AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #1 Skrevet 11. november 2014 har slitt ekstremt med kviser. Og pga stress har jeg heller ikke klart å la de være. Jeg er full av røde kvise arr og groper i panna. Jeg gråter hver kveld etter å ha fjernet sminken, fordi jeg er så lei meg og frustrert. Unngår å være sosial. Det har gitt meg 0 selvtilitt. Har konstante sår og ser rett og slett narkoman ut. Jeg er bare 19... vennene mine har bestilt tur til syden i sommer, men jeg kan ikke være med pga huden. Har ikke vist meg uten sminke til noen på over tre år. Det har ødelagt livet mitt helt. Går på antibiotika men effekten er dårlig. Til arrene har jeg fått en krem som skal bleke de, men den gjør meg bare tørr, selv etter tre mnds bruk. Det ødelegger til meg, og jeg er konstant defor. Er jeg den eneste med ekestremt ødelagt ansikt? Anonymous poster hash: 327f6...65e
PrinsesseNila Skrevet 11. november 2014 #3 Skrevet 11. november 2014 Hvilke hudpleieprodukter bruker du? Jeg så helt forferdelig ut helt til jeg begynte med Decleor. Jeg hadde enorme krater av noen kviser, og huden min var ujevn, rød og vond. Nå har jeg feilfri hud, men hvis jeg går tom og ikke bruker decleor på noen dager begynner det å komme tilbake, så jeg vet at det er det som er "vidunderkuren". Håper det ordner seg for deg, det er forferdelig å ha det sånn <3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #5 Skrevet 11. november 2014 bruker dermalogica, fikk det anbefalt.. kvisene har nok gitt seg litt, men arrene er grusomme. Er student så har ikke råd til laser mamma har betalt 4 ganger for restylane som fyllte de værste gropene, det hjalp. Nå vurderer jeg få kjemisk peel til 1500 i julegave fra mormor, for å se om det hjelper.. Anonymous poster hash: 327f6...65e
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #6 Skrevet 11. november 2014 For meg hjelper dermaroller. hva koster dermaroller? Å kan man gjøre det på selv selv? Anonymous poster hash: 327f6...65e
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #7 Skrevet 11. november 2014 Gå til legen og spør om å få isotretinoin/roaccutane. Anonymous poster hash: f0e81...606 6
Faina Skrevet 11. november 2014 #8 Skrevet 11. november 2014 Har en venn som brukte en eller annen sneglekrem, og det funket veldig bra.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #9 Skrevet 11. november 2014 Hvilke hudpleieprodukter bruker du? Jeg så helt forferdelig ut helt til jeg begynte med Decleor. Jeg hadde enorme krater av noen kviser, og huden min var ujevn, rød og vond. Nå har jeg feilfri hud, men hvis jeg går tom og ikke bruker decleor på noen dager begynner det å komme tilbake, så jeg vet at det er det som er "vidunderkuren". Håper det ordner seg for deg, det er forferdelig å ha det sånn <3 Hvilke produkter fra decleor er det du bruker? Anonymous poster hash: 83a37...df3
lemon-aid Skrevet 11. november 2014 #10 Skrevet 11. november 2014 Hei! Stakkars deg, det hørtes veldig leit ut. Det er ikke greit å føle at du må gjemme deg bort, men heldigvis finnes det råd. Arrene som er røde VIL forsvinne. Men det vil ta tid.. Alt fra måneder til ett år. I mellomtiden vil jeg råde deg til å bruke solfaktor HVER dag, for å unngå varige pigmentflekker. Jeg ville tatt kontakt med en hudlege, og la han/henne se på det. Det finnes mange preparater mot arr, for eks. A-vitaminsyre (krem). Hva heter kremen du bruker nå, forresten? Jeg vet at serien fra Beaute Pacifique har mange gode produkter som retter seg mot akneproblematikk, pigmentering og arr. Den hjalp meg da jeg hadde akne, og i tiden etter. Vært borti samme problem som deg, og hadde en del røde flekker etter massivt akneutbrudd. Men gjett hva? Det gikk bort, du må bare være tålmodig. Derfor jeg tipser deg :-) 1
PrinsesseNila Skrevet 11. november 2014 #11 Skrevet 11. november 2014 Hvilke produkter fra decleor er det du bruker? Anonymous poster hash: 83a37...df3 Da jeg begynte og hadde helt forferdelig hud brukte jeg Ylang-Ylang serien deres, altså den for veldig uren hud. Da brukte jeg hudkremen, serum, og natt-balm. Jeg merket stor forbedring etter noen få uker, og fikk veldig bra hud etter omtrent 2-3 mnd med Ylang Ylang serien men fortsatte en stund til. Etter ca. 1 år på Ylang Ylang produkter byttet jeg over til Hydra Floral serien som er den jeg bruker nå. Den ble bare bedre og bedre etterhvert som månedene gikk. Har fremdeles super hud så lenge jeg bruker Decleor, men prøver jeg annet merke får jeg tilbakefall nesten på dagen
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #12 Skrevet 11. november 2014 Gå til legen og spør om å få isotretinoin/roaccutane.Anonymous poster hash: f0e81...606 Viktig å få stoppet utbruddene før behandling av arrene. Ville ha fått en time til hudlege og hørt om isotretion. føler med degAnonymous poster hash: e5e2d...c62 1
Professor Orm Skrevet 11. november 2014 #13 Skrevet 11. november 2014 har slitt ekstremt med kviser. Og pga stress har jeg heller ikke klart å la de være. Jeg er full av røde kvise arr og groper i panna. Jeg gråter hver kveld etter å ha fjernet sminken, fordi jeg er så lei meg og frustrert. Unngår å være sosial. Det har gitt meg 0 selvtilitt. Har konstante sår og ser rett og slett narkoman ut. Jeg er bare 19... vennene mine har bestilt tur til syden i sommer, men jeg kan ikke være med pga huden. Har ikke vist meg uten sminke til noen på over tre år. Det har ødelagt livet mitt helt. Går på antibiotika men effekten er dårlig. Til arrene har jeg fått en krem som skal bleke de, men den gjør meg bare tørr, selv etter tre mnds bruk. Det ødelegger til meg, og jeg er konstant defor. Er jeg den eneste med ekestremt ødelagt ansikt? Anonymous poster hash: 327f6...65e Huff så kjipt! Heldigvis for deg, er der ting du kan gjøre, men det kan ta tid. Og nei, du er garantert ikke den eneste. Hva heter kremen du har fått for å bleke arrene? Først og fremst må du bli kvitt kvisene. Til det burde du få tak i isotretinoin. Hele tiden bør du bruke gode produkter og gode rutiner, og det betyr at du skal unngå Decléor for envher pris. Jeg vet at mange er veldig glad i det her inne, men jeg ser fler og fler som sier at de ikke tåler det. Det er fordi det inneholder essensielle oljer som irriterer huden og kan gi kviser. De er ingenting annet enn ekstremt parfymerte produkter, noe som også gjør dem veldig dyre. Angående arr er det flere ting som hjelper: Glykolsyreserum+tretinoin til hjemmebruk. Det bruker jeg selv. Ulempen er at huden blir flassete til tider. De påstår at ikke tretinoinen tar arr, men de jeg hadde på kinnene er nesten borte. Jeg hadde ikke så mye dog, så det kan hende at en med masse arr burde bruke sterkere behandling. Krystallsliping over tid Kjemisk peeling Fraksjonell laser Vil igrunn anbefale deg å prøve en av de to siste hvis du har anledning. Bare sørg for at du får en skikkelig peeling med trikloreddiksyre og ikke en mild peeling med glykolsyre. Lykke til! 1
Gjest Citronella Skrevet 11. november 2014 #14 Skrevet 11. november 2014 (endret) Signerer Prodessor Orms svar. Hudpleier ville jeg styrt unna, og heller gått til en hudlege (du får henvisning fra din fastlege). Decleor og Dermalogica er ikke virksomme mot arr og slike kviser som du beskriver. Og du er langt i fra den eneste som har det slik! 19 år, og masse hormoner som sirkulerer! Og husk; der er lenge igjen til sommeren. Endret 11. november 2014 av Citronella
teit1 Skrevet 11. november 2014 #15 Skrevet 11. november 2014 Til kvisearr sverger jeg til narben gel fra Wala. Kjøper det i tyskland, men vet man kan bestille det hjem fra nettet. Det svir skikkelig på huden, og blir helt rød i området jeg påfører kremen i ca 30 minutter, men jeg ser tydelig forskjell fra hver gang jeg bruker den! For bare noen uker siden kunne jeg ikke gå ut uten sminke, var full av kviser i halve ansiktet, og følte meg forferdelig. Nå vises de faktisk knapt!
veraa94 Skrevet 11. november 2014 #16 Skrevet 11. november 2014 Du skriver at du ikke har vist deg på tre år uten sminke. Du burde vurdere å droppe sminken helt en periode, da det kan irritere huden enormt! Selv produkter som lover å være skånsomme mot huden. Startet medny, dyr, og "skånsom" sminke selv engang og fikk skikkelig dårlig hud
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #17 Skrevet 11. november 2014 fikk huden ødelagt som 23 åring og de siste årene har jeg knapt vært ute. Ødelagt alt for meg den forferdelige peeelinga jeg tok (hadde hudormer, resultatet ble byller og arr ) arrene har bleket veldig, men for en stund tilbake skulle jeg rense opp i huden og prøvde differin. herregud, jeg tålte den ikke og har igjen fått nye arr. helt forferdelig situasjon. men hold deg unna kjemisk peeling, resultatet kan bli enda verre det er farlig. Anonymous poster hash: 1fb8d...df0 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #18 Skrevet 11. november 2014 Huff så kjipt! Heldigvis for deg, er der ting du kan gjøre, men det kan ta tid. Og nei, du er garantert ikke den eneste. Hva heter kremen du har fått for å bleke arrene? Først og fremst må du bli kvitt kvisene. Til det burde du få tak i isotretinoin. Hele tiden bør du bruke gode produkter og gode rutiner, og det betyr at du skal unngå Decléor for envher pris. Jeg vet at mange er veldig glad i det her inne, men jeg ser fler og fler som sier at de ikke tåler det. Det er fordi det inneholder essensielle oljer som irriterer huden og kan gi kviser. De er ingenting annet enn ekstremt parfymerte produkter, noe som også gjør dem veldig dyre. Angående arr er det flere ting som hjelper: Glykolsyreserum+tretinoin til hjemmebruk. Det bruker jeg selv. Ulempen er at huden blir flassete til tider. De påstår at ikke tretinoinen tar arr, men de jeg hadde på kinnene er nesten borte. Jeg hadde ikke så mye dog, så det kan hende at en med masse arr burde bruke sterkere behandling. Krystallsliping over tid Kjemisk peeling Fraksjonell laser Vil igrunn anbefale deg å prøve en av de to siste hvis du har anledning. Bare sørg for at du får en skikkelig peeling med trikloreddiksyre og ikke en mild peeling med glykolsyre. Lykke til! Dette blir jo fryktelig dyrt og tviler på en 19 åring har råd til dette. Kan jo hende ts kan få hjelp av foreldrene sine, Anonymous poster hash: caa48...fba
Professor Orm Skrevet 11. november 2014 #19 Skrevet 11. november 2014 Dette blir jo fryktelig dyrt og tviler på en 19 åring har råd til dette. Kan jo hende ts kan få hjelp av foreldrene sine, Anonymous poster hash: caa48...fba Det er derfor jeg sier "hvis du har anledning". TS lurer på hva som hjelper, jeg bare svarer på spørsmålet. 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #20 Skrevet 11. november 2014 Klart du skal til syden med venninnene dine! Jeg bruker en lett farget dagkrem eller CC-krem (min favoritt er Dr. brandt CC mat, kjøpes hos feelunique). Den gir lett dekke så ikke huden er rar og rød, men dus er ikke sminket ut, og den har faktor 30. Se etter et lignende produkt! Dette kan du fint bruke på stranden, sammen med litt vannfast maskara. Videre; har du vært hos hudpleier og fått tips til produkter? har slitt ekstremt med kviser. Og pga stress har jeg heller ikke klart å la de være. Jeg er full av røde kvise arr og groper i panna. Jeg gråter hver kveld etter å ha fjernet sminken, fordi jeg er så lei meg og frustrert. Unngår å være sosial. Det har gitt meg 0 selvtilitt. Har konstante sår og ser rett og slett narkoman ut. Jeg er bare 19... vennene mine har bestilt tur til syden i sommer, men jeg kan ikke være med pga huden. Har ikke vist meg uten sminke til noen på over tre år. Det har ødelagt livet mitt helt. Går på antibiotika men effekten er dårlig. Til arrene har jeg fått en krem som skal bleke de, men den gjør meg bare tørr, selv etter tre mnds bruk. Det ødelegger til meg, og jeg er konstant defor. Er jeg den eneste med ekestremt ødelagt ansikt? Anonymous poster hash: 327f6...65e Anonymous poster hash: 9b5cd...5c8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå