AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #1 Skrevet 12. november 2014 Legger denne under barn og familie i håp om å få svar fra foreldre Har et barn på 11, far har i alle år hatt tvangstrekk av lønna på bidraget. I våres byttet han jobb, og det var da jeg skjønte at han har hatt tvangstrekk, da bidraget plutselig uteble. Har fått ett bidrag i september, ellers ingenting. Han har byttet jobb 2 ganger siden i våres. Hvor lang tid tar det egentlig før det blir stabilt igjen? Vet vel egentlig ikke hvorfor jeg lurer, trenger jo ikke de pengene på død og liv, er jo uansett barnets penger. Tjener for mye til å få forskudd, det har jeg aldri fått, da både jeg og nåværende mann tjener godt. Men det er liksom prinsippet da. Han krangler på at barnet vil bytte helg pga en bursdag hos en venn, samtidig som han gir faen i bidraget. Både han og barnets stemor tjener godt etter det vi vet, så evnen er det nok ikke noe galt med, heller viljen. Har fått bidraget gjennom nav de siste 8 år, og det har alltid kommet punktlig hver mnd, inntil i våres. Før det husker jeg ikke hvor lang tid det tok fra han sluttet å betale til det plutselig ble stabilt. Det var vel da han fikk tvangstrekk. Noen som vet hvor lang tid det evt tar før det blir stavilt igjen? Hvor mange frister får han før nytt tvangstrekk? Og hvorfor har ikke gammel arbeidsgiver opplyst nav om at han sluttet i jobben? Er de ikke pliktig? Blir så oppgitt over at han krangler og krever filleting, men betale det han skal, nei ...Anonymous poster hash: c136a...202
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #2 Skrevet 12. november 2014 Kontakt Nav eller statens innkrevingssentral. Begriper ikke tankegangen til enkelte bidragspliktige som ikke betaler bidrag. Anonymous poster hash: d6b8f...ea1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå