Gå til innhold

Vielsen - Sitte eller stå?

Fremhevede innlegg

Gjest Poirot
Skrevet
Så alle gjestene vet at de skal stå' date=' slik at de derre har satt ut stoler til får stoler, og ikke slik at første mann til mølla får stol å sitte på?[/quote']

Om jeg er et sted der det tydelig ikke er nok stoler til alle, om det så er i kirken på julaften, bussen eller 17-maiunderholdning, er det en kjent sak at man lar trengende få sitte. I et bryllup er det forøvrig mange som kjenner hverandre, slik at mange vet hvem som trenger det og hvem som ikke trenger det.

Om man ikke kan stå i 20 minutter noe sted, er det kanskej lurt å ha med seg en klappstol rundt om kring der man ferdes, for det forekommer jo køer både på butikk og andre steder, samt ståing i andre sammenhenger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet det, Poirot, men det er ikke alle som tenker som deg. Noen hadde garantert satt seg fordi det var en ledig stol og kanskje ikke tenkt mer over det.

I en butikkø kan du gå litt rundt på stedet mens du venter i kø, men i en vielse bør du stå stille.

Skrevet
I en butikkø kan du gå litt rundt på stedet mens du venter i kø' date=' men i en vielse bør du stå stille.[/quote'] :Nikke: Ikke lett å stå rolig i kø nei...

Men jeg regner med folk kjenner hverandre såpass godt at de vet hvem i familien som trenger en stol...

Gjest Poirot
Skrevet
Vet det, Poirot, men det er ikke alle som tenker som deg. Noen hadde garantert satt seg fordi det var en ledig stol og kanskje ikke tenkt mer over det.

I en butikkø kan du gå litt rundt på stedet mens du venter i kø, men i en vielse bør du stå stille.

Man kan da ikke gå rundt om kring når man står i butikkø?? Da tar jo noen plassen.

Er stolene tatt, går det ann å spørre pent om man kan få sitte, er som regel en eller annen man kjenner.

Man kan også spankulere rolig i bakgrunnen. Kjenner flere med dårlig rygg som ikke kan sitte så lenge, og de reiser seg og går litt når det trengs, både på restaurant , bryllupsmiddag og i andre sammenhneger. Ingen som synes det gjør noe.

(Og som sagt kan det være lurt å ha med stol om man ikke kan stå i 20 minutter hvor man enn er)

Skrevet

Man kan da ikke gå rundt om kring når man står i butikkø?? Da tar jo noen plassen.

:ler: Nei, jeg mente gå litt på stedet hvil om du skjønner......

Gjest Poirot
Skrevet

:ler: Nei, jeg mente gå litt på stedet hvil om du skjønner......

Åh... :ler:

Men å gå på stedet burde jo gå bra i en vielse også.

Skrevet

Åh... :ler:

Men å gå på stedet burde jo gå bra i en vielse også.

Vet ikke......bør det ikke være helt stille og rolig i en vielse da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...