jeg ikke fordi det ikke blir pent! Eller det ligger ikke for meg og mine hender.

Anonymous poster hash: a8ad4...799

Gjest halfmoonwitch
Skrevet

Mener du strikke mønster med flere farger på trådene?

Du må passe på å ha all tråd på vrangen, er det mer enn 4 masker mellom hver gang du strikker med samme tråden så legger du stadig på baksiden, den tråden som løper mellom tråden på den fargen du strikker med.

Jeg strikker både kunststrikk og mønster med masse hull og vrange og rette masker. Har strikket i utallige år, men strikking med flere farger i mønster, det gjør jeg ikke fordi det ikke blir pent! Eller det ligger ikke for meg og mine hender.

Anonymous poster hash: a8ad4...799

Kun to farger, grunngarnet (vet ikke om det er et ekte begrep, bare sitter her og lager strikke begreper) og et annet garn jeg lager mønsteret med. Men hvordan starter jeg med det andre garnet, hvordan legger jeg det opp liksom?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...