Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så lenge jeg har vært en del av svigerfamilien har svigermor stått for julefeiring på julaften. (Kan jeg gjette 25 pår)

Har vi ikke vært med min familie har vi vært hos svigers.

Alltid veldig koselig!

I år har jeg derimot invitert svigers, "svigerbestemødre" svoger og tantebarn hos oss på julaften.

La svigermor få slappe av og heller være gjest.

Men, jeg har begynt i ny jobb i butikk og skal jobbe til kl 14 på lillejulaften og kl 13 på julaften.

Så nå vil svigermor at vi heller kommer opp dit.

Det er utrolig snilt av henne men jeg hadde sett frem til å ta i mot besøk på julaften, samt få være hjemme.

Skal jeg ta i mot svigermors tilbud og innerst inne være skuffa, eller insistere på at alle kommer hit?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ive Lina
Skrevet

Jeg hadde ikke orket hatt gjester julaften dersom jeg skulle jobbe lille julaften og til 13 julaften.

Hvis jeg var deg så hadde jeg takket pent takk til invitasjonen og kost meg med å kunne slappe av.

• Liker 6
Gjest Blondie65
Skrevet

Er det mulig for deg å ha julefeiringen hjemme hos dere uten at du faller om som en klissbløt klut av trøtthet? Er det mulig å få maten ferdig i tide? Er det noen andre i heimen som tar ansvar for at nødvendige ting blir gjort mens du er på jobb?

Hvis ja på alle disse er det vel ingen grunn til å endre planer. Hvis nei, hva er det du da prøver å oppnå? Verdensmesterskap i trass på bekostning av hygge?

Skrevet

Det er forresten skikkelig luksusproblem....

Skrevet

Blir det ikke mye stress for deg uansett da å være på besøk hos andre/ha besøk av andre når du skal jobbe til kl. 13.00 den dagen?

Når på dagen begynner du å jobbe?

Er mannen din komfortabel med å lage julemat til så mange alene?

Anonymous poster hash: 0265b...f8a
  • Liker 1
Skrevet

Ribba tenkte jeg å steke dagen før så den og tilbehøret er bare å varme opp, dekker bordet på lillejulaften, jeg hadde gledet meg til å gi andre en fin jul, være hjemme og gi svigermor privilegiet det er å komme til dekket bord.

Men, de er tydelig at svigermor ikke klarer å gi slipp på "tradisjonen" sin. :ler:

Gjest Blondie65
Skrevet

Er det sikkert at det er motivasjonen, og ikke genuint å hjelpe deg?

Altså: jeg hadde valgt å gå til svigermor istedenfor å stresse med jobb og planer for å få kabalen til å gå opp.

Skrevet

Er det sikkert at det er motivasjonen, og ikke genuint å hjelpe deg?

Altså: jeg hadde valgt å gå til svigermor istedenfor å stresse med jobb og planer for å få kabalen til å gå opp.

Det er garantert for å være snill og for å hjelpe!

• Liker 1
Skrevet

Glemte å legge til at svigermor jobber 100% stilling, mens jeg jobber deltid.

Skrevet

Oppvarma ribbe er ikke godt. Beste er jo nystekt med svor. Høres litt ut som du skal tvinge viljen din i mellom når det sikkert vil bli koseligere hos svigermoren din.

Anonymous poster hash: 3e0b7...dcc
  • Liker 2
Skrevet

Min erfaring med selskaper i heimen er at alle forberedelser tar mye mer tid og energi enn jeg tror på forhånd, så jeg tror du får det best ved å takke ja til invitasjonen dette året. Dessuten er ribba best når den kommer nystekt ut av ovnen og huset lukter av julemat.

• Liker 2
Gjest gurimalla
Skrevet

Jeg forstår at du har lyst til å gi tilbake til svigermor som alltid fikser. I år blir det kanskje litt for travelt for deg - si ja takk til tilbudet og gjør noe hyggelig for svigermor ved en annen anledning 😀

• Liker 2
Gjest Haaploes
Skrevet

Kan du ikke heller tilby deg å reise tidligere til svigermor og hjelpe til, eventuelt hjelpe til 23.?

Skrevet

Min erfaring med selskaper i heimen er at alle forberedelser tar mye mer tid og energi enn jeg tror på forhånd, så jeg tror du får det best ved å takke ja til invitasjonen dette året. Dessuten er ribba best når den kommer nystekt ut av ovnen og huset lukter av julemat.

Ja.... du har nok rett i det.

Skrevet

Hvorfor ikke ta denne jula hos svigermor og heller feire julaften hos dere et år du har fri? Hvis ikke mannen din er veldig komfortabel med ribbesteking og fiksing. Her i huset er det ingen som kjenner forskjell om det er jeg eller mannen som lager julematen siden vi i alle år har gjort dette sammen, og har samme måte å gjøre det på. Blir det hos dere så gjør gjør unna mest mulig fiksing dagen før, men stek ribba på julaften. Den er best nystekt. Dere kan jo evt. øvesteke ribbe før jul, slik at mannen lærer seg det :-)

Anonymous poster hash: 5e474...4fb

Skrevet

Oppvarma ribbe er ikke godt. Beste er jo nystekt med svor. Høres litt ut som du skal tvinge viljen din i mellom når det sikkert vil bli koseligere hos svigermoren din.

Anonymous poster hash: 3e0b7...dcc

Tull! Jeg steker alltid ribba hel lille julaften og deler den i biter og steker den ferdig julaften. Har alltid sprø svor.

Anonymous poster hash: 5a250...783

• Liker 1
Skrevet

Oppvarma ribbe er ikke godt. Beste er jo nystekt med svor. Høres litt ut som du skal tvinge viljen din i mellom når det sikkert vil bli koseligere hos svigermoren din. Anonymous poster hash: 3e0b7...dcc

Ribbe er best dagen derpå

Anonymous poster hash: 3e06f...0a2

Skrevet

Hvis mannen evner å steke ribbe og lage julemat ellers må det vel gå bra å være hos dere,men hvis det er du som skal stå for alt hørtes det en smule stressende ut. Har svigermor fri fra jobb lille julaften og julaften?

Anonymous poster hash: 9b6d1...2a4
Skrevet

Svigermor jobber hele desember og lillejulaften, men Mannen og jeg snakket litt om det igår og har funnet ut at vi takker ja til tilbudet.

Ikke så mye for vår skyld, men for å være litt "snille" med svigermor siden hun tross alt tilbyr seg.

:)

Skrevet

Hadde en prat med svigermor på søndag og jeg sa at om hun vil ha julaften så kommer vi gjerne hjem til dem.

Koselig jul blir det uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...