Aelwyn Skrevet 21. juli 2004 #1 Skrevet 21. juli 2004 Heisann... Lurer på en ting.. Under vielsen, som vi skal ha ute under telt, så lurer jeg.. Må alle sitte på stoler? Eller kan vi ha noen stoler fremst til de eldste/uføre, og så la resten av gjestene stå? Regner ikke med at det blir så lang en vielse..
Gjest MrsL Skrevet 21. juli 2004 #2 Skrevet 21. juli 2004 Det er vel vanlig at folk får sitte? Jeg ville synes det var tungt å stå rett opp og ned i en halv time i finstas og høyhælte sko.
Nimue Skrevet 21. juli 2004 #4 Skrevet 21. juli 2004 Jeg synes ikke det gjør noe om noen står... Vi kommer antakeligvis til å ha vielsen ute i en stor hage/park, og kommer nok ikke til å sette opp stoler til alle.
Aelwyn Skrevet 21. juli 2004 Forfatter #5 Skrevet 21. juli 2004 takk Ruskesnuska Slik har vi tenkt det også
Daria Skrevet 21. juli 2004 #6 Skrevet 21. juli 2004 Har vært i bryllup hvor vielsen var langt ute i skogen og de fleste måtte stå, kan ikke huske at noen reagerte på det. Så lenge den ikke blir altfor lang, burde det ikke være noe problem.
hoppende Skrevet 21. juli 2004 #7 Skrevet 21. juli 2004 Bare pass på at dere sjekker med gjestene hvem som klarer å stå. Noen kan ha problemer med å stå selv om de ikke er uføre/handicappete.
blyg Skrevet 21. juli 2004 #8 Skrevet 21. juli 2004 Jeg var i et ute-bryllup for noen år siden, og der var det ikke nok stoler til alle. De eldre fikk sitte, og vi "ungdomen" stod rundt... det var et av de vakreste bryllupene jeg har vært i, rammen var så fin rundt det hele, og det var veldig høytidelig og romantisk, selvom det var litt annerledes!!! Det var ikke noe vanskelig å stå heller, for det varte ikke så lenge, og man følger jo så intenst med på det som skjer, så det tenkte jeg ikke på engang!!! Gjør som dere har lyst...det blir helt sikkert perfekt!! blyg
Bokalven Skrevet 21. juli 2004 #9 Skrevet 21. juli 2004 Jeg synes det burde være greit å stå, bare gjør gjestene oppmerksomme på det først, slik at de kan kle seg deretter.
Orca Skrevet 21. juli 2004 #10 Skrevet 21. juli 2004 Jeg synes ikke det gjør noe om noen står... Vi kommer antakeligvis til å ha vielsen ute i en stor hage/park' date=' og kommer nok ikke til å sette opp stoler til alle.[/quote'] Vi setter opp stoler til eldre, uføre og foreldre, resten får stå - ca. 10 av 34 gjester. Var nettopp på Stevie Wonder-konsert i Molde, stod i 4 timer og det gikk bra. Da tåler friske, voksne folk å stå i 30 minutter. Og så går jo tiden fort når man har det moro... :-)
Gjest Tex Skrevet 21. juli 2004 #11 Skrevet 21. juli 2004 Vel, ingen hadde sett på meg at jeg hadde hatt behov for en stol, men det har jeg altså..... Jeg hadde ikke maktet å stå gjennom en hel vielse. Gjør ihvertfall gjestene oppmerksomme på det i god tid, og sørg for at alle som trenger det, som kan være flere enn de gamle, får stol.
Gjest Poirot Skrevet 21. juli 2004 #12 Skrevet 21. juli 2004 Har vært i bryllup (Human-Etisk seremoni) der alle stod. Gikk helt fint. Men evt syke og gamle må jo få en stol, synes jeg.
Vimsevips Skrevet 21. juli 2004 #13 Skrevet 21. juli 2004 Vi setter opp to rader med stoler for de som trenger det. Så må resten stå. Sermonien varer bare 20-30min så det bør gå bra. I tillegg er det lettere å stå å se på noe man ikke har vært med på før, så ofte. Da pleier nysgjerrigheten å ta over, slik at man lett glemmer tida..
Gjest Tex Skrevet 21. juli 2004 #14 Skrevet 21. juli 2004 Ingen problem å glemme tida dersom du er fri for smerte, og de fleste vil ikke ha problemer med å stå gjennom tretti minutter. Men jeg ville ikke klare det...
Gjest MrsL Skrevet 21. juli 2004 #15 Skrevet 21. juli 2004 Heller ikke jeg med vond rygg. Og det ser du ikke på meg. Skulle jeg stått i 30 minutter rett opp og ned hadde resten av dagen vært ødelagt for min del
Lotte20 Skrevet 21. juli 2004 #16 Skrevet 21. juli 2004 Vel' date=' ingen hadde sett på meg at jeg hadde hatt behov for en stol, men det har jeg altså..... Jeg hadde ikke maktet å stå gjennom en hel vielse.[/quote'] Og stort bedre blir det vel ikke av at man står i høyhælte sko heller... Man bør vel kanskje stå i ro under en vielse...?! Ikke lett hvis ryggen vrir seg i smerte!
Tantemor Skrevet 21. juli 2004 #17 Skrevet 21. juli 2004 Jeg ville blitt sur hvis jeg måtte stå i et bryllup. Hvorfor er det så vanskelig å sette ut stoler da?
Aelwyn Skrevet 22. juli 2004 Forfatter #18 Skrevet 22. juli 2004 :o Sur? Ja ja, hver sin mening, vi føler vi kjenner de inviterte så godt at de som trenger stol får selvfølgelig stol, men siden dette blir en utevielse og vi regner med at det går fort så da føler vi det blir mer intimt og romantisk og la noen stå også. Blir og sette stoler og legge løper slik at de fremmøtte danner en slags bue rundt oss og den som utfører vielsen. (slik som f.eks søsteren til Per har rygg som krangler, hun får stol) Og forresten, det tunet der vi skal ha vielsen er ikke det jeg vil kalle helt plant, så og sette 40-50 stoler utover kan bli kinkig... Men, takk for synspunkter og meninger, alltid greit og vite hva andre synes.
Vimsevips Skrevet 22. juli 2004 #19 Skrevet 22. juli 2004 Ser ikke helt problemet jeg, alle som har sagt at gjestene skal stå, har også sagt at det blir satt ut stoler til de med behov for det. Så da kan jo de med kranglete rygg, bein etc som ikke synes til vanlig bare sette seg.
Gjest MrsL Skrevet 22. juli 2004 #20 Skrevet 22. juli 2004 Så alle gjestene vet at de skal stå, slik at de derre har satt ut stoler til får stoler, og ikke slik at første mann til mølla får stol å sitte på?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå