Gå til innhold

Jordbærblondt hår

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Noen som har dette??

Jeg har ikke hørt om det engang, så nå lurer jeg fælt på hva slags farge det egentlig er?

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg ser da for meg slik farge jeg hadde når jeg var fjortiss og hadde forsøkt å farge mitt da lysblonde hår mørkerødt....

hadde lyserosa hår i mer eller mindre ett år!!

ganske jordbærblondt det vil jeg tro!!! :grinele:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Heter det det på norsk, eller er det direkte oversatt fra engelsk "strawberry blonde"? Uansett, det er ikke rosa hår som enkelte her sier. men en gyllen, honningfarget blondtone, som passer fint for den som kler varme toner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det kan godt være som du sier Ethereal. Det er en bok jeg leser skjønner dere, hvor det er mange jordbærblonde damer som blir drept.. :wink: , så det kan jo være oversettelsen som er litt feil?

Uansett forestiller jeg meg også et sånt platinablondt hår med rosaskjær.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en dårlig oversettelse. Gyllenblondt hadde kanskje vært bedre.

Har morderen noe spesielt imot disse damene med jordbærblondt hår, siden det er så mange av dem som blir drept - i så fall kanskje de faktisk er platinablonde med rosaskjær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da mye riktigere å beskrive fargen strawberryblonde som rosatonet enn gyllen honning!

Se selv, gå til google og søk på strawberryblonde og bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor havner betegnelsen "rødblond" oppe i dette kaoset av betegnelser!?

Grunnet jordbærets farve ville jeg asossisere disse med hverandre. Men jeg er kanskje helt på vidda!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. så Bette Midler i en film i går.. hun defineres vel som jordbærblond.. (som vel er en hyggelig omskriving av blek rødhåret)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...