Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg har slitt økonomsk dette halvåret.

Tenkte å lage julekurv til henne med litt god sjokolade, julehefter, cider, en god ost, telys og et par velværeprodukter.

(Eventuelle tips til andre ting jeg kan legge oppi mottas med takk).

Men jeg er redd for at hun skal få dårlig samvittighet for å ikke gi meg noe. At en julekurv kanskje blir litt mye?

Skrevet

Kanskje du kan velge "normale" sjokolader (Freia, Nidar etc.) i stedet for en litt mer eksklusiv? Og velværeprodukter som ikke er altfor kostbare?

Tenker da at hun vil føle seg mindre "satt i gjeld" av deg enn om du gir veldig dyre ting. Det er jo tanken som teller, og ikke prisen!

Anonymous poster hash: 67341...67c
  • Liker 3
Skrevet

Det er en kjempefin idè! Av og til er det godt med en ekstra oppmerksomhet når man ikke har hatt det så lett. Liker hun å lage mat? Hva med en saus a la Jacobs, kylling/oksekraft fra Jacobs, balsamico, olivenolje, krydder? Det ville jeg blitt veldig glad for :)

• Liker 1
Gjest paramount
Skrevet

Så omtenksomt av deg :) Jeg hadde ihvertfall blitt kjempeglad hadde noen gitt meg en slik gave. Men si at du gir fordi hun fortjener det og at du ikke vil ha noe tilbake..

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde blitt kjempeglad om noen hadde gitt meg noe slikt. Virkelig en god tanke fra deg!

• Liker 1
Skrevet

Risottopakkene til Superbra er enkle og gode, de skal jeg ha i min kurv. Ellers blir det sjokolade, kaffe, litt vin, krydder, pestoer, Syltetøy osv.

Legger også ved noen fine lys og servietter .

Uansett en god ide, jeg hadde satt veldig pris på en slik gave.

Anonymous poster hash: 36278...ad1

Skrevet

Så bra dere liker idéen. :) Det håper jeg hun gjør også.

Hun liker ikke å lage mat, og jeg kom også på at hun skal frakte dette fra Bergen til Tromsø. Så det setter litt begrensninger i forhold til hva og hvor mye. Ikke er hun glad i vin eller øl heller. Ellers var det veldig gode tips.

Foreløpig har jeg landet på:

En pakke telys

Et par cider

Noen julehefter

En pakke pene servietter

En god dusjsåpe

En god bodylotion

Sjokolade (og da gjør jeg som AB nummer en foreslo, kjøper "vanlig" sjokolade istedenfor).

Dropper osten.

Har noen tips til rimelige, men gode dusjsåper og bodylotion som ikke er testet på dyr? Hun er opptatt av å ikke bruke produkter som er dyretestet. Kan selvfølgelig klare å google, men her får jeg kanskje anbefalinger også.

Tusen takk for alle svar så langt. :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg har en venninne i samme situasjon; det er ikke sikkert hun har råd til å gi meg gave, men jeg kan gi henne. Tenkte å lage henne en spa-kurv med god dusjsåpe, ansiktsmaske, duftlys, osv. og til sammen blir det vel ca. for den summen jeg pleier å gi henne. Og jeg sa nå som sant var; jeg er voksen, jeg må ikke på liv og død ha julegave! Julen er jo mer enn bare gaver:)

Anonymous poster hash: 8adbd...de1
Skrevet

Jeg har en venninne i samme situasjon; det er ikke sikkert hun har råd til å gi meg gave, men jeg kan gi henne. Tenkte å lage henne en spa-kurv med god dusjsåpe, ansiktsmaske, duftlys, osv. og til sammen blir det vel ca. for den summen jeg pleier å gi henne. Og jeg sa nå som sant var; jeg er voksen, jeg må ikke på liv og død ha julegave! Julen er jo mer enn bare gaver:)

Anonymous poster hash: 8adbd...de1

Ansiktsmaske! Der sa du noe lurt. :)

Hun har stilt opp for meg før, så slik jeg ser det er det min tur til å være det for henne. Det er noe jeg gjør med glede og vil absolutt ikke ha noe igjen for det.

• Liker 7
Skrevet

Ansiktsmaske! Der sa du noe lurt. :)

Hun har stilt opp for meg før, så slik jeg ser det er det min tur til å være det for henne. Det er noe jeg gjør med glede og vil absolutt ikke ha noe igjen for det.

Det er en fin ting du gjør, Kitten. Et eksempel jeg skal ta med meg videre :)

Hvis hun ikke liker å lage mat så kan sauser og kraft være litt malplassert ja, Apotek1 (tror jeg det er) har tilbud på forskjellige håndkremer og bodylotion. Kanskje de i skranken vet hvilke produkter som er testet på dyr og ikke? Hva med noe fra Body Shop? Jeg har sett litt tilbud der i det siste. Tror de skifter tilbud hver uke.

Skrevet

Finnes billige neglelakker på H&m,hva med noen i rødt/grønt/gull/sølv?

Skrevet

Så koselige tilbakemeldinger dere kommer med. :)

Neglelakk var en god idé. Det kan jeg hive oppi.

Skrevet

Produktene på The Body Shop skal ikke være dyretestet, men de er jo nokså dyre. Ang. prisen: hva om du setter den på døra, med lapp fra "nissen"? Da trenger hun ikke få dårlig samvittighet for å ikke gi noe tilbake :)

Skrevet

Burt's Bees har gode produkter som er helt naturlige og ikke testet på dyr. I love, som blandt annet selges på Vita, er rimelige alternativer og heller ikke testet på dyr. Nesten alle produktene deres er vegansike også.

Anonymous poster hash: 7798d...0d2
Skrevet (endret)

Så koselig :rodmer: Har selv vurdert det, bare med duftlys, krydder, oljer, såper, parfymer o.l., men det ble ganske mye dyrere enn planlagt :fnise:

edit. skrivefeil

Endret av Cmich

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...