AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #1 Skrevet 12. november 2014 Ja, jeg vet at det står på pakken, men jeg synes det står så vanskelig forklart! Så kan noen si meg hvor mange kalorier det er i en pose jasminris? En pose er 120 gr, i tørr tilstand regner jeg med. Og så er det 122 kalorier per 100 gr. kokt ris. Så står det at per porsjon (175 gr kokt ris) er 213 kalorier...og i en pose er det to porsjoner? Herregud, så tungvint de har gjort det! Jeg får det til å bli 427 kalorier i en pose, er det rett? Synes det høres så mye ut! Anonymous poster hash: 1d9ca...0df 1
Gjest rådyr Skrevet 12. november 2014 #2 Skrevet 12. november 2014 Om en porsjon er 213 og posen gir 2 porsjoner stemmer regnestykket ditt (426 kalorier pr pose). 2 porsjoner er ment å være til 2 personer. Bedre å heller pøse på med masse grønnsaker neste gang.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #3 Skrevet 12. november 2014 TS her. Og jeg som spiste en hel pose alene til middagen i dag Anonymous poster hash: 1d9ca...0df
Myth Skrevet 13. november 2014 #4 Skrevet 13. november 2014 www.calorieking.com eller http://nutritiondata.self.com/
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #5 Skrevet 13. november 2014 Ja, jeg vet at det står på pakken, men jeg synes det står så vanskelig forklart! Så kan noen si meg hvor mange kalorier det er i en pose jasminris? En pose er 120 gr, i tørr tilstand regner jeg med. Og så er det 122 kalorier per 100 gr. kokt ris. Så står det at per porsjon (175 gr kokt ris) er 213 kalorier...og i en pose er det to porsjoner? Herregud, så tungvint de har gjort det! Jeg får det til å bli 427 kalorier i en pose, er det rett? Synes det høres så mye ut! Anonymous poster hash: 1d9ca...0df Tungvint? Ehm. En pose har to porsjoner. En porsjon er 213 kcal. En pose (altså to porsjoner) er da 213 * 2. Synes det var ganske lett regnestykke jeg da... Men lettere å spise seg mett på skikkelig mat som i stedet for å drive og telle kcal. Høres så slitsomt ut. Spiser LCHF og trenger ikke å telle kcal. Det er viktigere med riktig mat. Så ordner mengden seg av seg selv. For de fleste i alle fall. Anonymous poster hash: 74db9...99e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå