AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #1 Skrevet 11. november 2014 Hei Dette er det første året jeg har dårlig råd, men jeg vil samtidig gi fine julegaver til familien min. Jeg ble alenemor i februar i år, og inntektene mine er deretter. Jeg skal gi gaver til besteforeldrene mine, foreldrene mine, søskene mine, tanter/onkler/søskenbarn og noen få venner. Har ikke tid til å bake noe, men håndarbeid forutenom strikking/hekling og den sort - går fint når vesla har lagt seg. - Er det noe fint man kan lage, men som er billig? - Pynte stearinlys? Eventuelt hvordan? Jeg er helt fri for ideer og har altfor mye å tenke på, så jeg trenger mange tips - ingenting er for dumt Ha en fin tirsdagskveld! Anonymous poster hash: bef3e...3b6
Spiremor Skrevet 11. november 2014 #2 Skrevet 11. november 2014 Hvis du kan å sy og har tilgang på symaskin går det superfort å sy f.eks. fleeceluer. Kanskje det går an å sy sånne poser som man har rundstykker oppi også, det er jo veldig fint å ha for de fleste Strikking er jo klassisk med sokker, votter, luer, evt skjerf eller noe enda større - dersom du får tak i garn som ikke er svindyrt og du får tid til å strikke det ferdig. Samme med hekling. Du kan også lage fine kort med "gavekort" på opplevelser sammen med deg, sånn at du får fordelt kostnadene utover. Eksempler kan være at du skal ta med venner på kino eller at dere har en kosekveld hvor du ordner maten og dere ser en film eller noe slikt. 1
Christiania_Oslo Skrevet 12. november 2014 #3 Skrevet 12. november 2014 Om du har noen tomme glass så kan du pynte dem. Male dem med gull/sølvmaling og sette på et fint bånd. Kan fylles med noe godt eventuelt brukes som telys holdere.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #4 Skrevet 12. november 2014 Ingenting overgår hjemmelaget marsipan! Anonymous poster hash: b0335...725 2
Muffinsdilla Skrevet 12. november 2014 #5 Skrevet 12. november 2014 Brente mandler pakket i cellofan m/rød sløyfe. Ga bort dette sammen med andre gaver i fjor. Stor suksess! Alle som fikk spiste dem kjapt opp, og ga uttykk for at de gjerne kunne fått flere. Bare vær obs på evt. nøtteallergier v/marsipan og brente mandler. Det passer også fint som en koselig vertinnegave hvis man er bedt bort i løpet av julen. Hvis du kan strikke er også strikkede votter en slager. Evt. strikkede julekuler til de som setter pris på dem:) 1
Gjest avocadoen Skrevet 12. november 2014 #6 Skrevet 12. november 2014 Du kan lage såper, pynte lys som du sier (masse tips på pinterest.com), malerier og forskjellig slikt. Kan legge ved noen bilder om du ønsker å se litt ting jeg føler jeg blir inspirert av i alle fall Om du vil tegne på kopper: jeg prøvde masse forskjellig, og fant til slutt ut at tusjen som heter "edding 404 permanent marker" var aller best selv om denne ikke er laget for porselen tror jeg. Så lot jeg den stå i 30 min før jeg puttet den i ovnen på 160 grader i 40 min. Det holder fortsatt i alle fall
Gjest avocadoen Skrevet 12. november 2014 #7 Skrevet 12. november 2014 http://www.pinterest.com/search/pins/?q=decorate%20candles&term_meta%5B%5D=decorate%7Ctyped&term_meta%5B%5D=candles%7Ctyped&remove_refine=diy%7Ctyped Her kan du også se masse greier om hvordan dekorere lys om du ønsker det
alabaster Skrevet 21. november 2014 #8 Skrevet 21. november 2014 Jeg elsker sånne honninglys! Det gir i hvert fall skikkelig julestemning for meg, og er veldig enkelt å lage: Du kjøper plater med bivoks som du ruller til lys. Lukter veldig godt. Bivoks og veke er litt dyrt på hobbybutikk, tror jeg, men om du skal lage til flere går det sikkert an å handle inn på nett?
alabaster Skrevet 21. november 2014 #9 Skrevet 21. november 2014 Jeg elsker sånne honninglys! Det gir i hvert fall skikkelig julestemning for meg, og er veldig enkelt å lage: Du kjøper plater med bivoks som du ruller til lys. Lukter veldig godt. Bivoks og veke er litt dyrt på hobbybutikk, tror jeg, men om du skal lage til flere går det sikkert an å handle inn på nett? http://www.honning.no/hobbyartikler Fant denne siden. Da kan du lage 30 lys til rundt 5kr pr stk. Jeg synes et par sånne lys med en rød sløyfe rundt er fin julegave.
Susa Skrevet 22. november 2014 #10 Skrevet 22. november 2014 Mamma har strikket en brødkurv, og tovet den. Veldig fin, og kanskje noe ikke "alle" har? Eller så kan du f.eks strikke store tøfler som du tover? Jeg fikk det til jul avei venninne ifjor, veldig glad i dem!
AnonymBruker Skrevet 22. november 2014 #11 Skrevet 22. november 2014 https://www.google.no/search?q=hjemmelagde+julegaver&rlz=1C1CHMO_noNO479NO479&espv=2&biw=1242&bih=606&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=yN1vVO77HOTQygPrzoHYBQ&ved=0CAYQ_AUoAQ Anonymous poster hash: b1ea3...c4f
Poserose Skrevet 22. november 2014 #12 Skrevet 22. november 2014 Jeg strikker julegaver i år, og så skal jeg lage konfekt Har strikket disse: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=0&d_id=829&lang=no av bomullsgarn fra søstrene grene. Strikket med dobbel tråd og de ble ganske små med så tynt garn så skal legge opp 81 masker neste gang. Jeg er ikke spesielt flink men de gikk fort unna! Tidligere har jeg bakt knekkebrød, det tar ikke lang tid i arbeidstid, og gitt sammen med mandarinmarmelade. Har også marinert ost, det har veldig lang holdbarhet. Det er en fin oppskrift på tine.no. Jeg tenker at hjemmelagde gaver settes mer pris på enn et såpestykke eller en tilfeldig lysestake fra nille
tste Skrevet 22. november 2014 #13 Skrevet 22. november 2014 Jeg hadde tenkt til å lage en del i år, men tiden strakk ikke til. Det jeg skal gi til en del er veldig enkelt, lite tidskrevende og veldig bra - hjemmelaget bodyscrub. Jeg bruker nesten 2/3 hvitt sukker og litt over 1 del olje (50/50 olivenolje og kokosolje, men nesten hvilken som helst olje vil duge). For lengre holdbarhet har jeg tilsatt litt vitamin e-olje og i tillegg 15 dråper esterisk olje for holdbarhet og lukt. Jeg brukte sitrongressolje, elsker den lukta men finnes mange andre gode og. Bare pass på at det er 100% og naturlig, ikke tilsatt noe ekstra greier siden det skal brukes på hud. Blander alt sammen i en glasskrukke med spiseskje og voila! Kjøpte glasskrukker på ca 0,3 l på clas ohlson jeg skal putte de i og lime på selvlagede etiketter. Bruker selv skrubben ca annenhver gang jeg dusjer, den er kjempegod og huden blir såå myk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå