Gå til innhold

Hva heter disse lekeheftene fra 80-90-tallet? Og finnes de ennå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg husker to ting fra barndommen som jeg lurer på om ennå finnes, bare for morro skyld :) Og hva hette de egentlig?

Det ene var et hefte som man åpnet (som et bretett ark) uten flere sider og inni var det glatt og man hadde "klistremerker" som man kunne sette på og ta av, de var av plast og satt seg fast men var ikke lim bakpå. Fikk sånne på flyturer når jeg var lita, men hadde også en med figurer fra My Little Pony :)

Det andre var og et hefte med mange sider, det fulgte klistremerker (ordentlige med lim) med som var ensfarget, små og enten runde, firkantede eller trekantede. Man satte de sammen så de dannet et mønster, tror det var nummer som fortalte hvor klistremerkene skulle.

Anonymous poster hash: f74f1...799
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest brusmaskin
Skrevet

Den første fins i hvert fall "overalt" - narvesen, lekebutikker osv.

Skrevet

Det ene var et hefte som man åpnet (som et bretett ark) uten flere sider og inni var det glatt og man hadde "klistremerker" som man kunne sette på og ta av, de var av plast og satt seg fast men var ikke lim bakpå. Fikk sånne på flyturer når jeg var lita, men hadde også en med figurer fra My Little Pony :)

Disse selges fortsatt. Har sett de på flyplasser og leketøysbutikker. :)

Anonymous poster hash: e5848...ade

Skrevet

Kalkitos, eller noe sånn? Ikke klistremerker, men merker som man "rablet" med en blyant over for å få dem til å feste seg på arket?

Anonymous poster hash: 8210e...a8c

Skrevet

De første der har vi hvertfall hatt mye av til ungene. Så de finnes ennå.

Har hatt både Elias, Små Einsteins og flere av figurene som har vært populære de siste årene.

De andre har jeg ikke sett i Norge, men mener å ha funnet det på amazon.co.uk. Da er det Crayola som har dem.

Anonymous poster hash: be813...45f
Skrevet

Herregud, jeg tenkte faktisk på den klistregreia med My Little Pony som jeg hadde da jeg var lita - I GÅR! Har ikke tenkt på den på sikkert 10 år i alle fall, men tenkte altså på det i går og så ser jeg denne tråden nå, litt creepy, haha!

Jeg skulle gjerne hatt en sånn igjen, husker nesten alle ponniene og tingene man kunne klistre rundt. :rodmer:

Skrevet

Kalkitos, eller noe sånn? Ikke klistremerker, men merker som man "rablet" med en blyant over for å få dem til å feste seg på arket?

Anonymous poster hash: 8210e...a8c

Å, var ikke de jeg mente men jeg hadde sånne og, husker jeg hadde noen med frosken Kermit :)

TS

Skrevet

Herregud, jeg tenkte faktisk på den klistregreia med My Little Pony som jeg hadde da jeg var lita - I GÅR! Har ikke tenkt på den på sikkert 10 år i alle fall, men tenkte altså på det i går og så ser jeg denne tråden nå, litt creepy, haha!

Jeg skulle gjerne hatt en sånn igjen, husker nesten alle ponniene og tingene man kunne klistre rundt. :rodmer:

Hihi :) Husker ikke så mange detaljer men hadde bilde av det rosa slottet i det heftet, ønsket meg så veldig det ordentlige rosa slottet :)

Skrevet

Takk for alle svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...