AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #1 Del Skrevet 12. november 2014 Ja, jeg vet at det står på pakken, men jeg synes det står så vanskelig forklart! Så kan noen si meg hvor mange kalorier det er i en pose jasminris? En pose er 120 gr, i tørr tilstand regner jeg med. Og så er det 122 kalorier per 100 gr. kokt ris. Så står det at per porsjon (175 gr kokt ris) er 213 kalorier...og i en pose er det to porsjoner? Herregud, så tungvint de har gjort det! Jeg får det til å bli 427 kalorier i en pose, er det rett? Synes det høres så mye ut! Anonymous poster hash: 1d9ca...0df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rådyr Skrevet 12. november 2014 #2 Del Skrevet 12. november 2014 Om en porsjon er 213 og posen gir 2 porsjoner stemmer regnestykket ditt (426 kalorier pr pose). 2 porsjoner er ment å være til 2 personer. Bedre å heller pøse på med masse grønnsaker neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #3 Del Skrevet 12. november 2014 TS her. Og jeg som spiste en hel pose alene til middagen i dag Anonymous poster hash: 1d9ca...0df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myth Skrevet 13. november 2014 #4 Del Skrevet 13. november 2014 www.calorieking.com eller http://nutritiondata.self.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #5 Del Skrevet 13. november 2014 Ja, jeg vet at det står på pakken, men jeg synes det står så vanskelig forklart! Så kan noen si meg hvor mange kalorier det er i en pose jasminris? En pose er 120 gr, i tørr tilstand regner jeg med. Og så er det 122 kalorier per 100 gr. kokt ris. Så står det at per porsjon (175 gr kokt ris) er 213 kalorier...og i en pose er det to porsjoner? Herregud, så tungvint de har gjort det! Jeg får det til å bli 427 kalorier i en pose, er det rett? Synes det høres så mye ut! Anonymous poster hash: 1d9ca...0df Tungvint? Ehm. En pose har to porsjoner. En porsjon er 213 kcal. En pose (altså to porsjoner) er da 213 * 2. Synes det var ganske lett regnestykke jeg da... Men lettere å spise seg mett på skikkelig mat som i stedet for å drive og telle kcal. Høres så slitsomt ut. Spiser LCHF og trenger ikke å telle kcal. Det er viktigere med riktig mat. Så ordner mengden seg av seg selv. For de fleste i alle fall. Anonymous poster hash: 74db9...99e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå