Poppie Skrevet 12. november 2014 #1 Skrevet 12. november 2014 Hei! Der jeg bor er det slik at leilighet og hybel deler postkasse. Nå er det slik at naboen som leier leiligheten (jeg bor i hybelen) kun henter pakker etc, men regningene lar han ligge igjen. Det er inkassoregninger, vanlige regninger, namsfogden, kemneren etc. Det begynner å bli fullt i postkassen, så hva gjør jeg? Han åpner aldri om jeg banker på, så skal jeg ta dette med utleieren (vi har samme), henge dem i en pose på døra hans eller legge et brev i postkassa om at posten hans er inne hos meg? I sommer sendte jeg brevene i retur til posten, men nå legger postmannen dem bare tilbake i postkassa... Veldig irriterende! Hva ville dere ha gjort?
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #2 Skrevet 12. november 2014 Tror du kan legge de i en eske foran døra hans, kanskje kaste de? Med stor sannsynlighet så ville han nok ikke ha åpnet et eneste brev. Helt til politiet kommer til han Anonymous poster hash: b95b1...87b
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #3 Skrevet 12. november 2014 Jeg hadde forklart situasjonen for huseier og spurt om å få en egen postkasse. Anonymous poster hash: 56389...ef1 14
tekjerringa Skrevet 12. november 2014 #4 Skrevet 12. november 2014 Han har nok fått regningsskrekk eller lignende. Legg de i en pose ved døren hans, så får han gjøre som han vil med dem. Han kan ikke fylle postkassen når dere deler. 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #5 Skrevet 12. november 2014 ÅÅÅ jeg har en god ide! Pakk alle regningene inn i en kartong og send det til han! Han henter jo pakker, gjør han ikke?? ) Anonymous poster hash: b95b1...87b 44
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #6 Skrevet 12. november 2014 Å flytte andre sin navngitte / personlige post fra en postkasse er faktisk ikke lov. Heller ikke å sende andres post i retur, med unntak dersom vedkommende har flyttet og du ikke kjenner ny adresse. Her får du aliere deg med utleier for videre fremgangsmåte. Er vedkommende oppe og utegående? I så tilfelle er dette ikke en politisak. Men en sak for psykiatrien i kommunen. Vedkommende trenger tydeligvis hjelp. Flyter postkassen over, og vedkommende som eier innholdet ikke er å verken se eller høre så er politiet riktig adresse.Anonymous poster hash: c4fcd...b0f
Poppie Skrevet 12. november 2014 Forfatter #7 Skrevet 12. november 2014 Tror du kan legge de i en eske foran døra hans, kanskje kaste de? Med stor sannsynlighet så ville han nok ikke ha åpnet et eneste brev. Helt til politiet kommer til han Anonymous poster hash: b95b1...87b Er jo ganske mye sensitiv informasjon der, så er skeptisk til å legge dem hvor alle kan finne dem. Jeg hadde forklart situasjonen for huseier og spurt om å få en egen postkasse.Anonymous poster hash: 56389...ef1 Bor i borettslag hvor alle har "luker", så det går nok ikke Han har nok fått regningsskrekk eller lignende. Legg de i en pose ved døren hans, så får han gjøre som han vil med dem. Han kan ikke fylle postkassen når dere deler. Men er det ikke veldig sensitiv informasjon da? ÅÅÅ jeg har en god ide! Pakk alle regningene inn i en kartong og send det til han! Han henter jo pakker, gjør han ikke?? ) Anonymous poster hash: b95b1...87b Hahahaha, smart!
Poppie Skrevet 12. november 2014 Forfatter #8 Skrevet 12. november 2014 Å flytte andre sin navngitte / personlige post fra en postkasse er faktisk ikke lov. Heller ikke å sende andres post i retur, med unntak dersom vedkommende har flyttet og du ikke kjenner ny adresse. Her får du aliere deg med utleier for videre fremgangsmåte. Er vedkommende oppe og utegående? I så tilfelle er dette ikke en politisak. Men en sak for psykiatrien i kommunen. Vedkommende trenger tydeligvis hjelp. Flyter postkassen over, og vedkommende som eier innholdet ikke er å verken se eller høre så er politiet riktig adresse.Anonymous poster hash: c4fcd...b0f Det må jo være lov å ta inn andre sin post når jeg ikke får min fordi postkassen er full? Jeg ser brev fra NAV og slikt, men aner ikke om det er psykiske problemer inne i bildet. Faren min kjenner vedkommende fra ungdomsskolen og tror personen er på kjøret, men vet jo ikke.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #9 Skrevet 12. november 2014 Hallooo luksusfellen! Anonymous poster hash: 5aa3d...9c7 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #10 Skrevet 12. november 2014 likte ideen om å sende det i en pakke til han legg ved en lapp hvor det står at du måtte gjøre det eller noe fordi postkassen ble for full Anonymous poster hash: 54259...3d5 1
Poppie Skrevet 12. november 2014 Forfatter #11 Skrevet 12. november 2014 likte ideen om å sende det i en pakke til han legg ved en lapp hvor det står at du måtte gjøre det eller noe fordi postkassen ble for full Anonymous poster hash: 54259...3d5 Lite lyst til å bruke penger på å sende en halv kilo med regninger til naboen, men i teorien er det en morsom idè
Gjest SånnCirka Skrevet 12. november 2014 #12 Skrevet 12. november 2014 (endret) Har du sett noe til naboen din den siste tiden? Har jo vært noen episoder hvor folk har blitt liggende døde lenge i leiligheten sin uten at noen merker det før det lukter...... Edit: så først nå et han henter pakker, så da lever han nok i beste velgående Endret 12. november 2014 av SånnCirka 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #13 Skrevet 12. november 2014 Det må jo være lov å ta inn andre sin post når jeg ikke får min fordi postkassen er full? Jeg ser brev fra NAV og slikt, men aner ikke om det er psykiske problemer inne i bildet. Faren min kjenner vedkommende fra ungdomsskolen og tror personen er på kjøret, men vet jo ikke. Spør posten om du ikke tror meg. Og ta problemet opp med posten og utleier i stedenfor KG, om du ikke liker rådene du får her. Anonymous poster hash: c4fcd...b0f
Poppie Skrevet 12. november 2014 Forfatter #14 Skrevet 12. november 2014 Har du sett noe til naboen din den siste tiden? Har jo vært noen episoder hvor folk har blitt liggende døde lenge i leiligheten sin uten at noen merker det før det lukter...... Edit: så først nå et han henter pakker, så da lever han nok i beste velgående Er lytt mellom leilighetene, så jeg vet han lever Spør posten om du ikke tror meg. Og ta problemet opp med posten og utleier i stedenfor KG, om du ikke liker rådene du får her.Anonymous poster hash: c4fcd...b0f Woah, ingen grunn til å bli sur, jeg bare tenkte høyt!
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #15 Skrevet 12. november 2014 Hvorfor må du gjøre noe? Det er jo ikke ditt problem? Hvis dere deler postkasse, så skaff en egen Anonymous poster hash: 62d58...fd3
Poppie Skrevet 12. november 2014 Forfatter #16 Skrevet 12. november 2014 Hvorfor må du gjøre noe? Det er jo ikke ditt problem? Hvis dere deler postkasse, så skaff en egen Anonymous poster hash: 62d58...fd3 Som sagt, det kan jeg ikke fordi det er borettslaget som har egne "luker". Skulle gjerne ha gjort det ellers!
Djungelvrål Skrevet 12. november 2014 #17 Skrevet 12. november 2014 Hei! Der jeg bor er det slik at leilighet og hybel deler postkasse. Nå er det slik at naboen som leier leiligheten (jeg bor i hybelen) kun henter pakker etc, men regningene lar han ligge igjen. Det er inkassoregninger, vanlige regninger, namsfogden, kemneren etc. Det begynner å bli fullt i postkassen, så hva gjør jeg? Han åpner aldri om jeg banker på, så skal jeg ta dette med utleieren (vi har samme), henge dem i en pose på døra hans eller legge et brev i postkassa om at posten hans er inne hos meg? I sommer sendte jeg brevene i retur til posten, men nå legger postmannen dem bare tilbake i postkassa... Veldig irriterende! Hva ville dere ha gjort? Ta de ut og heng de på døra.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #18 Skrevet 12. november 2014 Du må ikke kaste de. Det er ulovlig og du kan faktisk bli anmeldt for det. Snakk med huseier og få din egen postkasse. Anonymous poster hash: 842f2...a54 1
Poppie Skrevet 12. november 2014 Forfatter #19 Skrevet 12. november 2014 Du må ikke kaste de. Det er ulovlig og du kan faktisk bli anmeldt for det. Snakk med huseier og få din egen postkasse. Anonymous poster hash: 842f2...a54 Jeg har ikke tenkt til å kaste dem Og som jeg har sagt flere ganger; det er ikke bare å få seg en egen postkasse i et borettslag.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #20 Skrevet 12. november 2014 Som sagt, det kan jeg ikke fordi det er borettslaget som har egne "luker". Skulle gjerne ha gjort det ellers! Du må uansett ta det opp med huseier. Enten så må huseier hente og oppbevare posten for han eller så får huseier snakke med han. Det er huseiers problem. Anonymous poster hash: 842f2...a54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå