Gå til innhold

Kan jeg klage paa norsk ambassade?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det er en norsk ambassade det er snakk om, jeg studerer i asia, og pga av ambassaden må jeg betale bot til immigrasjons myndighetene i landet jeg studerer i.
Det som skjedde var at jeg fødte i august, og skulle søke om norsk pass og person nummer. I landet her må man registrere barn innen 3 måneder etter fødsel, og da trenger man selvfølgelig pass. Så jeg dro til ambassaden, fylte ut papirer og trodde alt var ok.
Det gikk flere uker, uten at jeg hørte noe, så jeg tok kontakt med ambassaden igjen. Da fikk jeg vite at de for 2 uker siden hadde fått brev fra skatteetaten/folkeregisteret om at ikke de riktige dokumentene var sent inn. Ambassaden hadde ikke sent inn orginal fødselsattest, bare kopi og hadde heller ikke sent med farskapserklering. Men ambassaden tok ikke kontakt med meg, de satt med denne informasjonen i 2 uker, uten at de gadd å si i fra! Jeg måtte dra tilbake til ambassaden og fylle ut papirer igjen.
Jeg skulle ha registrert babyen innen 6 november, men det har jeg ikke kunnet fordi jeg ikke har fått passet hans enda, hadde ikke ambassaden rotet det til ville jeg ha fått passet for lenge siden og det ville ikke vært noe problem. Men nå må jeg betale bot til immigrasjons myndighetene her, boten begynner på rundt 600kr, og bare øker jo lengre tid det tar! Det er penger jeg faktisk trenger da jeg er en student med dårlig råd.
Burde jeg klage? og evt hvordan? Noen som har peiling?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...