AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #1 Skrevet 12. november 2014 Mye av spørsmålet står i overskriften, men jeg er litt nysgjerrig. Om du kan velge mellom lidenskap og spenning, ELLER stabilitet og trygghet, hva ville du valgt? Om du visste at om du valgte lidenskap/spenning, så var fremtiden en smule usikker på hvordan datingen ville endt. Om det ville endt i et epic forhold, eller om det bare ville blitt en "sommerflørt". På den andre siden, kan du velge stabilitet/trygghet, men manglende spenning og lidenskap. Da ville du vært 100 % sikker på at du kunne fått et langt og godt, og trygt forhold, uten spesielle "momenter", eller uten spesiell "intimitet" man får ved spenning/lidenskap. Hva ville du valgt? Anonymous poster hash: a0f75...ecb
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #2 Skrevet 12. november 2014 Jeg hadde valgt lidenskap. Men mest sannsynlig valgt trygget om jeg hadde barn eller var 40 +. Anonymous poster hash: 0fbc3...10d
Gjest HeiHade Skrevet 12. november 2014 #3 Skrevet 12. november 2014 Spenning, i alle fall. Lidenskap er litt.. jeg vet ikke. Hvis det går på å være romantisk og lignende er jeg ikke interessert, da jeg ikke finnes romantisk. Men spenning, impulsivitet, osv er jeg veldig glad i.
Gjest Lille-pus Skrevet 12. november 2014 #4 Skrevet 12. november 2014 (endret) Lidenskap, - selvsagt. Hvor i huleste får enkelte det fra at kvinner over 40 får et tydelig 'trygghetsbehov' som gjør at de velger et kjedelig liv med en mann de ikke føler lideskap overfor? Endret 12. november 2014 av Lille-pus 2
Serafina. Skrevet 12. november 2014 #6 Skrevet 12. november 2014 Enig med Lille-pus. Hva er grunnen til at man tror at 40+ Betyr null ønske om lidenskap. Tvert om, vil jeg si.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #7 Skrevet 12. november 2014 Men, okei, oppfølgning spørsmål: kan lidenskap, eller såkalt "ild" mellom deg og en partner, føre til langvarig forhold? For lidenskap og spenning kan jo dø ut etterhvert. Anonymous poster hash: a0f75...ecb
Lizabeth Skrevet 12. november 2014 #8 Skrevet 12. november 2014 Er trygg på at jeg ikke ville ha valgt bort lidenskap, men jeg liker å tro det kan finnes lidenskaper med trygghet også, når det utvikler seg til en naturlig tilhørighet og blir blant hovedingrediensene for ro i sjelen. 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #10 Skrevet 12. november 2014 Lidenskap, men har ingen illusjoner om at det skal være like sterk og spenstig etter noen år... Anonymous poster hash: a471d...8f5 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #11 Skrevet 12. november 2014 Mitt siste forhold var ekstremt lidenskapelig. Og da lidenskapelig på alle plan, var ikke bare positivt. Og tilslutt kunne vi ikke være sammen mer. Så jeg trenger et trygt forhold, men med noe lidenskap. Anonymous poster hash: 384b5...204 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #12 Skrevet 12. november 2014 Etter alt jeg har opplevd så velger jeg trygghet. Anonymous poster hash: c8b87...c67 1
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2014 #13 Skrevet 12. november 2014 Lidenskap, - selvsagt. Hvor i huleste får enkelte det fra at kvinner over 40 får et tydelig 'trygghetsbehov' som gjør at de velger et kjedelig liv med en mann de ikke føler lideskap overfor? Du stille spørsmål du...
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #14 Skrevet 12. november 2014 PASSION. Anonymous poster hash: 1da39...769 2
Cordelia Skrevet 13. november 2014 #15 Skrevet 13. november 2014 Tja, lidenskap som kommer i stabile bølger. Nei, men seriøst, trenger ikke være perfekt eller høyt oppe hele tiden. Men hvis begge bevisst jobber med forholdet, så tror jeg det kan være mulig å beholde mye av lidenskapen. Selv om forholdet blir stabilt.
studentjenta Skrevet 13. november 2014 #16 Skrevet 13. november 2014 Ja takk begge deler, men setter trygghet høyere enn lidenskap etter tidligere erfaringer. Men hadde ikke klart å være i et forhold med en jeg ikke er tiltrukket av. Og spenningen kommer litt an på hva en gjør det til selv, tenker jeg
Sapientia Skrevet 13. november 2014 #17 Skrevet 13. november 2014 Må jeg velge? Vil jo såklart ha begge deler. Kan ikke se for meg det forholdet som starter ved at man kjenner til utfallet, så alle forhold starter vel med usikkerhet rundt fremtiden helt uavhengig av hvor lidenskapelig eller ikke det er? Det sagt, jeg trenger ikke den stormfulle Hollywood klisjé lidenskapen. Samtidig som jeg selvsagt ikke ville gått inn i et forhold med en jeg ikke var forelsket i og begjærte. En som ville opptatt mesteparten av døgnets tanker. MEN jeg ville ikke blitt sammen med en fyr som jeg følte meg tiltrukket av om jeg ikke trodde det var noen mulighet for et stabilt og trygt forhold. Et forhold preget av ærlighet, åpenhet, kompatibilitet, lojalitet og delt syn på alle de store tingene i livet. Ser ikke helt hvordan jeg kan få det ene og ikke det andre? På lang sikt er nok stabiliteten og tryggheten viktigere enn den innledende lidenskapen. Men det forutsetter at vi har langt mer enn vennskapelige følelser for hverandre.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #18 Skrevet 13. november 2014 Trygghet. Jeg er riktignok nesten førti, men jeg hadde valgt trygghet for tjue år siden også. Anonymous poster hash: 6e023...250
guttemann Skrevet 13. november 2014 #19 Skrevet 13. november 2014 Lidenskap. Når det er sagt, Trenger ikke trygghet bety fravær av lidenskap eller spenning. Heller spenning, lidenskap OG trygghet enn litt mer spenning og lidenskap og null trygghet.
spektralkatt Skrevet 13. november 2014 #20 Skrevet 13. november 2014 trygghet! -og det sier jeg enda jeg ikke er 40 en gang. kanskje fordi jeg føler jeg har fått nok spenning for et liv. og at jeg føler- og tror, at for meg, nå, kan ingen ting gro, uten trygghet i bunnen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå