AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #1 Skrevet 12. november 2014 Vi har alltid bare bodd i leilighet og nå har vi kjøpt oss hus. Hva må vi tenke på? Tak? Kledning? Drenering? Andre ting vi bør tenke på? Hva gjør dere huseiere, sparer dere til slike utgifter hele tiden, eller tar dere det litt etter litt? Huset vi har kjøpt er fra 1940 tallet, men er ganske godt tatt vare på... Anonymous poster hash: 3bc8b...b5e
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #2 Skrevet 12. november 2014 Vi har alltid bare bodd i leilighet og nå har vi kjøpt oss hus. Hva må vi tenke på? Tak? Kledning? Drenering? Andre ting vi bør tenke på? Hva gjør dere huseiere, sparer dere til slike utgifter hele tiden, eller tar dere det litt etter litt? Huset vi har kjøpt er fra 1940 tallet, men er ganske godt tatt vare på...Anonymous poster hash: 3bc8b...b5e Man må sette av til slike utgifter hele veien. Med et så gammelt hus er det viktig at tak, vinduer, drenering, elektrisk anlegg og bad er av langt nyere dato, så jeg håper dere sjekket disse tingene før kjøp. Anonymous poster hash: 0d4de...61c 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #3 Skrevet 13. november 2014 Siden TS, nevner dette og dette er noe jeg har lurt på, drister jeg meg til å spørre mer konkret: Jeg har sett drenering stadig er et tema. Er dette noe som må gjøres flere ganger i løpet av en boligs levetid, og i så fall, hvor ofte? Jeg trodde liksom at hus som var bygget på riktig måte, eller at det var gjort drenering før byggestart, ikke krevde flere dreneringer. Og hva koster en slik affære hvis nødvendig? Anonymous poster hash: 86819...e12
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #4 Skrevet 13. november 2014 Lurer også på hva man må tenke på når det gjelder vedlikehold og sånne ting. Har jo ikke peiling! Kjøpte oss hus for ikke så veldig lenge siden, hadde vært greit med litt tips og råd.Anonymous poster hash: b28a9...9a5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #5 Skrevet 16. november 2014 Er det ingen her som kan gi oss svar? Anonymous poster hash: 86819...e12
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #6 Skrevet 16. november 2014 Hva som trengs når avhenger helt av husets alder og hvor godt vedlikeholdt det er. Alt blir slitt og gammelt med tiden og må derfor vedlikeholdes hele veien. Om dere ikke setter av penger til vedlikehold kan dere risikere å gå på en skikkelig smell, for det aller meste som må gjøres med et hus koster mye penger. Anonymous poster hash: 0d4de...61c 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 #7 Skrevet 16. november 2014 Drenering må gjerne gjøres på nytt hvert 20. år ca. Anonymous poster hash: aa0f3...04c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå