Gå til innhold

Han vil ikke selge huset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gå ifra hverandre. Jeg vil selge huset, men det vil ikke han. Han har heller ikke mulighet til å kjøpe meg ut. Hvordan i alle dager skal jeg få løst dette ?

Anonymous poster hash: 853ab...4ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et alternativ kan være tvangsoppløsning av sameiet i boligen. Det er noe du har krav på. Du sender ham bare et varsel med 14 dagers frist, og hvis han ikke går med på salg, så kan du sette fram et tvangsoppløsningskrav for tingretten der boligen er. Først får han uttale seg, og hvis han ikke går med på frivillig salg, så vedtar retten tvangsoppløsning. I praksis blir eiendommen taksert og lagt ut for salg på det åpne marked. Eiendommen blir så solgt til høystbydende. Gjelden blir gjort opp, og du og han får overskuddet på deling.

• Liker 6
Skrevet

Hva mener han dere skal gjøre da?

Skrevet

Hva mener han dere skal gjøre da?

Han må finne seg et annet sted å bo siden han ikke klarer å sitte med boligen alene

Skrevet (endret)

Han må finne seg et annet sted å bo siden han ikke klarer å sitte med boligen alene

Selvsagt, men jeg synes det ville vært interessant å høre hva TS' mann faktisk mener skal skje her, siden han ikke vil selge og ikke har råd til å kjøpe ut. Endret av Glitnir
  • Liker 2
Skrevet

Selvsagt, men jeg synes det ville vært interessant å høre hva TS' mann faktisk mener skal skje her, siden han ikke vil selge og ikke har råd til å kjøpe ut.

Noen skyver problemene foran seg. Kanskje han håper at hun skal ta ham tilbake. Andre trenerer skilsmisseoppgjøret for å lage problemer for eksen

Skrevet

Selvsagt, men jeg synes det ville vært interessant å høre hva TS' mann faktisk mener skal skje her, siden han ikke vil selge og ikke har råd til å kjøpe ut.

Kanskje han vil det samme som min eks; at jeg skulle skrive over alt på han, og at han slapp å kjøpe meg ut. Sa det var for barnas skyld, men da måtte det jo vært mye bedre om han skrev over alt på meg, det er tross alt jeg som har hovedomsorgen, og jeg sitter nå igjen og leier en liten leilighet.. ;)

Uansett: Dette er advokatmat, TS.

Anonymous poster hash: 72843...256

Skrevet

Hvis han ikke har en kjempelur plan på hvordan dette skal løses, så tror jeg du skal få hjelp av advokat. Hvis du ikke har stålkontroll på slikt selv. (men, da hadde du vel ikke spurt her)

(Litt på siden av saken; Blir litt oppgitt, hvorfor skal folk absolutt lage mer problemer enn nødvendig?)

Skrevet

Kanskje han vil det samme som min eks; at jeg skulle skrive over alt på han, og at han slapp å kjøpe meg ut. Sa det var for barnas skyld, men da måtte det jo vært mye bedre om han skrev over alt på meg, det er tross alt jeg som har hovedomsorgen, og jeg sitter nå igjen og leier en liten leilighet.. ;)

Uansett: Dette er advokatmat, TS.

Anonymous poster hash: 72843...256

Håper virkelig du ikke gikk med på det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...