Gå til innhold

På sjekker'n på NRK

Anbefalte innlegg

Skrevet

Visste ikke helt om denne skulle legges i Singelforumet eller TV og film, men plasserte den til slutt her :)

Er det noen som har sett på det programmet de kaller På sjekker'n på NRK? Heter visst First Dates på originalspråket.

Ganske grei underholdning! Jeg går fra innimellom å få trua på kjærligheten, til å tenke at alle menn er like og like teite :P Noen finner hverandre der (kanskje ikke for evig og alltid, riktignok, selv om vi ikke får vite det i programmet), mens andre er det total mismatch med. Og det er jo utrolig hvor mye mer freidig man er i UK på en første date enn det man er i Norge! Jeg har vært på maaaange dates, og ingen har vært så freidig som noen av folka her er.

Noen som har sett programmet, og vil utveksle synspunkter? :)

Anonymous poster hash: dd1c7...834
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sett et par-tre av programmene. Ganske morsomt )

Kan ikke si at jeg syntes mennene, generelt sett, var mer håpløse enn kvinnene. Husker spesielt kvinnen som hadde medbrakt erotisk drikke for seg og daten... Stakkars mann, han ble jo vettskremt!

Det jeg merket meg var at de som faktisk kunne ha vært god match, ikke så det selv. Begge, både han og hun, syntes den de datet ikke var "bra nok".

Nettopp dette observerer jeg også blant single venninner - de er rett og slett for kresne, og henger seg opp i bagateller.

• Liker 1
Skrevet

Jeg så litt på det, men syntes det hele ble ganske kleint haha. Men det var fin bakgrunnsunderholdning ;)

Skrevet

Digger den serien. Det er en fyr der som har vært på maaange dater, tror han er muslimsk eller noe, og han er så direkte med jentene! Han spør nesten med en gang: kunne du falt for meg? Syns du jeg er kjekk? Og det blir litt mye når man ikke har blitt kjent en gang.

Anonymous poster hash: ef1e0...990
  • Liker 4
Skrevet

Jeg så litt på det, men syntes det hele ble ganske kleint haha. Men det var fin bakgrunnsunderholdning ;)

Anonymous poster hash: 238f5...769

Skrevet

Småkleint, ja :P Men ganske interessant! Jeg blir bare så overraska over hvor direkte folk her, ikke mange som går rundt grøten der. Kanskje en britisk greie.

Så den siste episoden nå, med det litt eldre paret! De var jo sååå søte!

Skrevet

Tok en titt på nyeste episode på nrk nå (s01e10), ganske underholdende program egentlig.

Ble litt satt ut når de som skulle liste opp "sære" band listet opp mange av mine favoritter (nightwish, van canto, (luca turiillis) rhapsody (of fire), etc). Hun dama var også veldig attraktiv, bortsett fra ingen langvarige forhold/barn-holdningen.

Skrevet

Takk for tips om underholding :laugh: Men dumt at programmene "går ut på dato" på nrk.no får man ikke sett de første programmene :P

Skrevet

Småkleint, ja :P Men ganske interessant! Jeg blir bare så overraska over hvor direkte folk her, ikke mange som går rundt grøten der. Kanskje en britisk greie.

Så den siste episoden nå, med det litt eldre paret! De var jo sååå søte!

Det er det nok. De jeg har møtt er ihvertfall mye mer direkte enn norske menn.

Liker denne serien jeg også :)

• Liker 1
Skrevet

Ja liker det godt! :) Eneste programmet jeg ser på NRK (nesten).

Anonymous poster hash: ae8c9...830
Skrevet

Ha! Jeg trodde jeg var den eneste som så på det - så morsomt at du opprettet en tråd om serien, TS, det tenkte jeg faktisk ikke på. Er selv singel, og vurderer å komme meg tilbake på markedet - og serien virker på enkelte måter beroligende, for alle er nervøse første date - og man ser jo tydelig hva som funker og ikke funker. Hva heter han fyren en annen bruker over skrev om? Han som er så direkte? Han er smertefull å se på, og noen ganger lurer jeg på om han er seriøs eller ei, eller om han bare har en elendig måte på å teste grensene til datene på. Flere av datene har jo bare forlatt ham under daten fordi han til tider kan være provoserende uten å innse det selv.

Jeg husker også hun som brakte med seg chihuahuaen sin på date. Og så var det trist med han som hadde en kone med alzheimer. Og så var det en fantastisk klein date mellom et lesbisk par, der hun ene var mye eldre enn hun andre, og den eldste hele tiden testet den yngste. En annen klein date jeg kommer på var hun som jobbet med catering i relasjon til begravelser og liknende. Hun var jo kjempesmart, litt prippen og svært nøye på hvordan vinen skulle være, hvilken årgang, lufting, etc. Herregud... jeg trenger et liv.

Anonymous poster hash: 75928...8eb
  • Liker 1
Skrevet

Hva heter han fyren en annen bruker over skrev om? Han som er så direkte? Han er smertefull å se på, og noen ganger lurer jeg på om han er seriøs eller ei, eller om han bare har en elendig måte på å teste grensene til datene på. Flere av datene har jo bare forlatt ham under daten fordi han til tider kan være provoserende uten å innse det selv.

TS her!

Er det ikke Rajan han heter? Han har jo en helt feilslått strategi (om man kan kalle det det), det kan da vel ikke være noen som kan tolerere det han sier? Fælt å si det, men tror han kunne hatt godt av et eller annet kurs, type "What to do and not to do when dating" eller noe :P Greit at man skal være seg selv og sånt, men tror han trenger hjelp!

Jeg husker også hun som brakte med seg chihuahuaen sin på date. Og så var det trist med han som hadde en kone med alzheimer. Og så var det en fantastisk klein date mellom et lesbisk par, der hun ene var mye eldre enn hun andre, og den eldste hele tiden testet den yngste. En annen klein date jeg kommer på var hun som jobbet med catering i relasjon til begravelser og liknende. Hun var jo kjempesmart, litt prippen og svært nøye på hvordan vinen skulle være, hvilken årgang, lufting, etc. Herregud... jeg trenger et liv.

Haha, ja, jeg husker hun med chihuahuaen! Han karen var jo interessert i dama, men det ble bare for mye med hunden. Jeg elsker hunder, men skjønner han veldig veldig godt! Man tar jo ikke med seg bikkja på date på restaurant liksom. Kunne kanskje fungert i parken, men læll ...

Huff, ja, fikk vondt av han med kone med alzheimer. Men jeg synes de eldre folka som er med, virker så utrolig mye mer motiverte og smarte enn de yngre - det har nok sikkert med livserfaring og alder å gjøre, men de er jo langt fra så direkte, og virker bare mye hyggeligere.

Søren, har ikke fått sett den med hun cateringdama! Veldig synd de ikke ligger ute på nett lenger ... Kanskje det går an å se dem noe annet sted på nettet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...