AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #1 Skrevet 12. november 2014 Jeg skal reise med nattoget fra Trondheim til Oslo og lurer på en ting. Er det slik at det må være helt mørkt og alle skal prøve å sove i alle vognene, eller gjelder dette bare NSB Sove/Komfort/Hva-de-nå-heter? Jeg skal på dyrevognen fordi jeg reiser med hund, og lurer på om det kanskje der er tillatt å sitte på PC-en eller lese en bok eller noe slikt? Jeg sover ikke på tog og slik transport uansett og synes det høres veldig kjedelig ut å sitte i åtte timer og stirre i veggen fordi det skal være så mørkt. Anonymous poster hash: 90fcf...0b7
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #2 Skrevet 12. november 2014 Det er vel lys for hver seterad, som hver enkelt kan stille inn. Vil folk sove og andre skal ta hensyn, så får de bestille sovevogn. Anonymous poster hash: decae...2f2 2
Amarone Skrevet 12. november 2014 #3 Skrevet 12. november 2014 Belysningen dempes vel i vognen, men du har fortsatt leselys ved setet. Mulig at naboene kan bli litt irritert om du har bråkete tastatur og skriver mye i løpet av natta, da dette høres godt når det blir stille..? Jeg ville gått for bok til nattetimene.
Gjest bustyvel Skrevet 12. november 2014 #4 Skrevet 12. november 2014 Jeg ville nok ha tatt hensyn til sidemannen, men ellers har du jo eget lys over setet
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #5 Skrevet 12. november 2014 Takk for svar. Da tror jeg at jeg pakker ned PC-en i alle fall. Men det er altså ingen regler som sier at jeg ikke kan bruke leselyset mitt i dyrevogna? Anonymous poster hash: 90fcf...0b7
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #6 Skrevet 12. november 2014 Takk for svar. Da tror jeg at jeg pakker ned PC-en i alle fall. Men det er altså ingen regler som sier at jeg ikke kan bruke leselyset mitt i dyrevogna? Anonymous poster hash: 90fcf...0b7 Dyrevogna er bare ei helt vanlig, standard vogn jeg hadde ikke irritert meg over at noen satt med leselys, så lenge de holdt den skarpeste delen av lyset unna meg Anonymous poster hash: a50b7...9af
Gjest bustyvel Skrevet 12. november 2014 #7 Skrevet 12. november 2014 På nattoget mellom Oslo og Bergen får man utdelt pledd og sånn maske til å ha over øynene, så sistnevnte demper jo litt lys
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #8 Skrevet 12. november 2014 Lyset dempes, men du kan jo sitte på pc og sånt. Vær så snill - vær stille! Det verste jeg har opplevd er folk som bråker som bare pokkern når jeg prøver å få meg litt søvn på slike togturer. Anonymous poster hash: a5807...8fb 3
Fionnuala Skrevet 12. november 2014 #9 Skrevet 12. november 2014 Jeg har opplevd at folk har sett på film på PC-en - uten øretelefoner, så vanlig stille PC-bruk hadde jeg ikke reagert på. 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #10 Skrevet 13. november 2014 Man får sovemaske, så dersom man ikke får sove når medpassasjerer har på leselys, så kan man ta på seg disse. Det går nok helt bra å sitte på pcen/se film/lese Men som noen over meg påpekte, så ville jeg vært forsiktig med å bråke for mye med tastaturet. Anonymous poster hash: b80c5...575
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå