Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først, jeg hadde en spontanabort og startet å blø 25 oktober og sluttet 3 november. Jeg og mannen ble enige om at vi skulle starte prøvingen igjen med en gang, da legen også sa det ikke var grunn til å vente.

Mannen kom i går hjem med CB eggløsningstest med dobbelthormonindikator på syklusdag 17 og ønsket at jeg skulle bruke den. Jeg tok en test med en gang, midt på dagen i går ca. Den viste en stor ring, altså negativ. Men jeg la også merke til en ørliten blødning i utflodet. På morgenurin i dag slo eggløsningstesten ut på en stående smiley, altså positiv. De med dobbelt hormonindikator skal jo vise de 4 mest fruktbare dagene, men den ble negativ i går på dagen (urin var ikke utvannet heller..).

Går det ann da? Noen som har opplevd det før?

Håper virkelig ikke det er for sent å ha sex i kveld..

Men jeg må si jeg er veldig glad for å få eggløsning så raskt etter en spontanabort:)

+ jeg tok billigstrimmel på morgen i går og dagen før som var negative, fikk ikke tatt billigstrimmel i dag for jeg har ikke fler igjen.

Anonymous poster hash: df14f...480
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg går an. Slik jeg har forstått det viser blinkende fjes økende østrogen. Denne starter ofte å øke før LH som vanlige el-tester slår ut på. Begge deler er på topp når man får stillestående fjes. Kanskje fikk du din lstrogen-økning samme dag etter at du fikk negativ test. Selv fikk jeg blinkende fjes tre dager før den stillestående kom. Mao, tipper du er i ferd med å få eggløsning - så hopp i halmen :)

Anonymous poster hash: 61eb1...bf9

Skrevet

Sist gang hadde jeg blinkende smilefjes i 4 dager før jeg fikk stående, så det er derfor jeg ble så overrasket! hehe

Men ja, det blir en runde i høyet i kveld :fnise:

Anonymous poster hash: df14f...480
Skrevet

Det kan være du har en veldig bratt LH kurve (google dette, så ser du hva jeg mener).

Det hender også at kroppen tuller en del etter en SA. Eggløsningstester kan være falsk positive, da kroppen kan forsøke å få eggløsning uten å få det til og da skiller ut LH som er det hormonet som slår ut positivt på testene.

For sent er det uansett ikke, eggløsning er 12-36 timer etter siste positive test, så det ideelle er å ha sex samme dag som testen er positiv da spermen også bruker litt tid opp til egget.

Skrevet

For sent er det uansett ikke, eggløsning er 12-36 timer etter siste positive test, så det ideelle er å ha sex samme dag som testen er positiv da spermen også bruker litt tid opp til egget.

Tror ikke det stemmer for alle. Jeg har hatt eggløsning 36 timer etter siste negativ EL-test, uten å ha hatt positiv før det. Den pleier normalt å være positiv i 2 dager hos meg. Normalt har jeg ikke eggløsningssmerter, så jeg vet ikke nøyaktig når egget vanligvis slipper.

Skrevet

Tror ikke det stemmer for alle. Jeg har hatt eggløsning 36 timer etter siste negativ EL-test, uten å ha hatt positiv før det. Den pleier normalt å være positiv i 2 dager hos meg. Normalt har jeg ikke eggløsningssmerter, så jeg vet ikke nøyaktig når egget vanligvis slipper.

Men da hadde du ikke positiv test i det hele tatt? Mulig det var en eggløsningsfri syklus?

Eggløsningsmertene kan komme alt fra noen dager før til under til etter eggløsning, så det er ingen sikker indikator. Man kan også ha smerter uten at eggløsning faktisk skjer, da kroppen/hormonene trur du har eggløsning.

Skrevet

Men da hadde du ikke positiv test i det hele tatt? Mulig det var en eggløsningsfri syklus?

Eggløsningsmertene kan komme alt fra noen dager før til under til etter eggløsning, så det er ingen sikker indikator. Man kan også ha smerter uten at eggløsning faktisk skjer, da kroppen/hormonene trur du har eggløsning.

Har uvanlig god kontroll på akkurat den syklusen, siden jeg hadde UL både 2 og døgn før og et halvt døgn etter, og smertene var stikninger i 30 min på riktig eggstokk osv. Så jeg tror det bare skjedde raskt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...