Gå til innhold

Dine beste "harrytur" handletips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planlegger en handletur over grensa til helga, vi pleier å ta en tur hvert år i november. Så sånn sett har jeg en viss peilig på hva som lønner seg å handle der. Men tenkte at det uansett kan være greit med noen tips. Vi kommer hovedsaklig til å handle på Nordby Kjøpesenter, og skal ha både julegaver, snop og noe mat. Og vin selvfølgelig.

Hva pleier dere handle i Sverige?

Anonymous poster hash: 4d1c1...124
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var akkurat i Sverige og måtte handle julesåpene til Gunry som lukter pepperkaker, polkagris og eple&kanel!

Skrevet

Pepsi max:-) og tyrkisk pepper

Skrevet

Hårprodukter, er en butikk på Nordbysenteret som selger frisørstørrelser på det meste, og det er rimeligere enn i Norge. De har godt utvalg også!
Pleier også å gå innom en lekebutikk som har stoort utvalg av lego. Er vel litt rimeligere enn i Norge, men drar dit mest for utvalget. Ellers handler jeg mye allergimat når jeg er der, div apotekvarer, tar alltid en tur innom helsekosten for å se om de har noe jeg kunne trengt, den lille dildal butikken ved siden av apoteket er jeg innom...ittala utsalget!
Vet ikke hvilket systembolag du skal innom, men er du i Strømstad så har d emange små og koselige butikker der du finner forskjellige nips rimeligere enn i Norge. Fant noen telyskopper til halve prisen av det de samme kostet i Norge blant annet.

Skrevet

Sportsoutletene der pleier å ha gode priser på treningstøy vinterjakke og undertøy (bjørn borg og puma) merkeklær er billigere i fjor kjøpte jeg puma genser for 250 kr . Her i Töcksfors hadde de hele butikken for halv pris men vet ikke om det gjelder for Nordby også

Skrevet

Bor ikke så langt fra grensa, så pleier å handle:

• Allergimat
  • Kaffe
  • Shampoo/balsam/dusjsåper/tannkrem/håndsåpe/intimsåpe
  • Barberhøvler
  • Kjøtt - spesielt lam og sånt
Skrevet

Sportsklær, ofte gode tilbud på outlet.

Apotekvarer, munnskyllevann, hudkrem osv. Compeed Gnagsårplaster er av en eller annen grunn MYE billigere. Kjekt å ha på lur i pensko-sesongen.

Iittala Outlet, Mummikopper og annet fint servise. Mari-skåler er fine julegaver.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøper alltid Lambi dopapir i sverige.

Anonymous poster hash: b733f...77f
Skrevet

Dette handler vi i Sverige før jul:

Juleskinke (sånn stor som man koker selv)

Allergimat

Polarbrød (koster 1/3 av prisen i Norge)

Capri sonne (juicepakker som koster 29 sek i Sverige, og 80 nkr i Norge)

Polkagriser

Mandelmasse

Potetmos (stor pk)

Ulike typer sild på glass

Leverpostei

Ost

Oppskåret skinke (i store pakker)

Spekepølse

Salami

Og så handler mannen store mengder øl av ulike sorter på systembolaget. Slike sorter som man ikke får i Norge.

Anonymous poster hash: 0308e...a7f

Skrevet (endret)

Sånn rett før jul: Ordentlig Edamer (rød rund ost). Etter at ostetollen ble endret for noen år siden er den blitt svært dyr i Norge. Jeg mener ikke etterligningen Tine produserer, men Edamer produsert i Nederland. Jeg var en tur over i jobbsammenheng i slutten av november i fjor og kjøpe en to kilos ost. Prisforskjellen var 250 kr eller noe mer forhold til det jeg så i Oslo.

Endret av skrue
Skrevet

Bacon. Elsker Tulipbacon. :)

Indrefilet.

Smør med havsalt.

Skrevet

Var akkurat i Sverige og måtte handle julesåpene til Gunry som lukter pepperkaker, polkagris og eple&kanel!

Ohh, dette må jeg prøve! Hvor mye koster de? Og hvordan var de? :)

Skrevet

Ohh, dette må jeg prøve! Hvor mye koster de? Og hvordan var de? :)

De koster 10 kroner 😊 Fant de på Rusta, Ø&B og Dollar Store! Lukter skikkelig jul og er som de andre såpene fra Gunry (jeg synes i hvert fall de er gode)

Skrevet

De koster 10 kroner Fant de på Rusta, Ø&B og Dollar Store! Lukter skikkelig jul og er som de andre såpene fra Gunry (jeg synes i hvert fall de er gode)

Har aldri prøvd såpe fra Gunry tidligere, men skal absolutt gå til innkjøp av julesåpene! Også 10 kr da, det er jo ingenting :)

Skrevet

LUKTA du på den som lukter "pepperkaker" før du kjøpte den? Den luktet jo helt grønnjævlig. Ikke pepperkaker i hvert fall! Observerte mer enn én person som tok en sniff og vrengte nesa unna! :ler: Eple og kanel og den med appelsin og nellik luktet derimot skikkelig digg.

På vår harrylandjulehandleliste står det:

* Masse ost (edamer, gouda, gräddost)

* Juleskinke

* Godt pålegg

* Julmust

* Safran

* Juledumle (namm!)

* Potetgull med dillsmak

* Nougat

* Capri-Sonne

* Ramlösa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...