AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #1 Skrevet 12. november 2014 det er snus,matrester og drit overalt! Stesønnen min på 16 snuser og jeg finner snus i glass,kopper,fat,lommer,under sofaen, i sofaen,lysesteker...finner snus overalt . I tilleg til matrester på rommet hans. Han spiser alt på rommet sitt og maten havner enten under sengen eller sofaen. Rommet hans stinker og jeg er lei av å rydde,hente og plukke alt den dritten. I går klikket det for meg... Fant flere matrester på rommet hans. Jeg kjenner at jeg utvikler angst for å spise og drikke hjemme. Alle fatene og glass vaskes godt, men bilder av råtten mat og snus er lagret i mitt hodet. Sambo har snakket med han flere ganger, men han bryr seg ikke. I dag tar jeg med meg ungene ut og spiser ute. Noen med lignende erfaringer og tips om hvordan stoppe det ? Anonymous poster hash: f4b5a...e8d 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #2 Skrevet 12. november 2014 Skaff ham en kjæreste. Anonymous poster hash: 2c82a...19f 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #3 Skrevet 12. november 2014 Sperre internett! Det hjalp her i huset i hvertfall. Men det ble et par-tre uker med helvete først. Og et lite tilbakefall etter et par mnd. som medførte umiddelbar sperring igjen. Anonymous poster hash: 3d4da...b5c 13
umwar Skrevet 12. november 2014 #4 Skrevet 12. november 2014 Si at han ikke får spise på rommet sitt. Det er deres hus med deres regler. Trekk i priviligeier når regler ikke holdes. Det enkle er ofte det beste 13
dillyduzit Skrevet 12. november 2014 #5 Skrevet 12. november 2014 Nå er ikke jeg like uhygenisk, men kan fint finne på å legge en snus på en tallerken. Får han noe lommepenger fra dere? Jeg har regelen med mamma og pappa om at tallerkenen ikke kommer ned samme dagen og blir satt inn i oppvaskmaskinen (uansett om jeg har gjort de andre tingene jeg må gjøre) får jeg ikke en pengelapp når jeg spør pent om det. Ta det opp med han, kutt ut goder om han ikke blir bedre på enkelte ting.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #6 Skrevet 12. november 2014 Dette er uakseptabelt. Her må guttungen settes på plass før dere får ødelagt hele huser med sølvkre og andre skadedyr i tillegg til mugg. Anonymous poster hash: a29dd...020
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #7 Skrevet 12. november 2014 Lar dere han snuse? Gi klar beskjed. Dersom matrester blir værende på rommet får han ikke lov til å spise der. Anonymous poster hash: 12665...a49 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #8 Skrevet 12. november 2014 Lar dere han snuse? Gi klar beskjed. Dersom matrester blir værende på rommet får han ikke lov til å spise der. Anonymous poster hash: 12665...a49 Ja det stusset jeg litt over også. Og hvor får han penger til snus i fra? Hvis det er i fra dere så får det jo bli en umiddelbar stopp på det i hvertfall. Anonymous poster hash: 3d4da...b5c 1
umwar Skrevet 12. november 2014 #9 Skrevet 12. november 2014 Lar dere han snuse? Gi klar beskjed. Dersom matrester blir værende på rommet får han ikke lov til å spise der. Anonymous poster hash: 12665...a49 Er ikke dette en del av førerkortregelen lenger? Ingen røyk og snus før du er 18, og du får betalt førerkort. Det holdt meg i skinnet hvertfall! Og alle mine søsken 1
veraa94 Skrevet 12. november 2014 #10 Skrevet 12. november 2014 Du kan jo prøve å "skremme" ham ved å si at du fant larver på rommet? 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #11 Skrevet 12. november 2014 Er ikke dette en del av førerkortregelen lenger? Ingen røyk og snus før du er 18, og du får betalt førerkort. Det holdt meg i skinnet hvertfall! Og alle mine søsken Jo, sånn var det for meg også. Anonymous poster hash: 12665...a49
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #12 Skrevet 12. november 2014 Faren snakket med han og da fikk han klar beskjed at han får ikke spise på rommet lenger. Tingen er at han bryr seg ikke og fortsetter med det. Han tar alt maten med seg på rommet...snacks,godteri, nugatti bokser, pålegg, store brusflasker. Det skjer ofte at jeg mangler pålegg eller melk og juice til ungene. Jeg er så lei at jeg har begynt å mistrives i mitt eget hjem. ts Anonymous poster hash: f4b5a...e8d
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #13 Skrevet 12. november 2014 Ja det stusset jeg litt over også. Og hvor får han penger til snus i fra? Hvis det er i fra dere så får det jo bli en umiddelbar stopp på det i hvertfall.Anonymous poster hash: 3d4da...b5c Han jobber en gang i uken og tjener egne penger. Så klart at vi er imot snusing, men han gjør det likevel. ts Anonymous poster hash: f4b5a...e8d
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #14 Skrevet 12. november 2014 Ts får bare holde ut i to år til. Til gutten er 18 år. Da stiller du ultimatum til faren hans. Enten sparker du ut sønnen din eller så stikker jeg. Enkelt og greit. Anonymous poster hash: e4db4...6c3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #15 Skrevet 12. november 2014 Er ikke dette en del av førerkortregelen lenger? Ingen røyk og snus før du er 18, og du får betalt førerkort. Det holdt meg i skinnet hvertfall! Og alle mine søsken Den regelen har vi med våre barn også. De to første fikk førerkort. Den tredje ikke (etter gjentatte ganger med overstadig fyll) og nå driver sistemann på den Anonymous poster hash: 3d4da...b5c
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #16 Skrevet 12. november 2014 Bortsett fra snusinga (han snuser ikke), kjenner igjen det du skriver. Alt han lager av egen mat tas med opp på rommet og fortæres der, foran dataen. Ingenting ryddes opp før vi står der med pisken. Men da rydder han, bærer ned kopper og fat og setter det inn i oppvaskmaskinen. Har ingen gode råd. Prøver å velge mine kamper med omhu (få han på skolen og trening, gjøre lekser, bytte klær/dusje, begrense data/ legge seg om kvelden, få han til å avstå fra snus og røyk, gjøre huspliktene etc). Han tar vel til vett en dag (kanskje). Og han som var så snill en liten gullunge........ Anonymous poster hash: 291c5...ffe
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #17 Skrevet 12. november 2014 Sett dere ned med gutten en gang til, og forklar reglene. Gi samtidig tydelig beskjed om hva som blir konsekvensen dersom han ikke følger disse heretter, sørg for at konsekvensene virkelig svir, og at dere følger opp. F.eks. neste gang dere finner matrester som ikke er ryddet bort fra rommet er det ikke lenger hans rom. Da blir det låst av, f.eks.i en uke, og han må spørre hver gang han skal låne det, slik at dere kan sjekke at han ikke har mat med seg. Neste gang dere finner snus i sofaen betyr det at han kan sitte på en stol (type kjøkken stol) den neste uka. Anonymous poster hash: fc195...6ab 6
marion Skrevet 12. november 2014 #18 Skrevet 12. november 2014 Skift passord på det trådløse nettverket i heimen. Og ikke la han få tilgang til dette, inntil han har skjerpet seg. Tar du internettet vekk fra dagens ungdom er det krise..
umwar Skrevet 12. november 2014 #19 Skrevet 12. november 2014 Sett dere ned med gutten en gang til, og forklar reglene. Gi samtidig tydelig beskjed om hva som blir konsekvensen dersom han ikke følger disse heretter, sørg for at konsekvensene virkelig svir, og at dere følger opp. F.eks. neste gang dere finner matrester som ikke er ryddet bort fra rommet er det ikke lenger hans rom. Da blir det låst av, f.eks.i en uke, og han må spørre hver gang han skal låne det, slik at dere kan sjekke at han ikke har mat med seg. Neste gang dere finner snus i sofaen betyr det at han kan sitte på en stol (type kjøkken stol) den neste uka. Anonymous poster hash: fc195...6ab Hehe, herlig effektivt. Sikkert noen som mener dette er straff, og en skal ikke straffe barn, men dette er slik en lærer seg å ta vare på andres ting. For far og stemors hus er andres ting. 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #20 Skrevet 12. november 2014 Hiv alt i sengen hans. Gi han passord til internetten mot at han rydder på rommet. Anonymous poster hash: 7c6e9...c04 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå