AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #1 Del Skrevet 11. november 2014 Noen som pleier å kjøre Trondheim - Larvik? Hvor lang tid pleier dere å bruke, hvor pleier dere å stoppe og hvor lang pause har dere på stoppe(e)? Skal ha med barn/ ungdom, minste er rundt 12. Skal med båt til Danmark i s.ferien. Hvor lang tid må man være der før båten går? Anonymous poster hash: 2ce49...2cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 11. november 2014 #2 Del Skrevet 11. november 2014 Noen som pleier å kjøre Trondheim - Larvik? Hvor lang tid pleier dere å bruke, hvor pleier dere å stoppe og hvor lang pause har dere på stoppe(e)? Skal ha med barn/ ungdom, minste er rundt 12. Skal med båt til Danmark i s.ferien. Hvor lang tid må man være der før båten går? Anonymous poster hash: 2ce49...2cd Er usikker på hvor lang tid det vil ta, men vil annbefale dere å kjøre via Gjøvik, Toten, Lunner, Jevnaker til Hønefoss. Så videre nedover langs vestsiden av Tyrifjorden til Hoksund, kjør så til Kongsberg og følg deretter 40 sørover til Larvik. Da slipper du både alle veiarbeidsområdene langs Mjøsa, og du slipper å kjøre gjennom Oslo. I tillegg er det betydelig færre bomstasjoner den veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #3 Del Skrevet 12. november 2014 Er usikker på hvor lang tid det vil ta, men vil annbefale dere å kjøre via Gjøvik, Toten, Lunner, Jevnaker til Hønefoss. Så videre nedover langs vestsiden av Tyrifjorden til Hoksund, kjør så til Kongsberg og følg deretter 40 sørover til Larvik. Da slipper du både alle veiarbeidsområdene langs Mjøsa, og du slipper å kjøre gjennom Oslo. I tillegg er det betydelig færre bomstasjoner den veien. Oi, supert. Takk for tipset. Anonymous poster hash: 2ce49...2cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Margit Spat Skrevet 13. november 2014 #4 Del Skrevet 13. november 2014 Er litt enig med Kjetil E i å kjøre via Gjøvik og Hønefoss, men ikke pga veiarbeidet ved Mjøsa. Siden du skriver s.ferien, regner jeg med at det er til sommeren du skal kjøre. E6 langs Mjøsa er nesten ferdig og åpner midt i desember, med unntak av en liten tunnelstrekke som åpner til sommeren. Dette er dermed ikke noe problem for deg. Men du vil derimot spare en hel liten formue i bompenger ved å velge en annen rute enn E6 På Gule sider står det 8:25 i reisetid hvis man velger østsiden av Tyrifjorden og 8:50 hvis man velger vestsiden (via Vikersund) og 9:16 hvis man velger å kjøre helt til Kongsberg. Til sammenlikning skal reisetiden via Oslo være 8:12. Derfor ville jeg valgt å kjøre via Gjøvik og Hønefoss, men på østsiden av Tyrifjorden. Hvor lang den reelle reisetiden er kommer litt an på hvor mange stopp dere selv synes at dere trenger. Jeg nok lagt inn et par timer ekstra i pausetid. En times "middagspause" og to-tre kortere stans for en is, en beinstrekk, fylling av drivstoff, gå på do osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #5 Del Skrevet 14. november 2014 Ja, det er til sommeren. Jeg skal først kjøre E6 nordfra til Trondheim. Så blir neste etappe fra Trondheim til Larvik. De gangene jeg har kjørt fra Trondheim og sørover har det stort sett vært E6. Ellers er jeg lite kjent med alternative kjøreruter, men det høres ok ut å slippe bompenger, bare veiene er fine og lette å finne (dere har jo så mange veier på østlandet at jeg er jo litt redd for å kjøre feil). Har ellers en god venninne i Jevnaker, så det hadde jo vært hyggelig å ta en tur innom der. Anonymous poster hash: 2ce49...2cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 14. november 2014 #6 Del Skrevet 14. november 2014 Ja, det er til sommeren. Jeg skal først kjøre E6 nordfra til Trondheim. Så blir neste etappe fra Trondheim til Larvik. De gangene jeg har kjørt fra Trondheim og sørover har det stort sett vært E6. Ellers er jeg lite kjent med alternative kjøreruter, men det høres ok ut å slippe bompenger, bare veiene er fine og lette å finne (dere har jo så mange veier på østlandet at jeg er jo litt redd for å kjøre feil). Har ellers en god venninne i Jevnaker, så det hadde jo vært hyggelig å ta en tur innom der. Anonymous poster hash: 2ce49...2cd Okei var ikke klar over at veiarbeidsområdene bortimot ville være slutt innen da. Men har sett på gule sider og noe sier meg at de ikke er helt etterrettelige på kjøretid. Ser de sier det er raskere å kjøre Gudbrandsdalen enn Østerdalen (Hvis man kjører via Oslo). Alle som har kjørt mellom Oslo og Trondheim vet at det er kjappere å kjøre Østerdalen enn Gudbrandsdalen. Dog skal man via Gjøvik og Hønefoss er Gudbrandsdalen raskest. Er enig i at det er bedre å kjøre til Drammen og E18 derifra enn å kjøre via Kongsberg og Riksvei 40. Men jeg ville nok alikevel kjørt vestsiden av Tyrifjorden ned til Hoksund, da den veien er mye bedre å kjøre enn veien på østsiden via Sundvollen, Sylling og Lier. Da veien via Hoksund er mye bedre og kjappere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #7 Del Skrevet 14. november 2014 Oi, oi! Nå begynner det å gå i ball for meg. Mange alternativ for en som stort sett bare er vant til å kjøre E6. Anonymous poster hash: 2ce49...2cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 14. november 2014 #8 Del Skrevet 14. november 2014 Oi, oi! Nå begynner det å gå i ball for meg. Mange alternativ for en som stort sett bare er vant til å kjøre E6. Anonymous poster hash: 2ce49...2cd Det enkleste er nok kjør E6 til Biri, kjør så videre 4 via Gjøvik, Toten og til Hadeland. Ta så E16 til Jevnaker. Sving så mot Klekken og over der og ned til E16 (Du kan og fortsette E16 fra Jevnaker men da kjører du rett gjennom Hønefoss sentrum). Kjører du derimot over Klekken og svinger inn på E16 (Mot Bergen) og følger den til du for skilt mot 35/Hokksund så sving av der og følg 35 til Hoksund. Kjør så inn på E134 mot Drammen og kjør den til du kommer til Drammen, sving så inn på E18 mot Kristiansand og følg denne til Larvik. Det er nok raskeste og beste alternativet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #9 Del Skrevet 15. november 2014 Takk Kjetil E! Jeg skal ta en nærmere kikk på ruta. Det er litt komisk, for jeg har vært stort sett alle stedene du ramser opp, men jeg klarer ikke å se for meg hvor stedene blir i forhold til hverandre. Tror jeg må ta en kartutskrift og tegne inn ruta Anonymous poster hash: 2ce49...2cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #10 Del Skrevet 15. november 2014 Det er jo hare å søke på de avreisested og ankomststed på f.eks 1881.no og da får du opp alternative reiseruter og beregnet reisetid også plusser du på litt for pauser, kø etc. Anonymous poster hash: 6950c...755 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå