AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #1 Skrevet 11. november 2014 Hei! Jeg og to venninner skal på backpacking i 3 mnd gjennom Thailand, Australia og USA. Jeg er ekstremt opptatt av kosthold og livredd for at denne turen vil gå utover vekta og treningen. Noen som har erfaring? Skal prøve å være bevisst på hva jeg alltid putter i meg, samtidig som at jeg vil prøve å lure inn noen jogge turer eller vanlige styrkeøvelser. Ellers kan jeg tenke meg at det også kan bli en del gåing, der vi bærer med oss sekker. Lurer på om jeg overdriver d hele? Jeg er altså redd for å gå opp i vekt,- veldig synd i og med at jeg går gjennom en prosess nå og har klart å kvitte meg med 5 kg. Noen som har noen tips eller erfaring? Anonymous poster hash: 782f3...586 1
Gjest Badabing Skrevet 11. november 2014 #2 Skrevet 11. november 2014 Jeg var superaktiv på backpacking og la ikke på meg før jeg dro til India og spiste ghee og fritert mat og drakk øl hele dagen. Forsøk å spise som du ellers gjør. Veldig mange steder er det sånn grusom continental frokost, men det pleier å være mulig å få tak i noe frokostblanding og frukt for eksempel. Drikk vann når du er tørst i stedet for øl, og velg andre ting enn øl på kveldene. Burgere er ofte veldig tilgjengelig, men velg heller nudelsupper og ren mat. Det er masse sunn mat å velge i også. Jeg synes ikke aktiviteten var noe problem, det var heller kostholdet. Er man på ferie, pleier man jo å kose seg hele tiden, men det kan man ikke når det er en ferie på 3 måneder.
isbiten. Skrevet 11. november 2014 #3 Skrevet 11. november 2014 Kos deg på turen, nyt inntrykkene, bli kjent med folk og opplev nye kulturer. Vekta kan du heller bekymre deg over senere. Dere kommer nok til å få mye hverdagsaktivitet.
Gjest Ravna Skrevet 11. november 2014 #4 Skrevet 11. november 2014 (endret) . Endret 18. januar 2018 av Ravna
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #5 Skrevet 27. november 2014 Tusen takk for gode svar! Jeg har roet meg mer ned, og gleder meg til avreise Anonymous poster hash: 782f3...586
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #6 Skrevet 27. november 2014 Jeg bodde tre mnd i USA og var redd for det samme. Var så mye i aktivitet at det eneste som ble større, var rumpemusklene. Anonymous poster hash: 61c5e...0eb
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #7 Skrevet 27. november 2014 Jeg bodde tre mnd i USA og var redd for det samme. Var så mye i aktivitet at det eneste som ble større, var rumpemusklene. Anonymous poster hash: 61c5e...0eb Hahaha! Gode nyheter for min del!! Anonymous poster hash: 782f3...586
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #8 Skrevet 27. november 2014 Tusen takk for gode svar! Jeg har roet meg mer ned, og gleder meg til avreise Anonymous poster hash: 782f3...586 Jeg fikk kraftig diaré i Asia så kan hende du er så "heldig" så går du ned fort i vekt...Anonymous poster hash: 1b440...64b
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #9 Skrevet 27. november 2014 Jeg tror du i første omgang bør være obs på at bekymringer for vekta di ikke tar over og begrenser gleden av å være på backpackertur. Om du går opp et par kilo - hva så? De klarer du å kvitte deg med etterpå. Men uansett er det neppe grunn til bekymring, så fremt du ikke har en matorgie hver dag. Backbacking kan være fysisk krevende, der det kan bli en del bæring og vandring - og kanskje du til og med har muligheten til å delta på ekskursjoner? Da jeg backbacket i sør-Amerika, var det mange ulike backpackere på hosteller som planla ekskursjoner og turer i villmarken, eller andre turer, eller trening og diverse aktiviteter, sammen i grupper for å spare penger. Det er godt mulig at dere kommer over noe liknende muligheter, der dere får litt trim, ser nye naturattraksjoner og møter nye mennesker. Lykke til, og kos deg kjempemasse! Og som regel, med backpackerbudjett, er det vanskelig å ha råd til å spise massive, enorme måltider til enhver tid. Jeg levde en periode nesten utelukkende på brødskiver med peanøttsmør og tomater, fordi jeg måtte spare inn penger. Anonymous poster hash: e1ace...997
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #10 Skrevet 27. november 2014 Takk for gode svar. Selv må jeg leve strengt pga økonomien. Skal kose meg med maten samtidig som jeg skal være forsiktig. Helst bestille meg kylling m grønsaker, supper o Thailand . . I australia bor vi i en bobil, der kan vi handle inn å lage vår egen mat. Og alle skrekk historiene om usunn mat i USA har jeg lagt litt fra meg. Snakket nemlig med en som bor der, hun fortalte at det var lett å leve sunt der nede, så lenge man er bevisst, og ikke kjøper seg det billigste av hurtigmaten. Siste uka blir i NY, da skal jeg kose meg litt ekstra!Anonymous poster hash: 782f3...586
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå