Gå til innhold

Sinneterapi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, ny i forumet og lurer fælt på noe. Jeg har en datter på 2 år, som har begynt å herme og ikke på den fine måten. Hun spytter,slår,biter,kniper og skriker. Jeg sliter veldig med å holde masken. Kjenner det bobler i meg når hun setter igang for fullt. Jeg er ikke redd for at jeg skade henne på noen måte, men vil gjerne lære meg å beherske masken bedre enn det jeg kanskje gjør nå.

Mitt hovedspørsmål er:

Om man begynner på sinnekurs/sinneterapi, blir barnevernet automatisk innblandet?

Jeg er livredd barnevernet og det pga min eks-samboer. Han har hatt de i bildet i 6 år og endelig er de vekke ifra han og hans barn med en annen mor.

Hvor kan man eventuelt melde seg på et slikt kurs?

Koster det mye?

Og blir man mer tolmodig etterpå?

Tusen takk for svar.

Negative svar blir ikke besvart.

Anonymous poster hash: 00299...6fc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å skrive at oppførselen kom etter at hun begynte i barnehage for 3 måneder siden.

• Liker 1
Skrevet

2 åringer kan være litt vanskelige. Det er ikke krise om hun ser deg reagere, bare du ikke blir for sint. Snakk med helsesøster. Barnevernet kan også hjelpe deg med veileding i forhold til sinne. Du trenger ikke være redd for dem.

Skrevet

Mange familievernkontor holde kurs i sinnemestring. Du kan også kontakte barnevernet eller PPT for foreldreveiledning.

Jeg jobber i barnevernet og det er ikke slik at vi 'terroriserer' og tar barn for et godt ord. Foreldre kan ha mange ulike utfordringer over kortere eller lengre perioder. Jeg vet at ingen foreldre eller barn er roboter.

I de perioder man opplever utfordringer er det veldig godt å få støtte på det man gjør bra og veiledning på det som kan bli bedre.

Har du hørt om 'hvit stokk metoden'? Det er en fin metode for sinnemestring. Foreldreveiledning, som ICDP, kan også være en løsning. Det er gruppeveiledning, gjerne i regi av barnehage / skole / helsesøster og barnevernet - tverrfaglig opplegg som omhandler mye å redefinere barnet og ditt syn på barnet.

Flott at du tar tak i dette! Ikke vær redd for å oppsøke tjenester som kan hjelpe deg.

Anonymous poster hash: 24491...ef6

Skrevet

Tusen takk for fine svar.

Jeg sliter forsatt med å stole på barnevernet. Den saken det gjelder var utrolig stygg. Og mye ble iscenesatt av barnevernet.

Jeg vil ikke miste min datter! Jeg takler ikke engang tanken på at noen faktisk kan ta henne.

Men jeg skal forhøre meg i morgen ang terapien. Takk for svar :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...