Gå til innhold

Nettopp flyttet - second thoughts?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg flytta nettopp fra et kollektiv til en leilighet alene. Jeg har bodd her i rett over én uke. Jeg klarer ikke å trives, noe jeg trodde jeg skulle.

For det første hører jeg utleiers sønn som bor i leiligheten under hele natta, da han sitter og spiller. Jeg har ikke sagt ifra enda, noe jeg har planer om å gjøre, men føler at det kommer til å skape en konflikt. Han har sikkert pleid å gjøre det lenge, og nå kommer liksom jeg og skal "ødelegge", men når jeg betaler leie så forventer jeg ro om natta. Det er ikke det at det er kjempehøy musikk eller noe, men jeg hører godt at han snakker, det er lytt her. Jeg sliter med å sove med sånne "uregelmessige" lyder. I tillegg irriterer det meg at folk ikke tar hensyn om natta.

I tillegg føler jeg meg ganske ensom for tiden, og det hjelper ikke å bo alene. Jeg har bodd i flere kollektiv før, men trodde virkelig jeg kom til å trives bedre alene. Det gjør jeg altså ikke :(

Nå har jeg snakka med ei venninne, og det viser seg at roomien hennes kanskje må flytte. Da kan det hende at jeg kan flytte inn med henne etter nyttår. Føler meg driiitkjip mot huseiere når jeg vurderer å si opp allerede. Etter én uke liksom. Men jeg trives jo ikke :( Jeg har det nok ikke så veldig greit sånn generelt, og det tror jeg bunner i ensomheten. Jeg er mye alene!

Noen tips? Er jeg dødskjip dersom jeg flytter så fort? Og hvordan kan jeg best mulig si ifra til fyren som bor under meg, at jeg sliter med å høre snakkingen hans hele natta?

Anonymous poster hash: ac62a...260
Skrevet

Hvorfor klage på ham når du likevel skal flytte?

Lever oppsigelse, og bit tenna sammen.

Anonymous poster hash: 8a047...e54

Skrevet

Hvorfor klage på ham når du likevel skal flytte?

Lever oppsigelse, og bit tenna sammen.

Anonymous poster hash: 8a047...e54

Jeg vet jo ikke om jeg skal flytte. Det er ikke sikkert jeg skal flytte inn med venninna mi, det får jeg ikke vite helt enda. Skal jeg gå på ubestemt tid uten søvn?

Skrevet

Jeg vet jo ikke om jeg skal flytte. Det er ikke sikkert jeg skal flytte inn med venninna mi, det får jeg ikke vite helt enda. Skal jeg gå på ubestemt tid uten søvn?

Kjøp sov i ro til å ha i ørene, se deg om etter andre steder å bo (evt midlertidige løsninger, til du vet sikkert ang stedet til venninnen)

Anonymous poster hash: 27e86...a63

Gjest SunflowerPenguin
Skrevet (endret)

Tror ikke du burde bekymre deg over hvordan huseiere vil tenke, de vil nok sikkert klare á finne en ny en som kan leie plassen din. Det er bedre at du flytter til en plass hvor du trives.

Angáende sónnen som bor under deg, sá synes jeg ikke at det er dumt á si i fra. Kan godt hende at han tar det bedre enn du tenker, og det burde ná ikke vaere et problem for han á senke litt ned pá volumen om natta.

Endret av SunflowerPenguin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...