Gå til innhold

Apotek i Norge som kan bestille ikke-markedsførbare preparater?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har fått resept fra legen på et ikke-markedsførbart preparat, men det er ingen av de vanlige apotekkjedene (Apotek1, Boots etc) som har mulighet til å bestille produktet.

Hvordan skal jeg da få tak i det på en lovlig måte?

Anonymous poster hash: b0ff8...30f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fått resepten i utlandet? Du får nok ikke tak i produktet isåfall.

Anonymous poster hash: bd8c1...adc
Skrevet

Hvis det står på resepten at generisk bytte kan foretas så kan apoteket gi deg et tilsvarende produkt som inneholder samme virkestoff.

Har du prøvd + aptoteket (pluss-apoteket), eller Vitus?

Hvis denne legen er i Norge så er det jo best å ta kontakt med h*n, og spørre om h*n er klar over at h*n har gitt deg resept på et produkt som ikke er på markedet

Skrevet

For en del år siden fikk jeg resept på Symbicort Forte. Denne var ikke mulig å oppdrive på noe apotek i Norge fordi den ikke var registrert og godkjent for bruk på det tidspunktet. Ingen kunne skaffe den og ingen kunne fortelle når tid den ble godkjent og sluppet ut på apotekene. Den kunne heller ikke bestilles inn, bare til meg, fordi den ikke var godkjent til bruk i Norge. Frustrerende da, i ettertid en fordel, fordi dette var ikke en medisin jeg skulle ha eller bruke.

Som du, TS, forstår, medisiner som ikke er registrert og godkjent av systemet i Norge, er heller ikke mulig å bestille inn bare til deg.

Snakker vi om et avregistrert medikament, så skal legen din søke på et spesielt skjema om at du kan få den spesielle medisinen. Er den mulig å få tak i, skaffes den dersom den ikke er avregistrert pga. Bivirkninger av alvorlig karakter. Jeg har fått avregistrerte medisiner og.

Kunne kanskje hjulpet om du hadde opplyst hvilke preperat det gjelder?

Anonymous poster hash: 47e65...f9f

Skrevet

Har du prøvd nettapotek?

Anonymous poster hash: 42804...a83
Skrevet

Det står på lista over ikke-markedsførbare prepparater og det er et helt ufarlig legemiddel. Det er bare det det er en lite kjent produsent som selger akkurat det produktet som jeg har på resept. Andre varianter av legemiddelet er mye brukt i Norge, men da blir det gitt i en annen form av og av en annen produsent. I tillegg til at det er dyrere.

Skrevet

Prøv sykehusapoteket dersom du har norsk resept på dette. Funker fint her. :laugh:

Skrevet

Det står på lista over ikke-markedsførbare prepparater og det er et helt ufarlig legemiddel. Det er bare det det er en lite kjent produsent som selger akkurat det produktet som jeg har på resept. Andre varianter av legemiddelet er mye brukt i Norge, men da blir det gitt i en annen form av og av en annen produsent. I tillegg til at det er dyrere.

Da bør du prøve sykehus-apoteket, slik hun over meg sier. Hvis det finnes andre varianter av legemiddelet må det da være en mulighet for at du kan bruke det, iallfall om det står på resepten at apoteket kan ta et generisk bytte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...