Gå til innhold

Giftet meg med nordmenn og når det tok slutt han kastet meg ut uten penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er en dame fra Peru som flytet til Norge pga kjaerlighet. Vi fikk ei nydelig jente og hun ble födt i 2008.

Uansett, vi begynte å krangle ganske mye, han begynte å gjör dumme saker til meg, pluss familien hans aldri likte meg, hun mammaen hans sa når vi nylig giftet oss, at hun kunne ikke fatta på hvordan sönnen hennes hadde giftet seg med en latinamerikanere.

De gjorde forferdelige saker mot meg osv

I 2010 efter jeg hadde tatt så mye skit fra dom, snakket med mannen min og sa at jeg elsket han ikke lenger og at det var best å gå fra hverandre til det han svaret " om du går fra meg, tar jeg dattera vår" Jeg gråt og sa at hvordan han kan vaere så slem men han bare drittet i det.

Jeg blev kvart med han, hva mer kunne jeg gjöre. Jeg har ingen familie ingen som kunne stötte meg og jeg var veldig redd.

Vel, jeg prövde alt til å forelska meg i han igjen, men han var uinteressert. En dag sa til meg at vi skal flytte til hans by ( vi bodde i Oslo ) Den byen hvor familien hans bor, Han sa at alt blir bedre der osv men at han synes at det blir fornuftig om jeg får egen leilighet der så vi har tid og rom fra hverandre. Han fant en liten leilighet og betalte husleie ( då hadde jeg ingen jobb )

Det var bra lite rart men men tenkte jeg kanskje han hadde rett.

Efter sommer og efter moren hans gjorde en helvete for meg, jeg tok mine barn til min leilighet og sa at det var over og at jeg holder på å få sykebrytt .

Vi avtalte at vi skal ha dattera vår ei uke hos meg og ei uke hos han, men efter en stund traff jeg noen og vi begynte å bli kjent ( seff uten dattera mi) Da eksen min fikk vite det, gikk til barnevern og sa at jeg var en dårlig mor , så de ringte meg og sa at jeg var forbudt av å hente henne i bhg, jeg ble helt sjokkert. Ingen beviss og de bare gjorde sånn mot meg. Jeg ringte eksen og spurte hvorfor? Han sa at han skal bruke hans siste öre til å få omsorg for dttera vår og at han vil se meg bare brenne i helvete.

Jeg hadde null penger då ingenting, det sa jeg til han og han bare s går til NAV. Ingen mat ingenting, som jeg var en hund eller enda verre enn et dyr.

4 år har gått og han fikk daglig omsorg. Og han meg aldri ingenting ,

Det var jeg lurer på for alle de jeg kjenner sa at hvorfor gikk jeg til en advokat , fordi han kn ikke vaere la meg vaere sånn.

Men jeg tenker at det har gått såpass mange år at kanskje det er litt for sent. Jeg i tillegg måte til en psykolog for jeg blev veldig påvirke av det hele greie med depresjon osv.

Håper å få svar og at noen kan veilede meg i denne sken her.

mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger mer informasjon.

Er dere lovlig skilt? Har du snakket med advokat? Har du jobb nå?

Anonymous poster hash: 011bd...884
Skrevet

Barnet blir plassert der de mener barnet har det best. I de aller aller fleste tilfeller ligger det veldig gode grunner bak det å ta barnet vekk fra en forelder i stedet for delt ansvar. Han har heller ikke noe forsørgeransvar for deg så at du ikke får penger fra han er ikke rart. Strengt tatt skal jo du betale bidrag til han.

Anonymous poster hash: 645d4...a54

• Liker 4
Skrevet

Er dere fortsatt gift? Du kan ta kontakt med noen som kan yte fri rettshjelp, og få råd og hjelp fra en advokat. Jeg regner med at du er i kontakt med NAV? Spør der om de kan sette deg i kontakt med en advokat som kan hjelpe deg, og som yter fri rettshjelp.

Skrevet

Det smarteste du kan gjøre er å ta kontakt med en skikkelig advokat, fortest mulig.

• Liker 1
Skrevet

Hvor mye har du lov til å se dattera di nå?

Dersom det er lite og du ikke får hente i barnehage er det en grunn du ikke oppgir her? Og så må du få advokat.

Skrevet

Trenger mer informasjon.

Er dere lovlig skilt? Har du snakket med advokat? Har du jobb nå?

Ja vi er fortsatt gift, jeg vil skille meg men han gidder ikke å sende de dokumentasjon vi trenger til å fullföre skilsmissen. Det morsomeste (om jeg kan si det sånn) Er at jeg jobbet med barn men måtte slutte pga depresjon og den kom fordi han gjorde / gjör en helvete for meg.

Skrevet

Barnet blir plassert der de mener barnet har det best. I de aller aller fleste tilfeller ligger det veldig gode grunner bak det å ta barnet vekk fra en forelder i stedet for delt ansvar. Han har heller ikke noe forsørgeransvar for deg så at du ikke får penger fra han er ikke rart. Strengt tatt skal jo du betale bidrag til han.

Anonymous poster hash: 645d4...a54

Vet du hva de ga meg for grunner? At mamma hans og han mener det!!

• Liker 1
Skrevet

Vet du hva de ga meg for grunner? At mamma hans og han mener det!!

Hvem ga deg den grunnen? Det henger ikke på greip

• Liker 1
Skrevet

Er dere fortsatt gift? Du kan ta kontakt med noen som kan yte fri rettshjelp, og få råd og hjelp fra en advokat. Jeg regner med at du er i kontakt med NAV? Spør der om de kan sette deg i kontakt med en advokat som kan hjelpe deg, og som yter fri rettshjelp.

Ja han gidder ikke å levere de dokumentene vi trenger til å fullföre skilsmissen. Det hadde jeg ikke tenk på. Skal gjör det! Takk

Skrevet

Det smarteste du kan gjøre er å ta kontakt med en skikkelig advokat, fortest mulig.

Jo var i kontakt med noen private advokater men de var ikke noe flinke. Men skal pröve med NAV, får se om de kan hjelpe meg :) Takk

Skrevet

Hvor mye har du lov til å se dattera di nå?

Dersom det er lite og du ikke får hente i barnehage er det en grunn du ikke oppgir her? Og så må du få advokat.

Treffer henne kun 4 helg :( Han ville ikke ha ingen samvaersavtale på plass men då jeg sa at det må vi ha. Jeg er bipolar men tar mine medisiner går til mine terapier og ha en stabil liv, men ifölge han, han må ha beviss til det, selv om jeg hr prövd å bevisse det ikke noe er nok for han! Han tenker ikke heller på dattera vår bare på at han hater meg og det er synd.

Skrevet

Hvem ga deg den grunnen? Det henger ikke på greip

Det skjedde på en dag. Alt jeg ble så sjokkert, ingen bekymere mld eller noe. De sa at han hadde vaert der med hans mor og at han var redd at pga kulturen min og min lidelse er redd at jeg kommer til å sla jenta mi. Har aldri noensin har tenkt på det eller gjort noe slik. Det er noe som ikke stemmer, Uansett, bvtj er ikke lenger i bilde, en greie jeg fikk noen dager siden :/

Skrevet

Dersom dere fortsatt er gift var det selvsagt an dårlig ide av deg å begynne å date en annen. Jeg forstår at dere hadde "slått opp" men slikt er jo ikke gunstig ift. barnefordeling. En evt. skilsmisse burde blitt ordnet innen det - og du skulle tatt kontakt med advokat/fri rettshjelp for å få igang prosessen allerede da.

At du ikke har inntekt er også dårlig grunnlag for å ta deg av et barn.

Ift. penger så skylder han deg ingenting. Jeg forstår det slik at han alltid har betalt for alt og du ikke har eid del av bolig el.l.

Du må også kontakte barnevernet og be om en utfyllende rapport ang. hva grunnlaget for å gi ham full foreldrerett faktisk er.

• Liker 1
Skrevet

Din mann går til barnevern og sier du er en dårlig mor? De ringer deg og sier det er forbudt for deg å hente i bhg?

Den der tror jeg ikke på. Det er ikke sånn det fungerer.

Tror du bv gjør saksgangen pr tlf?

Anonymous poster hash: c2d92...7ca
  • Liker 4
Skrevet

Det skjedde på en dag. Alt jeg ble så sjokkert, ingen bekymere mld eller noe. De sa at han hadde vaert der med hans mor og at han var redd at pga kulturen min og min lidelse er redd at jeg kommer til å sla jenta mi. Har aldri noensin har tenkt på det eller gjort noe slik. Det er noe som ikke stemmer, Uansett, bvtj er ikke lenger i bilde, en greie jeg fikk noen dager siden :/

De har ikke gjort noen undersøkelser av deg som mor?

Skrevet

For en drittsekk! ._.

Også mitt poeng er, jeg ba ikke om komme hit, jeg hadde et veldig bra liv i Lima, hvor mine foreldrer har en veldig komfortabel ökonomiske situasjon. Jeg ble forelska i han så flyttet vi hit og nå må jeg gå på NAV? Herregud dette er som er mareritt!

• Liker 2
Skrevet

Også mitt poeng er, jeg ba ikke om komme hit, jeg hadde et veldig bra liv i Lima, hvor mine foreldrer har en veldig komfortabel ökonomiske situasjon. Jeg ble forelska i han så flyttet vi hit og nå må jeg gå på NAV? Herregud dette er som er mareritt!

Men nå må du tenkte på dattera di. Har de ikke gjort noen undersøkelser av deg som mor? Er det sant at de tok det for god fisk at du kunne slå pga. kultur og helseproblemer? Har du fått tilbud om foreldreveiledning?

Skrevet

Du bør friskmelde deg fra sykdommen din så fort som mulig, da åpner seg flere veier for deg.

Anonymous poster hash: 206db...4b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...