Gå til innhold

Unge voksne og unge småbarnsforeldre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uansett hvilke tråder man leser i her der unge voksne og spesielt unge småbarnsforeldre/ mødre deltar, så blir man rett og slett mobbet for sine egne syn - så lenge de ikke er til disse unges fordel.

Kjenner at jeg blir provosert over mange av de unge her inne som banker igjennom sitt syn, de krever at de blir sett og hørt ute i samfunnet. De krever at et helt samfunn skal ta hensyn til dem og bare dem, ja også babyene deres.

Heldigvis opplever jeg det ikke sånn i det virkelige liv. Der oppfører stort sett de unge voksne/ småbarnsforeldrene seg.

Er jammen glad jeg ikke har mange av de som skriver her i mitt virkelige liv, der disse unge gir besteforeldregenerasjonen klar beskjed om hva som gjelder og ikke, der disse unge mener at "alle" andre skal ta hensyn til deres baby, det være seg på offentlig sted, kafe, restaurant osv.

Flere som har den oppfattelsen?

Anonymous poster hash: 0807f...d54
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvor trekker du skillet mellom ung voksen og voksen? Er det ved alder eller holdning?

Argumentet ditt: ""alle" andre skal ta hensyn til deres baby" kan være like gjeldene innenfor alle aldersgrupper. Hvordan vet du at dette er mennesker som faller inn under din klassifisering "unge foreldre"?

Endret av Havmus
Skrevet

Absolutt ikke.

Anonymous poster hash: 34a92...b2c

Skrevet

Ikke egentlig. Men folk er blitt mye mer negative til småbarnsforeldre, uansett om de er unge eller ei. "Barnevognsmafiaen" er ikke akkurat et positivt ladet ord, og jeg har aldri i mitt lange liv møtt noen av de, og her inne virker det som om alle med en barnevogn eier veien. Ser noen en baby på een cafe, er det jo ramaskrik med en gang "Hvem tror hun at hun ER som tar med baby på cafe?". Her inne dramatiseres hverdaglige hendelser til det ugjenkjennelige.

Det må være lov å gi beskjed til besteforeldre om at ting har endret seg siden den gang de fikk barn, og at en har egne måter å oppdra ungen på som de helst bør ta litt hensyn til.

• Liker 1
Skrevet

Hvor trekker du skillet mellom ung voksen og voksen? Er det ved alder eller holdning?

Argumentet ditt: ""alle" andre skal ta hensyn til deres baby" kan være like gjeldene innenfor alle aldersgrupper. Hvordan vet du at dette er mennesker som faller inn under din klassifisering "unge foreldre"?

Se her ja. Da var første aggressive småbarnsmoren på plass ;)

Grunnen til at jeg klassifiserer unge er at det er de som tror de vet best - på alle områder. Det er de som trumfer gjennom "viljen" sin - om de så må trampe på lik.

Hva med å senke skuldrene litt og ikke strebe etter å alltid skulle vite best, og ikke alltid skulle være best. Da tror jeg tilværelsen ville blitt mye bedre.

Senk skuldrene og prøv å slapp av litt. La tilfeldigheten rå på enkelte ting.

• Liker 2
Skrevet

Grunnen til at jeg klassifiserer unge er at det er de som tror de vet best - på alle områder. Det er de som trumfer gjennom "viljen" sin - om de så må trampe på lik.

Hva med å senke skuldrene litt og ikke strebe etter å alltid skulle vite best, og ikke alltid skulle være best. Da tror jeg tilværelsen ville blitt mye bedre.

Jeg stiller bare spørsmål ved hvor du trekker grensen mellom de "fornuftige voksne foreldrene" og de unge og "selvsentrerte unge foreldrene".

Du forsøker å åpne for en diskusjon på grunnlag av dine gitte kategorier uten å definere dem. Og du svarer med angrep når du får spørsmål om hva du egentlig mener og automatisk plasserer meg inn i din bås aggressiv småbarnsmor, uten at du kjenner til mine tanker om det å ha barn generelt.

Klarer du ikke å gi et svar på spørsmålet mitt er ikke dette en sak å diskutere, for de "selvsentrerte unge foreldrene" du trakk fram i HI kan like gjerne befinne seg blant gruppen med mennesker som vil regnes som voksne (som jeg forøvrig definerer ut fra alderen 30+).

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror at det som skrives her inne ofte er litt overdrevent og litt hardt. De fleste lyder vel ikke slik i virkeligheten, og det er nok derfor du ser et skille mellom her på KG og virkeligheten. På KG henger alle slags mennesker, og du har nok truffet flere av dem i virkeligheten.

Anonymous poster hash: eca3c...98c
Skrevet (endret)

.

Endret av Talbot
Skrevet

Jeg er glad jeg ikke har deg i min familie trådstarter.

Anonymous poster hash: 35f0f...7c8
Gjest RompeRusk
Skrevet

Min oppfatning er at småbarnsforeldre som er kravstore, mener at alle skal tilpasse seg dem og gullungen, og generelt sett har en bedreviterholdning, også var slik FØR de fikk barn

Skrevet

Kan til en viss grad være enig med deg TS.

Skrevet

Det var ikke noe aggressivt ved det svaret

Skrevet

Tror egentlig bare dere eldre ikke liker at de unge vet hvordan de vil ha det. Selv om du gjorde det på en måte så betyr ikke det at neste generasjon vil gjøre det slik :)

Anonymous poster hash: 34a92...b2c

Skrevet

Pinadø.

De i rundt meg av småbarnsforeldre (gamle som unge) som trumfer gjennom sin vilje når det kommer til barn er kjerringer på 35-46 som har begynt på sitt andre/tredje barnekull, unger som de strengt talt ikke behøver pga de allerede har nok, men fordi de skal realisere seg selv og sine cupcakesdrømmer i permisjonen så må de naturlig plage omgivelsene med flere av de her skitungene sine.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...