Hjertefisk Skrevet 12. november 2014 #1 Skrevet 12. november 2014 Okei, rumpa mi har blitt helt flat. Og da mener jeg virkelig FLAT. Det eneste som gir den litt form, er at den henger som en slapp bylt over lårene mine. Hvis ikke hadde jeg ikke trodd det var en rumpe der. Ser jo ikke ut i stramme skjørt. Er bare en lang rygg som deler seg inn i et par bein. Veier 55kg, 171cm. Så vil tro jeg har masse potensiale nå til å legge på meg muskler. Men, vil disse øvelsene funke? Eller trener jeg bare feil (er ikke så flink til å trene!) 3 ganger i uka gjør jeg følgende: -Jogger på tredemølle i ca. 20min. Klarer ikke jogge så lenge, for blir helt utpeist pga dritdårlig form. Men da går jeg resten av tiden i bratt stigning. -Øvelser basert på "The Butt Bible". Den består bla. av... - Glute bridge 13x3 - Knebøy 13x3 - Liggende abduksjon 13x3 - Bulgarsk utfall 13x2 Bruker ikke vekter enda, synes øvelsene er slitsomme nok uten.
Gjest daisydaisy Skrevet 12. november 2014 #2 Skrevet 12. november 2014 Jeg ville lagt til manualer o.l., men tenker at det du gjør er bedre enn ingenting.
Gjest Nayah Skrevet 12. november 2014 #3 Skrevet 12. november 2014 8-12 repetisjoner og 4 sett på hver øvelse. Legg på vekter når du kjenner at du tar 12 repetisjoner uten noe problem. Du må få i deg mye mat og en del proteiner for å bygge muskler Stå på!
masekopp Skrevet 12. november 2014 #4 Skrevet 12. november 2014 Jeg ville kuttet ut joggingen, spist rikelig og kjørt baseøvelser 5x5 med vekter.
FitnessIna Skrevet 12. november 2014 #5 Skrevet 12. november 2014 Dette er, dessverre, ikke et godt treningsprogram - men det er veldig typisk nybegynneroppsatt. Om du trener styrke er det ikke vits å varme opp med mye cardio - oppvarming skal ikke ta av energireservene dine, men det skal gjøre deg varm. Du kan gå i noen minutter (ca 5/10), og brruke øvelser som squat to stand ol for å varme opp for rumpetrening. (http://fitnessbloggen.no/dynamisk-oppvarming-bedre-treningsokter/) Sprettrumpe får du av et GODT treningsprogram - og MYE mat, fordi du må legge på deg muskler. Finn et treningsprogram (f.eks på www.fitnessbloggen.no) som trener hele kroppen din, fordi det er hva som vil gi best utbytte. Spis mye mat, slik at du legger på deg litt, da det virker som om du har en del KG å gå på. 2
Hjertefisk Skrevet 13. november 2014 Forfatter #6 Skrevet 13. november 2014 Takk for svar. Synes det er utrolig vanskelig å finne treningsprogrammer. Det er jo en jungel av øvelser og opplegg der ute, og veldig vanskelig å finne ut av hva som er best, spesielt for en fersking som meg. Dette er, dessverre, ikke et godt treningsprogram - men det er veldig typisk nybegynneroppsatt. Om du trener styrke er det ikke vits å varme opp med mye cardio - oppvarming skal ikke ta av energireservene dine, men det skal gjøre deg varm. Du kan gå i noen minutter (ca 5/10), og brruke øvelser som squat to stand ol for å varme opp for rumpetrening. (http://fitnessbloggen.no/dynamisk-oppvarming-bedre-treningsokter/) Sprettrumpe får du av et GODT treningsprogram - og MYE mat, fordi du må legge på deg muskler. Finn et treningsprogram (f.eks på www.fitnessbloggen.no) som trener hele kroppen din, fordi det er hva som vil gi best utbytte. Spis mye mat, slik at du legger på deg litt, da det virker som om du har en del KG å gå på. Ok, da dropper jeg så mye cardio, og kjører på med øvelser heller. Jeg kunne gjerne tenkt meg å fått bedre stamina, men har skikkelig lyst på ei finere rumpe og altså! Fant dette på fitnessbloggen: http://fitnessbloggen.no/den-ultimate-guiden-til-rumpetrening/ Hva tror du om det opplegget, fitnessIna? Tips til å spise riktig uten at det legger seg på kroppen som fett? Jeg har forsøkt å trene regelmessig før og alltid vært ekstremt sulten - med det resultatet av at jeg fikk mer fett enn muskler. Magen ble større men rumpa var fortsatt flat.
masekopp Skrevet 13. november 2014 #7 Skrevet 13. november 2014 Nå er ikke jeg FitnessIna, men jeg har kjørt det programmet du linker til. Funket kjempebra på meg. Du skal spise nok protein, fett og karbohydrater. Eller fordele det sånn at det blir i passelig overskudd. Du må vite hvor mye du forbrenner, så spiser du 200-500 kcal mer enn det. Du skal ha 1,5-2 g protein pr kg, 1 g fett pr kg og resten kan du bruke til karbohydrater evt (det som mangler i kalorier).
FitnessIna Skrevet 13. november 2014 #8 Skrevet 13. november 2014 (endret) Takk for svar. Synes det er utrolig vanskelig å finne treningsprogrammer. Det er jo en jungel av øvelser og opplegg der ute, og veldig vanskelig å finne ut av hva som er best, spesielt for en fersking som meg. Ok, da dropper jeg så mye cardio, og kjører på med øvelser heller. Jeg kunne gjerne tenkt meg å fått bedre stamina, men har skikkelig lyst på ei finere rumpe og altså! Fant dette på fitnessbloggen: http://fitnessbloggen.no/den-ultimate-guiden-til-rumpetrening/ Hva tror du om det opplegget, fitnessIna? Tips til å spise riktig uten at det legger seg på kroppen som fett? Jeg har forsøkt å trene regelmessig før og alltid vært ekstremt sulten - med det resultatet av at jeg fikk mer fett enn muskler. Magen ble større men rumpa var fortsatt flat. Følg det som står i guiden, og det vil antakeligvis gå bra! Det viktige er å spise litt i overskudd - men ikke for mye. Noe vil antakeligvis lagre seg som fett, men om du vil bygge størrelse på musklene og form på rumpa, må du spise i overskudd. Det er vanskelig å bygge størrelse om du ikke spiser i overskudd, for energien vil da brukes på organer, bevegelse (f.eks når du går rundt) ol. Om du vil ha bedre kondisjon og sirkulering av O2, kan du alltids løpe på separate dager. Som sagt, så har du en del kg å gå på - finn ut ditt velikehold (fitnessbloggen sin facebookside har en fin kalorikalkulator), og legg deg omtrent 200kcal over. Om det ikke skjer noe/du øker for mye i vekt kan du regulere opp/ned. Du trenger ikke(!!) telle kalorier hver dag, men gjør det i noen dager slik at du vender deg til ca-mengden med mat du trenger å få i deg. Endret 13. november 2014 av FitnessIna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå