Gå til innhold

Hjelper skryt fra kompisen?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Når jeg er ute med kompiser så hender det ofte at vi skryter av hverandre til jenter. Ikke randoms, men f.eks om en jente har sittet og pratet med en kompis i en halvtime på nach så kan jeg komme med en skrytehistorie om han. Historiene er alltid sanne.

Men spørsmålet er, om jenter bryr seg om skryt fra kompisene og han får mer sjans på henne eller om det ikke har noe å si.

Endret av Summers
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre har jeg problemer med å ta seriøst en skryte-historie seriøst, om den er aldri så sann og sannsynlig, om det kommer i en setting der det konsumeres alkohol/jeg mistenker vedkomne har konsumert alkohol:P Men kan ikke komme på om dette har skjedd på ordentlig, så skal ikke si sikkert:P

Anonymous poster hash: 5d94e...5d0
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Dessverre har jeg problemer med å ta seriøst en skryte-historie seriøst, om den er aldri så sann og sannsynlig, om det kommer i en setting der det konsumeres alkohol/jeg mistenker vedkomne har konsumert alkohol:P Men kan ikke komme på om dette har skjedd på ordentlig, så skal ikke si sikkert:P

Anonymous poster hash: 5d94e...5d0

Nei, jenta kan jo selvsagt ikke vite om historien er sann. Trodde også det var ganske vanlig å skryte av kompisene for å prøve å hjelpe han å få dama. Tror det har skjedd i alle omgangskretsene jeg har vært i.

Edit: Men er det noe man kan gjøre for at du som jente skal like en kompis bedre?

Endret av Summers
Skrevet

Det hjelper alltid å sette andre i et bra lys, så lenge du gjør det på en diskrè måte. Hvis det blir i overkant mye, tror nok jenta fort at du prøver å hjelpe kameraten din til å få seg et ligg..

(Og da blir det nok veldig uaktuelt. Hvis ikke det er akkurat det hun er ute etter)

Det kan også hjelpe å prate fint om kompisen din (eller andre) for din egen del. Jenter liker ofte gutter som prater bra om andre, men kanskje hun ender opp med å like deg framfor kompisen. I så fall er det jo litt dumt hvis du skulle være wingman og ender opp med å "stjele" jenta. Hah.

Uansett: Diskrè godprat om andre er bra, men for mye godprat kan få det til å virke som at kompisen din ikke får seg noe på egenhånd, og at du har gått inn for å redde han. (som en jomfru i nød)

• Liker 3
Skrevet

Ja, jeg synes det er greit med en liten skrytehistorie, men det bør skje på en diskret måte, som gjest 321 sier, og også en historie som jeg kan kommentere.

Generelt veldig enig med gjest 321.

Anonymous poster hash: eca05...8d1
Skrevet

Når jeg er ute med kompiser så hender det ofte at vi skryter av hverandre til jenter. Ikke randoms, men f.eks om en jente har sittet og pratet med en kompis i en halvtime på nach så kan jeg komme med en skrytehistorie om han. Historiene er alltid sanne.

Men spørsmålet er, om jenter bryr seg om skryt fra kompisene og han får mer sjans på henne eller om det ikke har noe å si.

Nei, vi forstår det er bare pga dere liksom skal hjelpe og lurer på hva det er som ligger bak.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Eller at dere skaper en situasjon for å manipulere? (er ikke frekt ment, bare en refleksjon i forhold til at vi alle tar i bruk en viss dose manipulasjon i hverdagslivet for å oppnå våre mål).

Endret av extra
  • Liker 1
Skrevet

Nei, det blir veldig gjennomsiktig at du/dere forsøker å hjelpe kompisen, som igjen får ham til å virke litt desperat.

Anonymous poster hash: 43b06...c2b
  • Liker 4
Skrevet

Nei, det blir veldig gjennomsiktig at du/dere forsøker å hjelpe kompisen, som igjen får ham til å virke litt desperat.

Enig her. Dere ødelegger heller enn å hjelpe hverandre.

Mulig dere klarer å lure noen mindre intelligente damer til sengs, men de smarte gjennomskuer dette lett.

Anonymous poster hash: 6cd32...eb8

• Liker 1
Skrevet

Det tenkte jeg også. Jeg pleier å le litt av sånne historier, og slett ikke ta det seriøst.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Det er mer effektivt å la venninner skryte av en.

• Liker 1
Skrevet

Det er mer effektivt å la venninner skryte av en.

Stemmer det? og isåfall hvorfor?

Skrevet

Stemmer det.

Jeg har sjøl hatt noen tilfeller med venner som (uoppfordret) har fortalt for en flott fyr jeg er. Med slike venner trenger jeg ingen uvenner, for dama har sprunget skrikende fra åstedet.

• Liker 1
Gjest Sitrondrops
Skrevet

Alle damer vet at kompiser hjelper hverandre med å få damer. Enig med brutal mann, få en annen dame til å skryte om han som vil ha dame til henne, funker mye bedre.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Stemmer det? og isåfall hvorfor?

Fordi en (pen) venninne er en konkurent, en kompis er en innpåsliten wingman.

Skrevet

Nei, får meg bare til å tenke at han forsøker å hjelpe kompisen til å få seg noe

Skrevet

Den gangen en perifer venninne sa noe slik når vi var ute på byen sammen, så var hun interessert i ham selv og fikk ved å si slikt meg til å fremstå som en som stakkarslig/ en jente han måtte overbevises om at var attraktiv. Selvfølgelig blir en mann eller kvinne skeptisk av slikt, det burde man skjønne uten alt for mange antenner. For å si det mildt så var jeg rimelig forbannet da hun og jeg kom på tomannshånd igjen....

Et godt råd: Don't go there TS ;).

Anonymous poster hash: 92266...320
Skrevet

Det er som oftest lett gjennomskuelig og det setter egentlig fyren i litt dårlig lys. Fremstår som at kompisene har medynk med sin håpløse kamerat og føler de må hjelpe han for at han skal få seg noe.

Noen ganger bryter til og med en kamerat/venninne inn imens man har en god samtale på gang, og gir høylytt sin glitrende omtale og varmeste anbefalinger av kompisen. Det er cockblocking på så høyt nivå at jeg noen ganger lurer på om de ødelegger for han med vilje.

Har også opplevd venninner som absolutt skal leke wingman, det er pinlig og irriterende og har aldri noensinne vært hjelpsomt.

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Jeg blir flau når jeg får slike skryte historier for det er så åpenbart hva kompisen holder på med :P

Beste wingmanen jeg kan få er en som ikke prøver seg på samme jente som jeg gjør. Også fint om han holder venninnene hennes opptatt så de ikke stjeler henne vekk fra meg når de kjeder seg.

Endret av Minesveiper
Skrevet

Tror kanskje det hadde blitt pinlig for meg som alle ledd i den situasjonen :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...