AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #1 Skrevet 11. november 2014 Jeg er med i en kollokviegruppe og jeg trives stort sett. Vi er alle snille personer og vi kommer over ens... men noen av jentene er veldig sure av og til. Hvis de har en dårlig dag kan de synlig vise liten interesse når man prøver å si noe og de kan til og med himle med øynene i blandt. Når vi diskuterer høres noen av de rett og slett sur ut! De er ikke det... men det er sånn det høres ut. Det er liksom "NEI, SÅNN ER DET IKKE FORDI... blah blah blah..." og så finner de ut at de tar feil og da er det bare "ops... nei dere har rett." Jeg er ikke en sånn person. Jeg er ikke sur mot andre hvis JEG har en dårlig dag. Jeg hører på hva andre sier til meg. Og jeg krangler ikke med folk selv om jeg mener at jeg har rett... jeg diskuterer det på en rolig måte. Jeg prøver liksom å ta det med en klype salt fordi jeg vet de er hyggelige jenter, men av og still blir spydighetene litt mye og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal reagere. Jeg har lyst å vise tegn til at jeg ikke godtar dårlig oppførsel, men jeg vil ikke ha noe drama i gruppen heller fordi vi jobber godt i lag. Av og til er jeg redd for at jeg ikke skal greie å ta det med et smil, men noen ganger gjør de det så vanskelig. Hvorfor skal jeg måtte tvinge frem et smil og le det bort når andre oppfører seg som en drittsekk? Anonymous poster hash: 2986a...029 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #2 Skrevet 11. november 2014 Hva foreslår du da? Skal alle gå rundt og tvinge frem et smil og late som en tar det med et smil? Hvor godt miljø er det egentlig da? Anonymous poster hash: 8159d...4db
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #3 Skrevet 12. november 2014 Hva foreslår du da? Skal alle gå rundt og tvinge frem et smil og late som en tar det med et smil? Hvor godt miljø er det egentlig da? Anonymous poster hash: 8159d...4db Hva med å la være å ta over det dårlige humøret på andre? En trenger ikke å klistre på et smil for å gjøre det... Anonymous poster hash: e36dc...595 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #4 Skrevet 12. november 2014 Hva med å la være å ta over det dårlige humøret på andre? En trenger ikke å klistre på et smil for å gjøre det... Anonymous poster hash: e36dc...595 Hvem som gjør det da? Høres ut som du har noen snodige forventninger uansett. Så hvorfor ikke være drittsekk mot de som er drittsekker, de har valgt dette selv med måten de valgte å opptre på.. Og så være hyggelig mot de som er hyggelig. Anonymous poster hash: 8159d...4db
Okapi Skrevet 12. november 2014 #5 Skrevet 12. november 2014 Det er jo liksom litt sånn det er med høyere utdanning da. Diskusjoner, gjerne høylytte, er en del av greia. Enkelte vil man bare skal pugge og være enige hele tiden, men det er ikke spesielt akademisk.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #6 Skrevet 12. november 2014 Jeg forstår at du ikke vil skape dårlig stemning men det er lov å si i fra på en rolig måte og kommentere oppførselen sin. "Ro deg ned, du trenger ikke hisse deg opp sånn" " du trenger ikke si det i den tonen", "du trenger ikke å komme med ironiske kommentarer" eller "slutt å vær så irritablel" osv. Du kan evt foreslå å avslutte arbeidet den dagen da det bare blir dårlig stemning. Da blir de ihvertfall klar over at du legger merke til oppførselen deres og at du ikke tolererer det. Lykke til Anonymous poster hash: 24e6a...191
umwar Skrevet 12. november 2014 #7 Skrevet 12. november 2014 Jeg forstår at du ikke vil skape dårlig stemning men det er lov å si i fra på en rolig måte og kommentere oppførselen sin. "Ro deg ned, du trenger ikke hisse deg opp sånn" " du trenger ikke si det i den tonen", "du trenger ikke å komme med ironiske kommentarer" eller "slutt å vær så irritablel" osv. Du kan evt foreslå å avslutte arbeidet den dagen da det bare blir dårlig stemning. Da blir de ihvertfall klar over at du legger merke til oppførselen deres og at du ikke tolererer det. Lykke til Anonymous poster hash: 24e6a...191 Aldri be en oppjaget person om å roe seg ned. Det har jeg aldri opplevd at slår særlig bra ut. Pluss det er slik en sier til barn, ikke medstudenter i en opphisset diskusjon. "Ikke hiss deg opp" er derimot bedre. Det går an å foreslå at dere skal holde samtalen og diskusjonen på et greit nivå, og at det går an å være uenige uten at det trenger å skape dårlig stemning. 5
Okapi Skrevet 12. november 2014 #8 Skrevet 12. november 2014 Jeg ville også styrt unna "du trenger ikke". Selvsagt trenger de ikke, og selvsagt vet de det. Mange oppfatter den frasen som rimelig nedlatende, og like provoserende som "ro deg ned."
QueenOfTheSidewalk Skrevet 12. november 2014 #9 Skrevet 12. november 2014 Er det bare deg de er sånn mot? Ignorer dem tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå