AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #1 Skrevet 11. november 2014 Holder på med en fyr som er helt super fantastisk. Vi har det utrolig bra sammen og treffest en del. Vi har begge sakt at vi har følelser for hverandre. Men greia er at når jeg spør om vi ikke skal inn i ett forhold så sier han at jo det vil han men ikke enda!? altså? Når da? Hvordan skal jeg tolke det? Han liker meg og jeg liker han og vi har holdt på i ett par mnd nå. Vi er enige om at vi holder oss til hverandre, og jeg tror ikke han treffer andre jenter bak min rygg (håper jeg selvfølgelig) men han vil alikevell ikke inn i noe forhold enda. Jeg er utrolig forelska i han og må si det er veldig dritt å lure på når evnt om han faktiskt vil inn i et forhold. Noen smarte råd?Anonymous poster hash: 4d011...f7e
Gjest Dude91 Skrevet 11. november 2014 #2 Skrevet 11. november 2014 Minner meg veldig om en situasjon jeg var oppe i, bortsett fra at det var hun som hele tiden utsatte det. Til slutt sa hun at hun ikke lenger var forelsket i meg, og nå kontakter hun meg ikke lenger. Jeg tror ikke han ønsker å bli sammen med deg, for å være ærlig. 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #3 Skrevet 11. november 2014 Minner meg veldig om en situasjon jeg var oppe i, bortsett fra at det var hun som hele tiden utsatte det. Til slutt sa hun at hun ikke lenger var forelsket i meg, og nå kontakter hun meg ikke lenger. Jeg tror ikke han ønsker å bli sammen med deg, for å være ærlig. Jeg har pratet med han om hva han egentlig vil og han sier han vil... men ja.. ikke enda han kom ut av ett forhold ikke lenge før vi møttes. Jeg vet rett og slett ikke. Skal jeg se hvordan dette går eller skal jeg la vær å prate med han? Anonymous poster hash: 4d011...f7e
Gjest Dude91 Skrevet 11. november 2014 #4 Skrevet 11. november 2014 Jeg har pratet med han om hva han egentlig vil og han sier han vil... men ja.. ikke enda han kom ut av ett forhold ikke lenge før vi møttes. Jeg vet rett og slett ikke. Skal jeg se hvordan dette går eller skal jeg la vær å prate med han?Anonymous poster hash: 4d011...f7e Det hadde hun også... Kun to og en halv måned (eller noe i den duren) før vi møttes for første gang, og de hadde også holdt på en stund etter det. Jeg vet ikke hva du burde gjøre her... Kanskje du burde være litt mer direkte og konfrontere ham. Gi ham et ultimatum, rett og slett? 1
Guybrush Skrevet 12. november 2014 #5 Skrevet 12. november 2014 Holder på med en fyr som er helt super fantastisk. Vi har det utrolig bra sammen og treffest en del. Vi har begge sakt at vi har følelser for hverandre. Men greia er at når jeg spør om vi ikke skal inn i ett forhold så sier han at jo det vil han men ikke enda!? altså? Når da? Hvordan skal jeg tolke det? Han liker meg og jeg liker han og vi har holdt på i ett par mnd nå. Vi er enige om at vi holder oss til hverandre, og jeg tror ikke han treffer andre jenter bak min rygg (håper jeg selvfølgelig) men han vil alikevell ikke inn i noe forhold enda. Jeg er utrolig forelska i han og må si det er veldig dritt å lure på når evnt om han faktiskt vil inn i et forhold. Noen smarte råd?Anonymous poster hash: 4d011...f7e Mest sannsynligvis ikke det du vil høre - men dette er veldig typisk forklaring fra noen som vil ha nærhet og sex men ikke noe mer. Altså vil ikke gå inn i et forhold samtidig som han ikke ønsker at du skal stikke. Det betyr ikke at han ikke liker deg, ikke synes det er koslig å være sammen med deg osv - det er bare ikke nok til at han vil forplikte seg. Antageligvis leter du etter unnskyldninger til å fortsette og ha et håp om at dette bare er midlertidig fordi du liker ham såpass godt. Jeg har dessverre til gode å høre om slike situasjoner hvor den ene parten ikke trekker seg til slutt. 4
