Gå til innhold

Ut å finne en mann.. Hvor høy standard?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har vært singel i rundt 6 mnd etter at jeg gjorde det slutt med eksen. Jeg gjorde det slutt fordi jeg følte at vi var totalt forskjellige, og at jeg gjerne ville ha en mann jeg kunne se mer opp til. I vårt forhold var jeg den med mest utdanning, jeg var den som ordnet i stand alt og han var liksom jenta i forholdet da.

Men så lurer jeg. Hvor høy standard skal man ha på en partner? Selvsagt skal man finne en man liker, men jeg vet jo at kvinner (spesielt ;)) har en tendens til å sette alt for høye krav, og da ender det ofte med at kvinnen blir såret.

Jeg vil jo ikke ha på meg prinsessesyndromet og gå rundt å tenke at ingen mann er god nok for meg (gud, jeg har mange venninner som tenker slik), men samtidig vil jeg jo ikke nøye meg med en hver mann heller.

Bør man gå litt ut i fra en selv da? Foretrekker dere å ha en mann med alle kvaliteter og som svermer rundt kvinner, eller en litt mer anonym, rolig og kjedelig mann?

Anonymous poster hash: faf72...805
Videoannonse
Annonse
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Så du vil du vil ha en partner som er over deg på samfunnsstigen?

Skrevet

Hei! Jeg har vært singel i rundt 6 mnd etter at jeg gjorde det slutt med eksen. Jeg gjorde det slutt fordi jeg følte at vi var totalt forskjellige, og at jeg gjerne ville ha en mann jeg kunne se mer opp til. I vårt forhold var jeg den med mest utdanning, jeg var den som ordnet i stand alt og han var liksom jenta i forholdet da.

Men så lurer jeg. Hvor høy standard skal man ha på en partner? Selvsagt skal man finne en man liker, men jeg vet jo at kvinner (spesielt ;)) har en tendens til å sette alt for høye krav, og da ender det ofte med at kvinnen blir såret.

Jeg vil jo ikke ha på meg prinsessesyndromet og gå rundt å tenke at ingen mann er god nok for meg (gud, jeg har mange venninner som tenker slik), men samtidig vil jeg jo ikke nøye meg med en hver mann heller.

Bør man gå litt ut i fra en selv da? Foretrekker dere å ha en mann med alle kvaliteter og som svermer rundt kvinner, eller en litt mer anonym, rolig og kjedelig mann?

Altså, det er ikke du som bestemmer hvem du kan få. Han må også være enig

Hvilken type menn trives du sammen med da?

Anonymous poster hash: 4d338...fba

Skrevet

Kan du utdype dette?

Skrevet

Overskriften...e..hm..

får meg til å tenke på boligjakt (hvor høy standard skal vi gå for, osv)

Tenk som sagt også på hva du trives med og hva du kan

Skrevet

Det er vel ofte slik det er i et forhold? Mannen er vel den som skal styre litt og være den intelligente, mens kvinnen kompenserer for flott utseendet og sosialt samvær? :fnise:

Neida, man skal selvsagt ligge noe likt.

Skrevet

Det er vel ofte slik det er i et forhold? Mannen er vel den som skal styre litt og være den intelligente, mens kvinnen kompenserer for flott utseendet og sosialt samvær? :fnise:

Du er så attraktiv at du kan velge og vrake?

Skrevet

Ps

Jeg får inntrykk av overfladiskhet...

Beklager.

• Liker 2
Skrevet

Det håper jeg da inderlig ikke. Men det er vel bare jeg som er rar og moderne som ser på meg selv som mer enn bare et utseende.

Skrevet

Jeg syns ikke det er noe galt med å stille krav til partner og være kresen. Alle burde det, for da gikk kanskje skillesmissetallene i dette landet ned? Samtidig bør du kjenne deg selv godt og være realistisk. For eksempel lever vi i et land med svært ressurssterke kvinner som dominerer i flere samfunnsposter. Da er det kanskje ikke så realistisk å finne en mann å se opp til? En kvinnelig lege ser kanskje ikke opp til en mannlig lærer, om du skjønner.

Vær mindre kresen på resulatoppnåelse (mange gutter slutter skolen tidlig) og fokuser heller på verdier (trofasthet, familieorientert, godhjertet, tålmodig, trygg og stabil). Personlig hygiene er selvsagt svært viktig.

Anonymous poster hash: b5a31...c86
  • Liker 3
Gjest Papirfly
Skrevet (endret)

Men så lurer jeg. Hvor høy standard skal man ha på en partner?

Du har ikke noe valg. Du er determinert til å gå etter et sett med egenskaper som du føler attraktive. Denne diskusjonen du har med deg selv er en illusjon.

Kunne du valgt fritt, så hadde du hatt fordel av å velge en myk mann, rolig, stabil, sporty, tilstrekkelig intelligent, omsorgsfull.

Men det kommer ikke til å gi deg det seksuelle.

Og du kommer ikke til å kunne velge fritt, fordi den mannen du søker også klarer seg uten deg.

De færreste av oss kommer nok til å få oppleve forhold hvor både det seksuelle er og forblir topp, samt fullkommen match på det personlige. Vi har alle konflikter og divergerende ønsker, og vi utvikler oss i forskjellige retninger. Blir det snakk om unger, så introduserer du en game changer.

Endret av Papirfly
Skrevet

Jeg har selv høyere utdannelse. Men er sammen med verdens beste mann, han er hjelpepleier, verdens snilleste, omsorgsfull, smart og morsom. Har aldri blitt behandla bedre av en mann. Og vet du hva, han veier 20 kg for mye, og mange mener at han ikke er kjekk. Men for meg er han kjempe kjekk. Dette fordi han har en helt fantastisk personlighet.

Nå har jeg både datet, og vært kjæreste med menn med mastergrad, som tjener minst 1 mill i året, og kjekke. De var kjedelige, og forventet at jeg skulle gjøre alt for de, siden de tjente mest og spanderte mest. Og de behandlet meg ikke spesielt bra.

Og nå mener jeg virkelig ikke at alle menn, med så høy utdannelse er sånn. Men drømmeprinsen kan være hvor som helst.

Og i lengden hva betyr utdannelse og utseende.

Anonymous poster hash: 9d858...dab
  • Liker 2
Skrevet

Du skal sette en standard du er komfortabel med og ikke legge deg lavere.

Jeg setter standard ut i fra om vi er like på moralske og etiske punkter.Uten dette vil et forhold aldri fungere for min del.Om han har litt andre interesser enn meg eller lavere utdanning bryr jeg meg mindre om.

Skal innrømme at utseende betyr mye for meg.Ikke i den forstand at han trenger være stereotyp pen,men han må ha et utseende som tiltaler meg.

Anonymous poster hash: 5bdc4...534
Skrevet

Man skal jo ikke ta den første og beste heller, så krav må man jo sette!

Anonymous poster hash: 46663...c2e
Gjest Lille-pus
Skrevet

Man skal jo ikke ta den første og beste heller, så krav må man jo sette!

Anonymous poster hash: 46663...c2e

Vet du ikke om du kommer godt overens med en kar uten at du får fulle personalia på ham mht. hva han er (data fra de siste års likning, visittkort med stittel, kopi av eksamenspapirene, ansettelseskontrakt og de siste 3 måneders lønnsslipper)?

- eller kan det være noe mer interessant å se hvem han er?

Tydeligvis trenger du en som ikke lar seg plukke på nesen, - det er nok veldig mye viktigere for deg enn at han må ha studert 3 år lenger enn deg eller tjene 50" mer enn deg.

Krav? Tenker du dele ut audition skjemaer og be folk melde seg?

Krav kan du ha til deg selv, men pass deg så du ikke legger de materielle kravene dine så høyt at du forkaster ham du passer 'hånd i hanske' med på det personlige, mentale og seksuelle planet ;)

• Liker 3
Skrevet

Hun vil ha en mann som er høyere opp i Kastesystemet enn det hun selv er ;)

• Liker 1
Skrevet

Standard? Jeg skjønner faktisk ikke spørsmålet. Du "velger" en mann du klaffer med. På det intellektuelle, seksuelle, emosjonelle nivå. Så kan sosiale og økonomiske forskjeller jevnes ut på tusen andre måter. Himmel og hav kvinne, jeg foretrekker en mann som er MIN mann. Han er smart, snill, grei, omsorgsfull, kjekk og helt fantastisk.

Standard? I mine øyne har han så høy standard som det går an. Selv om jeg har vesentlig bedre utdannelse enn han og han ikke tjener grisemye, er jeg "the reacher" i mine øyne.

• Liker 4
Skrevet

Start høyt så får du heller senke på kravene etter som tiden går.

Skrevet

Er HI ironisk? :fnise:

Jeg håper det...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...