Gå til innhold

Treningstights vs joggebukse til hverdags?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å bruke treningstights til kafébesøk, som mange gjør, er mer akseptert enn å gå rundt i en joggebukse, selvom det i prinsippet er det samme.

Hvorfor???

Anonymous poster hash: 5348f...7e2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det akseptert å gjøre? Hørtes både ekkelt og uhygienisk ut.

• Liker 3
Gjest Sprettballen
Skrevet

Treningstights signaliserer at man har en aktiv livsstil, mens joggebukse signaliserer at man har en sedat livsstil.

Derfor er det visstnok mer akseptabelt å bruke treningstights i offentligheten.

Jeg ser veldig ofte at den unge nabokvinnen bruker treningstights i det daglige, og spesielt når hun skal hente barnet i barnehagen, men personlig ser jeg ikke helt poenget.

Treningstøy er ikke så komfortabelt eller praktisk i bruk at det er en annen grunn til å bruke det utenom trening, enn at man skal vise at man trener.

• Liker 1
Skrevet

Er en sak om det på minmote i dag faktisk.

Selv syns jeg treningstights hører til trening. Joggebukse forbinder jeg med enten trening eller hjemme-kos. Årsaken til at så mange bruker treningstights tror jeg både er fordi de er utrolig behagelige å gå med, men også fordi det signaliserer jeg er sporty, trener og er opptatt av fitness og slikt.

Når det er sagt må folk selvsagt få gå som de selv ønsker, men med tanke på alle de fine, men samtidig mye klærne som finnes, så ser jeg ikke helt hvorfor man skal måtte bruke treningsklær til feks cafe, shopping osv.

Skrevet

Jeg har på meg tights når jeg planlegger å trene senere på dagen, og ikke skal noe som krever finere klær. Så jeg går innimellom i tights i butikker og i andre ærender.

Skal jeg på cafe eller andre sosiale aktiviteter har jeg på meg ordentlige klær.

Uhygienisk? Treningsklær vaskes jo mellom hver bruk, og er jo derfor mer hygienisk enn bukser man har brukt 4-5 ganger.

• Liker 4
Skrevet

Som mann må jeg si at jeg er litt misunnelig på dere jenter som kan sprade rundt i treningstights til alle tider, uten at så mange hever øyebrynene. Er jo fantastisk komfy å ha på... :-)

Anonymous poster hash: e4c85...245

Skrevet

Jeg bruker treningstights når jeg trener... er mann og løper litt. Det er et kjempelurt plagg til trening. Syns ellers at det ser ganske dumt ut når man ikke er på trening.

Skulle likt at vi, en haug med menn gikk med treningstights på jobben, på kafe, på butikken osv.... ville ikke det se dumt ut ?

Jeg har faktisk kollegaer som bruker dette på jobb.... det hverken ser ut eller er sporty - det virker mot sin hensikt. Det er sånn "wannabe sporty".... mer enn man egentlig er.

Skrevet

Jeg bruker bare treningstights til trening. Men skulle gjerne brukt de oftere, for å gå til butikken, filmkveld osv. Problemet er at jeg synes ikke treningstights passer alene, så da blir det uansett på med joggesko, sportstopp, løpejakke osv. Så blir litt mye styr alikevel :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er det uhygienisk?

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg ser folk hele tiden vandre rundt med treningstights og spesielt denne med en stor x på.

Virker som flere går med treningstights utenom trening fordi de vil fremstå som sporty og vise at de trener :fnise:

Endret av smalls
  • Liker 2
Skrevet

Hvorfor er det uhygienisk?

Mest fordi en treningsbukse er forbundet med svetting så mine assossiasjoner er ikke forbundet med et hygienisk spisested, og litt fordi mange skyller bare buksen etter trening. Vet om mange som ikke vasker den etter HVER trening. Jeg vet jo ikke hvem som er hvem, men trenignsbukse på cafe? Det er ekkelt.

Og en skal være ganske fit for å se bra ut i treningsbukse. Mange bruker det som en bukse, men en ser jo ikke like bra ut som en ville i jeans. Også har du overdelen da. Hva har en til en treningsbukse? Vanlig genser og ankelstøveletter? :fnise: Ser så dumt ut.

• Liker 2
Skrevet

Var faktisk ikke lenge siden jeg så en dame på senteret med treningstights, fleecegenser og støvletter med hæler som rakk opp til knærne. Ikke mye pent. Treningstights og støvletter liksom?

Anonymous poster hash: 65871...021

• Liker 1
Skrevet

Skulle likt at vi, en haug med menn gikk med treningstights på jobben, på kafe, på butikken osv.... ville ikke det se dumt ut ?

:fnise: hadde ikke hatt noe imot mannfolk i avslørende tights jeg altså :P

Skrevet

Du pleier kanskje ikke å vaske treningstightsene dine? Det er derfor du mener det er uhygenisk.. Vi andre pleier å vaske tøyet vårt enten det er treningstøy eller annet tøy som finklær. Det ene er altså ikke mer uhygenisk enn det andre.

Anonymous poster hash: b5d4e...2df

Skrevet

Du pleier kanskje ikke å vaske treningstightsene dine? Det er derfor du mener det er uhygenisk.. Vi andre pleier å vaske tøyet vårt enten det er treningstøy eller annet tøy som finklær. Det ene er altså ikke mer uhygenisk enn det andre.

Les svar over du. Jeg trener så sjeldent at jeg kan vaske buksene opptil flere ganger mellom hver trening.

Å anta er flott...

• Liker 1
Skrevet

Joggebukse: Hjemme

Treningstights: Til trening

Anonymous poster hash: 5c74b...68e
  • Liker 3
Skrevet

Ingen av delene. Joggebukse hører til hjemme og treningstights hører til på trening.

• Liker 1
Skrevet

Les svar over du. Jeg trener så sjeldent at jeg kan vaske buksene opptil flere ganger mellom hver trening.

Å anta er flott...

Det er jo akkurat det samme du selv gjør: å anta så jeg vet ikke hva du klager så fælt over. Du antar at andre bare skyller tightsen etter seg når de har brukt den og derfor antar du at det er uhygienisk , så snakk om å kaste stein i glasshus her :)

• Liker 2
Skrevet

Det er jo akkurat det samme du selv gjør: å anta så jeg vet ikke hva du klager så fælt over. Du antar at andre bare skyller tightsen etter seg når de har brukt den og derfor antar du at det er uhygienisk , så snakk om å kaste stein i glasshus her :)

Hvilket glasshus? Du antar ting om meg, jeg skriver at jeg vet om. Klager fælt? Er så lei av folk skriver så nedlatende til andre

Jeg bodde i kollektiv meg fem ( 5!!) jenter i to år. To av disse var aktive treningsjenter. De la ikke skjul på at det ikke var alltid de vasket treningsbuksene, siden "de har jo bare trent styrke, ikke kardio". Og det var ikke noe uvanlig sa de. De kunne fint spyle buksen/toppen i dusjen, og henge den over stengene.

mine assossiasjoner til treningsbukse på cafe er at det er ekkelt og uhygienisk. Voldsomt du tok deg nær av dette. Jeg skriver ingen fasit, jeg svarer hva jeg syns.

Gjest constance90
Skrevet

Hvilket glasshus? Du antar ting om meg, jeg skriver at jeg vet om. Klager fælt? Er så lei av folk skriver så nedlatende til andre

Jeg bodde i kollektiv meg fem ( 5!!) jenter i to år. To av disse var aktive treningsjenter. De la ikke skjul på at det ikke var alltid de vasket treningsbuksene, siden "de har jo bare trent styrke, ikke kardio". Og det var ikke noe uvanlig sa de. De kunne fint spyle buksen/toppen i dusjen, og henge den over stengene.

mine assossiasjoner til treningsbukse på cafe er at det er ekkelt og uhygienisk. Voldsomt du tok deg nær av dette. Jeg skriver ingen fasit, jeg svarer hva jeg syns.

Mange av compression klærene skal faktisk ikke vaskes etter hver gang så du har god grunn å tenke uhygenisk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...