Gjest Skrevet 12. november 2014 #6 Skrevet 12. november 2014 Mest sannsynligvis ikke det du vil høre - men dette er veldig typisk forklaring fra noen som vil ha nærhet og sex men ikke noe mer. Altså vil ikke gå inn i et forhold samtidig som han ikke ønsker at du skal stikke. Det betyr ikke at han ikke liker deg, ikke synes det er koslig å være sammen med deg osv - det er bare ikke nok til at han vil forplikte seg. Antageligvis leter du etter unnskyldninger til å fortsette og ha et håp om at dette bare er midlertidig fordi du liker ham såpass godt. Jeg har dessverre til gode å høre om slike situasjoner hvor den ene parten ikke trekker seg til slutt. Må ikke skrive sånn vet du - alltid noen på kg som har en solskinnshistorie på lur Men Guybrush er nok inne på noe her, TS. Om du hadde vært en han så for seg en fremtid sammen med så hadde han nok ikke holdt deg på gress. 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #7 Skrevet 12. november 2014 Jeg har konfrontert han og sakt at hvis han bruker meg så gidder jeg ikke, han sa han ville være med meg men jeg må gi han litt tid. leste på en side her at gutter generelt bruker mer tid å finne utav hva dem vil og man absolutt ikke må pushe for da mister man dem totalt.Anonymous poster hash: 4d011...f7e
Guybrush Skrevet 12. november 2014 #8 Skrevet 12. november 2014 (endret) Jeg har konfrontert han og sakt at hvis han bruker meg så gidder jeg ikke, han sa han ville være med meg men jeg må gi han litt tid. leste på en side her at gutter generelt bruker mer tid å finne utav hva dem vil og man absolutt ikke må pushe for da mister man dem totalt.Anonymous poster hash: 4d011...f7e Ikke på den måten. Da er det snakk om perioden hvor man blir kjent, dater og finner ut om man har like verdier osv. Altså at ingen av partene er klengete, kveler den andre og skal tilbringe hvert sekund sammen. Jeg har mest lyst til å bare referere til boken "hes just not that into you". Altså han liker deg som sagt nok - bare ikke godt nok. Vi mannfolk er ikke så himla forskjellige fra dere når det kommer til stykket. Jenter har heller ikke interesse av at fyren er klengete og maser helt fra starten av. Men som jeg har forstått er dette ikke situasjonen her. Det mest symptomatiske er at du leter etter unnskyldninger - noe som er veldig typisk. Spørs hva du og han mener med å "bruke". Han mener nok ikke noe vondt med det, han ser jo dere har der koslig sammen. Og for mange er det bedre å ha noe enn ingenting. Mange lyver til seg selv også fordi de vet at ærlig vil potensielt medføre at en blir alene igjen. Det blir på en måte en situasjon hvor en haler ut tiden frem til en finner noe annet. Dette er vel ordboksdefinasjonen av å bli holdt på gress. Om han virkelig vil finne ut av ting kan dere jo slutte å være sammen på den måten og han kan finne ut av ting mens du finner på andre ting i mellomtiden. Endret 12. november 2014 av Guybrush 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #9 Skrevet 12. november 2014 Bare sånn for (min egen) ordens skyld; hva er forbokstaven i navnet hans, og er dere i Oslo? Du behøver ikke svare om du ikke vil Anonymous poster hash: 5c486...220
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #10 Skrevet 12. november 2014 Bare sånn for (min egen) ordens skyld; hva er forbokstaven i navnet hans, og er dere i Oslo? Du behøver ikke svare om du ikke vil Anonymous poster hash: 5c486...220 Kan ikke dere gi faen i å komme med slike "dette høres ut som en jeg kjenner, begynner navnet hans på.."-innlegg hele tiden? Anonymous poster hash: c9f40...05c 3
Gypsy22 Skrevet 12. november 2014 #11 Skrevet 12. november 2014 Høres ut som et klassisk eksempel på at han vil ha deg men ikke innlede noe forhold. Er ikke vanlig at noen trenger og tenke, på hva da egentlig? Men kan jo være at dere blir sammen
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #12 Skrevet 12. november 2014 Er dere eksklusive mens dere dater? Jeg datet min nåværende kjæreste i ca 1 år før vi offisielt var i et forhold. Vi var begge enige fra første date om at vi skulle være eksklusive så lenge vi datet. Nå er vi samboere på 4. året. Selvom jeg har en solskinnshistorie med en som ikke ville bli kjæreste før vi hadde datet et år, så er det viktig for meg å presisere at han kom ikke ut av noe forhold før han møtte meg. Jeg er faktisk hans første kjæreste. Dersom han du dater nylig har kommet ut av et forhold, så er det viktig at du er klar over at du kan være en rebound og at han bare holder deg på gress. Kan selvfølgelig være at han rett og slett vil ta det rolig, at han ønsker at dere får nok tid på å bli godt kjent før dere er i et forhold. Men jeg ville hvertfall forsikret meg om at dere er eksklusive, slik at du vet at det kun er deg han dater. Hvis dere bare har datet 2 mnd, så har dere enda ikke rukket å bli godt nok kjent med hverandre til å vite om dere kan få et forhold som fungerer, så jeg ville ikke hatt dårlig tid helt enda, med mindre dere ikke er eksklusive. Da ville jeg sagt at dere må bli eksklusive for å fortsette datingen, og om han ikke er villig til det ville jeg gått. Hvor gamle er dere forresten? Det kan spille en rolle med alder her også.Anonymous poster hash: 44e5c...78a
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #13 Skrevet 12. november 2014 Jeg har ikke gode erfaringer med dette. Ventet lenge på en som sa det var meg han ville ha,men brukte sykdom som unnskyldning for at vi ble nødt til å vente.Samtidig var han en reser på nettdating og gjorde tydeligvis det han kunne for å tiltrekke seg nye damer.Han datet ingen andre irl såvidt jeg vet,men for meg viste han seg å være ute av stand til å være i et forhold.Kanskje det samme med han du dater? Jeg tror en del av ham ville,men han klarer det ikke uansett da han er redd for å miste friheten, bli såret etc...Så jeg ga opp og gikk videre.Anbefaler deg å gjøre det samme. Anonymous poster hash: f2835...66a
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2014 #14 Skrevet 12. november 2014 Minner meg veldig om en situasjon jeg var oppe i, bortsett fra at det var hun som hele tiden utsatte det. Til slutt sa hun at hun ikke lenger var forelsket i meg, og nå kontakter hun meg ikke lenger. Jeg tror ikke han ønsker å bli sammen med deg, for å være ærlig. Samme tenkte jeg. 1
Gjest Dude91 Skrevet 12. november 2014 #15 Skrevet 12. november 2014 (endret) Jeg har konfrontert han og sakt at hvis han bruker meg så gidder jeg ikke, han sa han ville være med meg men jeg må gi han litt tid. leste på en side her at gutter generelt bruker mer tid å finne utav hva dem vil og man absolutt ikke må pushe for da mister man dem totalt.Anonymous poster hash: 4d011...f7e Er nok redd du kommer til å havne i samme båt som meg og mange andre her. Tid til hva da? Hvis han ville ha deg, ville satse på deg og virkelig var glad i deg, hadde han ikke hatt en slik tilnærming til det. "Jeg må være klar selv, "trenger tid", "ikke så veldig lenge til", osv. Men det var bra at du sa ifra! Endret 12. november 2014 av Dude91 2
Sandie Skrevet 12. november 2014 #16 Skrevet 12. november 2014 Hvis han nylig kom ut av et forhold kan det tenkes at han fortsatt har følelser for eksen og håper på en gjenforening der. 1
millabs Skrevet 12. november 2014 #17 Skrevet 12. november 2014 Jeg har holdt på med en fyr et par måneder nå. Og vi er i den fasen. Ham har lyst til å bli sammen med meg nå, men jeg føler at vi ikke trenger å stresse med å bli kjærester offisielt. Her har vi begge ikke vært single spesielt lenge, jeg har vært singel noe lenger enn han. Forstår at man tenker at man ikke er interessert i forhold. Men for min del handler det om å ta det rolig, ikke stresse inn i noe. Ikke at jeg ikke er klar for å binde meg, men rett og slett bare ta det pent. Han vet at jeg vil ta det rolig. Og jeg vet hva han vil. Ser absolutt for meg at vi kommer til å bli sammen. Og skjønner at jeg ikke bør drøye det alt for lenge.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #18 Skrevet 12. november 2014 Han ønsker et forhold, men ikke med deg. Så enkelt. Anonymous poster hash: c246e...efa 1
guttemann Skrevet 12. november 2014 #19 Skrevet 12. november 2014 Ikke uvanlig at man ikke ønsker å bli "offisielt kjærester" hvis man nylig har blitt singel. Det kan handle både om å legge tidligere partner bak seg, og å vise for seg selv eller andre at man fungerer alene uten å være i noe forhold. Dere ER jo i et forhold allerede - dere dater eksklusivt, har følelser for hverandre og møtes ofte. La ham nå vente litt med å KALLE det et forhold hvis det gjør ham mindre stresset.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #20 Skrevet 12. november 2014 Ts her. utrolig mange positive og også negative responser her. Takker for alle jeg vil ikke dumpe han heller for da kan det vær at jeg går glipp av noe som kunne vært fantastiskt. Jeg har aldri vært i en situasjon som dette så jeg befinner meg på ukjent farvann her, jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke det. jeg kan vel ikke gjøre annet enn å håpe på det beste og forvente det værste. utrolig slitsomt å gruble slik.Anonymous poster hash: 4d011...f7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå