AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #1 Skrevet 11. november 2014 Har kontrakt som ufaglært ringevikar ved ungdomsskolen. En av lærerene ved 8. trinn ble sykemeldt nesten med det samme jeg begynte og det passet seg sånn at jeg ble satt inn. Fikk aldri noen spesifikk vikarkontrakt utover den jeg allerede hadde og sykemeldingen til kontaktlærer har hele tiden blitt fornyet med kun to uker. Nå er tiden for foreldrekonferanser og rektor har bedt meg gjennomføre de eller evt. Være med dersom kontaktlærer kan møte. Har jeg da rett til kveldstillegg? Evt. hvilken lønn blir mest "rett" for meg å få? Har kun timelønn, ingen bunden arbeidstid men betalt ca. 5 timer planlegging i uken som jeg bruker til å forberede timene. Skolen er litt sånn at du må virkelig stå på krava for å få det du har rett tid, feks. har jeg måttet stått på mitt for å få lønn ved møter o.l. Så hvis jeg skal be om noe vil jeg gjerne være sikker på hva jeg har rett til. Anonymous poster hash: 9aa33...0bd
gullhjerte Skrevet 13. november 2014 #2 Skrevet 13. november 2014 Kan du spørre tillitsvalgt på skolen? Evt ta kontakt med lokallaget i utdanningsforbundet. Jeg har dessverre ikke oversikt over reglene for midlertidige ansettelser, men synes situasjonen din høres ugrei ut.
gullhjerte Skrevet 13. november 2014 #3 Skrevet 13. november 2014 (endret) Edit: postet to ganger. Endret 13. november 2014 av gullhjerte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå