AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #1 Skrevet 11. november 2014 Noen som har opplevd at det er minimum kuverter og dårlig med opplysninger om dette? Fant nettopp ut at lokalet vi skal leie har minimums kuvert og vi er bare litt mer enn halvparten fordi vi ikke hadde så god råd. Vi valgte å kun invitere de nærmeste venner og nærmeste familie og trodde vi kun betalte for de gjestene vi var... Hva ville dere ha gjort? Invitert flere gjester (er så vidt 2mnd til bryllup og jungeltelegrafen har gått ) eller bare latt det stå? Anonymous poster hash: 9076c...56b
Gjest Wei Wei Skrevet 12. november 2014 #2 Skrevet 12. november 2014 Jeg ville ha sett etter andre lokaler, selv om det kunne bli vanskelig nå. Betyr det da at dere må betaøe det dobelte med det antallet gjester dere har og evt. invitere flere?
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #3 Skrevet 12. november 2014 Vi må betale for 40kuverter når vi er 25. Vi har betalt depositum osv og taper så mye penger at jeg ikke vil bytte lokale. Pluss det stresset nå opp not jul?Anonymous poster hash: 9076c...56b
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #4 Skrevet 12. november 2014 Har aldri hørt om det. Høres helt merkelig ut. Jeg ville undersøkt om det var TS som ikke har lest kontrakten godt nok, eller om dette virkelig kan stemme. Anonymous poster hash: 33251...843
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #5 Skrevet 12. november 2014 I kontrakten står det "velkommen til bryllupsfest for ca 40 personer"... Lenger nede står det 995pr kuvert...Anonymous poster hash: 9076c...56b
Rosa Sitron Skrevet 12. november 2014 #6 Skrevet 12. november 2014 Hvordan fant dere det ut, og hva sier de dere har leid av ?
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #7 Skrevet 12. november 2014 Jeg satt og leste og ble plutselig så usikker så jeg ringte dem.. De slår av til 38 kuverter for oss for å være snille.Anonymous poster hash: 9076c...56b
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #8 Skrevet 12. november 2014 Nå har min pappa og min forlovede lest gjennom kontrakten og de er også enig med hva jeg har forstått. Det står ingenting om minstefakturering. Hvordan kan vi gå fram for å få det slik det står i kontrakten uten at hotellet blir sure og ødelegger bryllupsdagen vår? Anonymous poster hash: 9076c...56b 1
Gjest Wei Wei Skrevet 12. november 2014 #9 Skrevet 12. november 2014 I kontrakten står det "velkommen til bryllupsfest for ca 40 personer"... Lenger nede står det 995pr kuvert...Anonymous poster hash: 9076c...56b Da har de rett. Dere fikk en kontrakt på 40 kuverter og undertegnet på den. Da er det vel deres feil at dere ikke leste gått nok. Samtidig er det rart at det er "ca 40 personer". Skal man ikke avtale konkrett. +-5 personer kan jo bli en del penger i forskjell. 1
Jade Skrevet 12. november 2014 #10 Skrevet 12. november 2014 Ca 40 personer og minst 40 personer er jo ikke det samme. Men merkelig at de hadde beregnet til ca 40 personer når dere hadde planer om 25. Hadde dere ikke snakket om hvor mange dere hadde tenkt å be før dere skrev kontrakt?
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #11 Skrevet 12. november 2014 Nei. Kontrakten kom med en gang jeg reserverte, vi har fremdeles ikke bekreftet antall gjester. Hadde jeg visst at det var minimumfakturering hadde vi ikke skåret ned på gjestelista. Vi hadde fremdeles hatt samme hotellet. TSAnonymous poster hash: 9076c...56b
SiMa Skrevet 13. november 2014 #12 Skrevet 13. november 2014 Nei. Kontrakten kom med en gang jeg reserverte, vi har fremdeles ikke bekreftet antall gjester. Hadde jeg visst at det var minimumfakturering hadde vi ikke skåret ned på gjestelista. Vi hadde fremdeles hatt samme hotellet. TSAnonymous poster hash: 9076c...56b Når betalte dere depositumet? Før eller etter at dere fikk kontrakten som gjelder for ca 40 kuverter? Var kommunikasjonen over telefon eller via e-post? Betalte dere depositum før dere fikk kontrakten/uten at dere på annen måte hadde mulighet til å vite at det var et minimum på 40 kuverter (det kan for eksempel ha stått på en nettside eller brosjyrer dere brukte før dere bestilte), har dere krav på å få depositumet tilbakebetalt. Om kommunikasjonen skjedde via e-post har dere også bevis som gjør at dere kan få satt makt bak kravet. Men det kan kreve litt innsats å få det gjennomført, noe jeg kan skjønne at ikke er spesielt gunstig nå rett før jul og bryllup. En annen mulighet er å ha det bryllupet dere har planlagt, gi klar beskjed tll hotellet om at dere ikke anser dere bundet av minstekravet på 40 kuverter, og ta den kampen i ettertid. Serviceinnstillingen på hotellet blir nok da redusert, og dere risikerer en lang prosess med å slippe unna med å betale for 25 kuverter, og noen garanti har dere ikke. Du skriver at dere ville valgt samme hotell hadde dere visst om dette på forhånd, så da antar jeg dere har økonomisk mulighet til å invitere flere gjester. Jeg ville valgt den løsningen, ev. sett på om det er andre steder det går an å kutte noen utgifter for å jevne ut budsjettet litt. Selv ville jeg skrevet et brev og forklart situasjonen for de "ekstra" gjestene. Jeg tror de fleste vil ha forståelse for at dere velger å invitere flere enn først planlagt hvis dere uansett må betale for det. Hvem vil betale for 15 middager som ikke blir spist? Ble de ikke fornærmet for ikke å bli invitert blir de neppe fornærmet hvis de får en forsinket invitasjon pga en misforståelse/dårlig informasjon fra hotellets side.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2014 #13 Skrevet 13. november 2014 Vi fikk kontrakten sammen med depositumet.men i kontrakten står det ingenting om minstefakturering. Grunnen til at vi har råd er at våre foreldre betaler hotellet, selv om gjestelis ble laget etter vår lommebok. Det står ingenting på nettsidene om minstefakturering, og ingen har skrevet eller sagt det til meg. TSAnonymous poster hash: 9076c...56b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå