AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #1 Skrevet 12. november 2014 Sønnen min har hatt løs avføring to ganger i dag etter bhg, med noen timers mellomrom. Han er i fin form, som normalt. Skal det være hyppigere tømminger for at det kan kalles diaré? Hva mener dere om han kan dra i bhg i morgen eller ikke?Anonymous poster hash: 378a7...cd0
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #2 Skrevet 12. november 2014 Er vel 7 tømminger i døgnet før det kalles diare. Blir det nikke noe mer og er han i god form gadde jeg sendt han i barnehagen.Anonymous poster hash: 2c98a...7bf 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #3 Skrevet 12. november 2014 Du ser jo hva som er diaré vel? Uavhengig om det er 2 eller 7 tømminger. Det er jo også lett å kjenne på lukta. Hvis det tydelig er syk mage/diaré, så er det ingen tvil. Da skal barnet være hjemme. Anonymous poster hash: 858ad...6c6
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #4 Skrevet 12. november 2014 Jeg ser at det ikke er normal avføring, den er veldig løs, og mye mat i den. Beklager detaljer ikke sånn mørk brun, og masse sprut. Lukter annerledes enn vanlig, men ikke sånn diarélukt akkurat.... Får se an i løpet av natta.Anonymous poster hash: 378a7...cd0
Jade Skrevet 12. november 2014 #5 Skrevet 12. november 2014 Hvis han går i samme barnehage som mine barn, kan du godt holde han hjemme 😊 1
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 13. november 2014 #6 Skrevet 13. november 2014 Jeg tror han bør være hjemme. Hvordan er allmenntilstanden hans?
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #7 Skrevet 13. november 2014 Almenntilstanden er fortsatt helt fin. Men han hadde en skikkelig diarebleie i natt, så ble hjemme i dag, og i morgen. Anonymous poster hash: 378a7...cd0
Sushi Skrevet 13. november 2014 #9 Skrevet 13. november 2014 Det spørs litt hva som er normalt for ham også. Noen barn kan ha løs avføring innimellom uten at det er infeksjon, noen får løs mage ved forkjølelse etc. Jeg ville holdt barnet hjemme hvis det var unormalt med slike bleier, slik at det er grunn til å tro at det er et magevirus. Jeg har et barn som lett blir løs i magen ved forkjølelse, og barnehagen hun gikk i før mente vi skulle holde henne hjemme i 48 timer etter hun hadde hatt ei slik bleie. Det var selvsagt ikke aktuelt, hun var jo ikke syk, og kunne ikke smitte andre med diaré.
fruBeist Skrevet 13. november 2014 #10 Skrevet 13. november 2014 Noen reagerer og med løs mage når det er tenner på gang.
fruBeist Skrevet 13. november 2014 #11 Skrevet 13. november 2014 http://nhi.no/pasienthandboka/barn/diare-akutt-veiviser-2191.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå