Gjest Nathalie Skrevet 26. juni 2002 #1 Del Skrevet 26. juni 2002 Vet ikke riktig hvor jeg skal spørre om dette, det har litt med graviditet å gjøre, men også litt med helse, osv... MEN, spørsmålet mitt er som følger... I en tenkt situasjon: Du blir gravid! Vil ikke si det til noen før det har gått minst 3 mnd. Du får forferdelige graviditets-plager med en gang, som f.eks. uhorvelig kvalme med oppkast osv. Legen din vil sykmelde deg for et par ukers tid sånn i første omgang. Du har alltid hatt for vane å si fra på jobben hva det feiler deg hver eneste gang du har blitt syk/sykmeldt. Men denne gangen blir du sykmeldt fordi du har graviditetsplager, og du vil ikke at noen på jobben (ikke engang sjefen) skal få vite allerede at du er gravid. Hva gjør du? Jeg synes denne er litt kinkig, og aner IKKE hva jeg hadde gjort. Men jeg er av dem som alltid har for vane å si fra hva det feiler meg når jeg ikke kan komme på jobben. Og når jeg endelig blir gravid en gang, vil jeg ikke at sjefen min eller andre jeg jobber sammen med skal vite noe før "den kritiske tiden" er over.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 26. juni 2002 #2 Del Skrevet 26. juni 2002 Sorry. Jeg er av den oppfatning at det beste er å si det til sjefen og samtidig si at du ikke ønsker at kollegaer skal få vite det ennå. Har selv spontanabortert. Og en kollega opplevde det samme. Da er det godt at man slipper å være skikkelig nedfor alene. Kollegaene dine vil sikkert lure på hva som er galt når dersom noe slikt skulle skje. Og de fleste lurer og snakker likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klips. Skrevet 27. juni 2002 #3 Del Skrevet 27. juni 2002 dersom du absolutt ikke vil fortelle det kan du jo kanskje si at du er kvalm og kaster opp? det blir jo ikke helt løgn. men hvis du er sykmeldt i flere uker synes de vel kanskje det er litt rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå